Setiap bintang yang bergantungan di pokok-pokok dan langit yang luas berkelipan. Mikael mendongak sambil berjalan kerana tidak mahu terlepas dengan keindahan alam yang dia dapat nikmati. Mikael berjalan dan terus berjalan.Dia cuba mencari cahaya yang diperkatakan.
"Mana nak cari cahaya tu?" Mikael mengumam. Tak lama kemudian.. dia duduk untuk berehat seketika. Sudah 3 jam dia berjalan. Dia meneguk air dari botol air yang dibawanya.Mikael berdiri kembali.
"Aku kena teruskan perjalanan!" Mikael memberi sokongan kepada dirinya sendiri.
"Hurmm Star tu orang ke?" Mikael fikir. Dia terus berjalan sehingga tiba di hadapan satu pokok epal. Buah-buahan disitu bergantungan. Penuh disetiap dahan. Mikael telan air liur. Perutnya berkeroncong. Tangannya mahu memetik sebiji epal yang hampir dengan kedudukannya tapi cepat ditepisnya .
"Jangan Mikael. Pokok ni pasti ada pemiliknya.Ambil tanpa minta izin dikira curi. JALAN." Mikael mengingatkan dirinya sendiri. Kakinya terus melangkah pergi dari pokok itu. Satu cahaya mengelilingi pokok epal itu .
"Hurmmmm.....mummmm...lalalalalala" mikael berhumm kerana kebosanan dan dia tidak ada orang untuk bercakap. Dia keseorang di tempat itu!
"I guess I just wandering around here." Mikael mengeluh.
Dian termenung ke luar tingkap. Dia tak tahu nak buat apa di istana besar itu jadi dia hanya duduk di biliknya.
Tok! Tok! Tok!
Dian berdiri serta - merta. Dia mencapai tudung .
"Kejap!"
Setelah mengenakan tudung dengan kemas dia membuka pintu. Nampak Qays yang menunggu.
"Sorry ganggu. Bonda aku panggil hg" Qays memberitahu.
"Ouh ok." Mereka berdua beriringan turun dari tangga. Dian macam berfikir sesuatu sebelum bertanya .
"Hurmm ... Qays."
Qays berpaling.
"Yes? Got any questions?" Dian mengangguk.
"Aku nak tanya. Makcik yang tinggal dengan hg tu siapa? Bukan Permaisuri Mary kan?" Dia tanya. Persoalan ini berlegar² dalam kepalanya sejak hari Fat berterus terang dahulu .
"Ouhhhh tu... Tu klon je" Qays ketawa kecil. Dian mengangguk faham.
"Jadi.. sebab tu lah hg dengan makcik klon tu cakap pasal fat boleh balik jalan kaki? Sebab dia boleh guna portal?" Dian tanya.
"Haah. Lagipun time tu Al tu datang sebab nak bebel dekat aku je sebab suruh jaga hg. Taktau pulak time tu aku face to face dengan hg. " Muka Qays berubah masam mengingatkan Fat membebel dekat dia . Dian ketawa.
"Aku suka." Dia gelak. Qays terkaku. Mereka sudah tiba di bawah.
"Suka apa?" Qays tanya seolah² mendesak.
"Huh? Suka tengok korang la. Relationship korang cute." Dian tersengih lagi. Qays tunjuk muka kecewa.
"Laa.. ingatkan apa tadi" Qays cakap perlahan. Dia turut mengukirkan melihat muka Dian yang gembira.
"Ehemmm happy nampak. Bualkan apa tu Qays? Dian?" Permaisuri Mary menegur mereka berdua.
"Hehe Tak ada apelah Bonda." Qays jawab . Permaisuri Mary hanya menggelengkan kepalanya .
"Ok. Jom Dian. " Permaisuri Mary menarik tangan Dian menuju ke pintu keluar istana..
"Nak pergi mana Tuanku?" Dian pelik. Permaisuri Mary tersenyum.
YOU ARE READING
DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven Warriors
FantasyPERINGATAN : CERITA INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA. Sambungan buku HUMAN WORLD : Crush doesn't mean to love. Jika buku 1 mengisahkan kehidupan mereka di dunia manusia dan diperhatikan oleh 3 orang yang misteri. Buku 2 ini akan menceritakan kisah me...