Evham, panik, endişe, korku, acı.. 3 gündür tanıdığım bu küçük beden adına hissettiklerim bunlardı...
Allahım, bu nasıl bir korkuydu? Kimse adına bu kadar korkmamıştım diyeceğim ama kimse adına korkmamıştım bile ben. Şimdi bu nasıl bir korkuydu böyle...
Derin bir nefes verdim, sinirle kalktım
"Kumsal dönüp durma başım döndü"
Saçlarımı geriye attım ve derin bir nefes verdim
"Ne yapayım Elyas, elim kolum bağlı polis karakolunda oturmuş bekliyorum"
"Tonla insanı ayaklandırdın, tüm özel korumaların, polisler her yerde arıyor zaten"
"Bizde arayalım"
"İçin rahatlayacak mı?"
"Hayır ama en azından bir şey yapmış olacağız"
"İyi hadi gidelim"
O da kalktı ve otelin oraya geldik,
"Ne yapalım?"
Ona döndüm
"İnsanlara falan soralım, kırk yılda bir işe yararlar belki"
Karşımıza çıkan yüzüncü insana döndü Elyas, sanırım hiçbir işe yaramayacaktı...
Gözleri açık mavi, 1.67 boylarında, kumral güzel bir kız ve siyah saçlı,1.87 boylarında, koyu mavi gözleri olan bir çocuk yürüyordu..
Yüzlerinde tanıdık bir ifade vardı, bıkmışlık... sanırım biraz da korku, nedendir bilinmez, umurumda olduğu da söylenemez..
Elyas hızla sordu
"Pardon burada 5 yaşlarında, şu boylarda, küt kısa saçlı, tatlı bir kız çocuğu gördünüz mü? Kaçırıldı, bakın bu fotoğrafı"
"Yok"
Dedi kız dikkatle baktıktan sonra
Umutsuzca ve bıkkınlıkla ofladım
"Elyas Allah aşkıma bunlar nereden görecek eğer kameralara yakalandılarsa iyi"
Çocuğun yüzünde bilmiş bir ifade belirdi ve telefonunu çıkarıp bize döndü
"Çocuğun adını ve soyadını söyler misiniz?"
Polis miydi acaba? İşe yarar mıydı? Denemekten zarar gelir miydi? Şuan bilmişliğin sırası değil
Telefonu kulağına tuttu
"Alo Bilge Nine, sana sormam gereken bir şey var"
Nine mi? Dalga mı geçiyor bunlar benimle? Kafalarına bir tane çaksam mı? Dizginle kendini Kumsal...
Bana cevap vermemi söyler gibi bakınca göz devirdim
"Gece karaca"
"Gece Karaca kaçırılmış bugün. Nerede şu anda?"
Telefonu kapatıp döndü
"Aradığınız çocuk Maltepe'de, gerisini bilmiyorum"
Ofladım sinirle
"Bilsen şaşardım zaten, neden güveneyim sana?"
"Şansınızı deneyin derim"
İn misin cin misin, şansınızı deneyinmiş!
Sinirle aralarından geçtim, Elyas arkamdan koştu
"Kumsal bekle!"
Kolumdan tutup durdurunca sinirlere ona döndüm
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SENİ BULMAM LAZIM
Roman pour AdolescentsÖğrendiğim çok şey oldu 27 yıl boyunca, mesela insanlara güvenmemeyi öğrendim, hayatın ne kadar acıtabileceğini öğrendim, ayakta durmayı öğrendim bir de.. duygusuzluğu öğrendim.. Öğrenemediğim de çok şey oldu, mesela hiç yıldızlara hayallerimi asama...