Korang tahu tak? Akhirnya Yaya terima aku, walaupun kita tak de hubungan selain kawan. Tak pelah, janji dah komitmen. Korang suka tak kalau Boboiboy dengan Yaya saling suka?
Kitaorang ada berita baik, Ali ada ajak cuti ke Bandar Cyberaya. Huih best tak? Boboiboy dan Geng Kokotaim rasa cuti ni akan best.
Ali : "Yaya! Jom cuti kat mari! Ajak yang lain sekali, diorang mesti suka! Cyberaya kan best!"
Tahu tak kat Cyberaya macam mana?
Gopal : "Gila best! Aku nak tinggal sinilah!"
Fang : "Woy! Apa kau merepek ni?"
Kat sana ada banyak bangunan - bangunan cantik, tapi pokok-pokok tetap terjaga kelestariannya.
Ada satu hal yang buat Boboiboy dan kawan-kawan terkejut. Rupa-rupanya ada hal lain yang kena kita buat selain cuti kat Cyberaya. Korang semua penasaran tak?
MATA, agen rahasia yang melindungi Cyberaya perlukan pertolongan kita. Terjadi kebocoran data-data penting Cyberaya, kita kena hapus semua data penting Cyberaya yang dah menyebar kat internet.
Gend. Rama : "Kita semua ada misi paling penting sekarang."
Gend. Rama : "Bandar Cyberaya dalam bahaya, kesemua data penting sudah menyebar kat internet."
Gend. Rama : "Kita kena mencegah dan lindungi Cyberaya dari penceroboh - penceroboh yang datang dari luar maupun dalam."
All : "Siap Genderal!"
Ali : "Genderal, boleh tak kalau kita minta tolong bantuan dari luar?"
Sayangnya, data penting itu dah sampai kat tangan kumpulan-kumpulan yang tak bertanggung jawab. Macam penjual senjata haram, pemburu Azureum dan terroris. Kalau dibiarkan, Cyberaya akan hancur dan penduduknya dalam bahaya.
Macam mana kalau hal ini terjadi pada bandar korang?
Geng Kokotaim ialah super hero yang akan lindungi Bumi dan Galaksi melalui TAPOPS. Bandar Cyberaya tu ada kat Bumi juga kan?
Setelah menyelesaikan misi kat Cyberaya, ada misi dari TAPOPS. Menurut Boboiboy, misi kali ni akan jadi perjalanan panjang. Sebab kita ada misi cari planet yang hilang.
Korang masih ingat misi ke-2 kat cerita 'For My Heart : Fanfiction BoYa' Special Elements Missions iaitu Misi Elemental Istimewa. Kuasa sebenar Kristél kan dari Planet Vokana. Kak Kristél nak kita tolong cari planet tu, walaupun tak de keyakinan planet tu masih ada.
.
.
.Cast :
Boboiboy
Yaya
Fang
Ying
Gopal
Ochobot
Ejen Ali
Ejen Alicia
Ejen Khai
Ejen Moon
Ejen Iman
Ejen Rudy
Ejen Chris
Ejen Zass
Ejen Jet
Ejen Mika
Ejen Bulat
Ejen Roza
Ejen Rizwan
Ejen Bakar
Ejen Dayang
Ejen Ganz
Dr. Ghazali
Ejen Geetha
Ejen Leon
Ejen Karya
Genderal Rama
Ammar (original caracter)
Ashar (original caracter)
Viktor
Komander Kokoci
Letnan Kristél (original caracter)
Kapten Kaizo.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Saya sarankan baca 'For My Heart : BoYa' dulu sebelum membaca 'For My Heart 2 : BoYa'
Kalo langsung baca 'For My Heart 2 : BoYa' juga gapapa.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.BoBoiBoy hanya milik Monsta. Author hanya meminjam beberapa karakternya saja.
Ejen Ali hanya milik Wau Animasi. Author hanya meminjam beberapa karakternya saja.
KAMU SEDANG MEMBACA
FOR MY HEART 2 : BOYA
FanfictionBOBOIBOY X YAYA FANFICTION "Say and give me certainty" Yaya mengakui bahwa dirinya juga menyukai Boboiboy, namun ibunya tidak mengizinkannya memiliki hubungan dengan laki-laki selain teman. Apapun itu, Boboiboy tetap senang dan mereka saling komitme...