|33|

139 12 0
                                    

První, co jsem viděla, když jsme vešli do sálu byla Rita líbající Eda, mého Eda. Poznala jsem, že je to Edovi nepříjemné, ale přesto mě ten pohled šokoval. Jamie se na mě zmateně podíval, Amy mě pohladila po rameni a vyrazili jsme jejich směrem.

Samozřejmě jsem měla lístek na místo vedle Eda, takže jsem příslušnou řadou procházela jako první. Nejdřív si mě všimla Rita, nechápavě se od Eda odtáhla a sledovala mě, jak k nim míříme. Amy, která šla hned za mnou se vyklonila a vesele jí zamávala.

„Ahoj Rito, Ede," prohlásil Mike vesele, když si sedal na místo vedle Amy. „Co se tady děje?" zeptala se Rita, když se jí povedlo zpracovat to, co se zrovna stalo. „Je sobota, chtěli jsme něco podniknout, tak jsme se rozhodli, že půjdeme do kina. A nic lepšího, než Malé ženy nedávají," ujmul se odpovědi Jamie. Rita chtěla něco dodat, ale v tu chvíli se v sále setmělo a film začal.

Musím uznat, že film se mi hodně líbil, takže jsem málem zapomněla, že je tu s námi i Rita. To mi však bylo připomenuto ve chvíli, kdy začali závěrečné titulky a Rita se ozvala: „To nemyslíte vážně? Zkazili jste nám s Edem rande."

Chtěla jsem jí něco odpovědět, ale Ed mě chytil okolo pasu a chtěl odpovědět on, ale předběhl ho Mike, který si z ničeho nic stoupl před nás oba. „Uvědomuješ si, že Ed je šťastně zadaný? A ty ho přesto každý den otravuješ s tím, aby s tebou trávil čas o samotě. Pochop, že u Eda nemáš šanci holka, všichni víme, o co ti jde. Nikdo ti nezakazuje se s ním bavit, nebo kamarádit, ale každému je jasné, že tobě jde o něco víc. A jestli nás teď omluvíš, půjdeme si někam sednout na kafe, jestli chceš, můžeš se k nám připojit, ale budeš tam s námi se všemi, ne s Edem sama," vychrlil na Ritu, popadl nás za ruce a otočil se směrem k východ ze sálu.

Už jsme vycházeli ze místnosti ven, když nás její hlas zastavil. Počkali jsme na ní a když k nám doběhla, prohlásila: „Půjdu s vámi, ale jen kvůli tomu, že stejně nemám, co jiného dělat."

Tahle naše nově vzniklá skupinka vyšla ven z kina a vyrazili jsme do nedaleké kavárny. Vzhledem k tomu, že Ed byl jediný, kdo se ke kinu dostal sám, celou cestu ke kavárně tlačil svoji motorku na kraji chodníku. K malé kavárně jsme dorazili během 10 minut, Ed odtáhnul motorku na parkoviště a my ostatní jsme mezitím našli stůl, ke kterému jsme se všichni vešli.

Každý se chopil nápojového lístků a v tichosti jsme si vybírali, co si dáme. Když přišla mladá číšnice, zeptala se nás, co jsme si vybrali a postupně jsme si objednali. Když odešla s naší objednávkou, v tichosti jsme po sobě koukali a nikdo nepromluvil ani slovo, dokud nám nebyla donesena naše objednávka.

„Tak jak se vám líbil film?" prolomila ticho Amy a upíjela u toho svoje karamelové latté. „Musím říct, že mě film mile překvapil, ale knížka byla o hodně lepší," prohlásil Jamie a já se smíchem prohodila: „Když myslíš knihomole." Jamie na mě hodil nenávistný pohled a chtěl na to něco říct, ale do řeči mu skočila Rita: „Já si myslím, že kniha i film jsou na stejné úrovni. Sice se nepodobají jako vejce vejci, ale obě verze mají něco do sebe."

Všichni se podívali jejím směrem a Mike se dokonce zakuckal ledovým kafem, který zrovna pil brčkem. „Počkej? Ty jsi četla Malé ženy? Ty jsi četla něco jiného než módní časopisy?" řekl Mike trochu zatřeným hlasem. Rita nad jeho tvrzením obrátila oči v sloup a ohradila se: „Samozřejmě, že čtu i něco jiného, než jsou přihlouplé časopisy."

Dlouho dobu se nikdo neodvážil říct jediné slovo, až se Rita zhluboka nadechla a spustila: „Já vím, že se chovám jak kráva, která si nevidí ani na špičku nosu, ale je to jen kvůli holkám ze třídy. Než jsme se sem přestěhovali, abych mohla chodit na naši školu, bydleli jsme v malém městečku, kam jsem chodila i do školy. No, a tam jsem nebyla moc oblíbená. Když jsem v holkách ze třídy poznala přesně ten typ holek, které mě na minulé škole šikanovali, věděla jsem, jak se mám začít chovat, aby se můj život nevrátil do starých kolejí. Vím, že se ze mě stala stejně ohavná bytost, ale snažila jsem se, aby mé urážky nebyly tak vážné, aby to bylo spíš takové pošťuchování, než abych někomu vážně ublížila. I to, že ti mám Eda přebrat byl jejich nápad."

Při jejích posledních slovech se na mě obrátila a já si všimla slz, které se pomalu kutáleli po jejích tvářích. Neudržela jsem se, zvedla se a pevně ji objala kolem ramen. V tu chvíli se rozbrečela naplno a já cítila, jak celé její tělo se pode mnou otřásá vzlyky. „Je mi to tak moc líto. Každý den doma brečím nad tím, co se ze mě stalo," pronesla potichu a dál plakala. Vlepila jsem ji malou pusu do vlasů a zašeptala jí: „Neboj, s námi se přetvařovat nemusíš. My tě ochráníme." 

Tak, další kapitolka. Sama jsem nevěděla, že se z Rity vyklube někdo jiný (v dokumentu, kde mám napsané charakteristiky postav mám u ní napsané jediné: prostě kráva), takže se mě na žádné podrobnosti neptejte. :D Navíc jsem si tímto zvratem úplně rozhodila další postup v příběhu, takže teď už fakt nevím, kdy Lucy dojde do konce, tak uvidíme...

Lucy - DokončenoKde žijí příběhy. Začni objevovat