Sinar-sinar dari matahari mulai memancar. Hari sudah bermula! Semua penghuni camp itu sudahpun bangun untuk memulakan hari. Aiman sudah pun sedar sepenuhnya😂. Mereka berempat tidur di ruang tamu.
Mikael turun tangga. Dia hampir mahu terpijak tangan Aiman yang tidur di tengah ruang.
"Eh? Asal ni? Awat hg tidoq kat sini?!" Mikael bertinggung.
"Bang......" Aiman nada gedik lagi. Mikael terus bangun dan menunju ke luar dengan rasa geli- geliman. Dia sempat tampar muka Aiman dulu kuat. Tak sedar balikla orang tu😂.
"Gila ka?!"
Mikael jalan ke arah tasik. Dia melalui jambatan ke tempat pertama kali diorang tiba di sini.
"Dah beberapa bulan berlalu.... Aku masih tak faham... Bila kami boleh balik?" Mikael merenung jauh ke hujung tasik. Dia mengeluh.
"Ehemmm" Seseorang berdehem. Mikael berpaling. Mel. Mel melangkah ke arahnya perlahan-lahan. Mikael mulai teringat apa yang jadi malam tadi.. Mel tersenyum
"Morning!" Mel ucap . Mikael sengih.
"Morning jugak! Mana yg lain?" Sekadar tanya. Sebenarnya dia nak tanya pasal surat tu. Tapi dia segan haha.
"Nah!" Mel serahkan surat itu. Mikael sambut.
"Balasan..?""Yup. Buka la"
Mikael buka. Dia baca di dalam hati. Keningnya berkerut.
"Hurmm? So... Hg nak aku yg seduce hg?" Mikael tanya straight forward. Muka Mel terus meruap. Se-- duce?
"Wh-at? Emm tah. Aku tak dengar. Fikirla sendiri.. bye!" Mel terus melangkah laju meninggalkan mikael.
"Seduce huh?"
Aireen tolak pintu keluar perlahan. Dia terus bertembung dengan Mel.
"Adoii!"Bahu diorang berlanggar. Aireen pegang bahunya yang rasa sengal. Mel panik terus minta maaf.
"Tak pa. Hg asal Mel?" Aireen tanya pelik. Mel geleng kepala dan menuju ke dapur.
"Lapar ka?!!" Aireen melaung.
"Yer !!" Mel balas.
"Apa lahh kalau ye pun lapar x yah la langgar orang" Aireen bebel. Kakinya mencari-cari selipar arnabnya .
"Arhh my lovely slipper.." Aireen senyum.. dia menuju ke tempat latihan. Dia bercadang mahu berlatih seketika. Dia masuk tanpa melihat kiri dan kanan.
Kakinya laju menuju ke payung kayu.
" Flame fist!" Tangannya berapi. Dia terus tumbuk bertalu- talu patung itu.
"Kenapa.!! ." Matanya berubah lebih terang. Pink telah berubah perlahan² ke arah merah.Tiba-tiba dia rasa nak melampiaskan semua beban dalam hatinya dekat patung kayu tu.
"Kenapa aku tak boleh simpan rahsia aku sendiri?!!" Aireen jerit sekuat hati. Dia masih marah dengan diri dia sendiri.
"Kalau dia fikir macam² mana?!"
"Arhhhhh!!" Aireen jerit. Bergema satu dewan itu. Kakinya berapi. Dia terbang.
"Aku ni selalu macam ni! Tak pernah yakin! Aku pun nak jadi macam orang lain! Useless!" Aireen jadi lebih marah. Bola api berwarna hijau terbetuk di hadapannya. Air matanya jatuh. Dia penat. Jalan hidup dia tak pernah ikut apa yang dia mahu.
"Flame kick !" Kakinya terus menyepak bola itu. Bola itu straight menuju ke arah patung tadi. Patung itu terus berkecai. Patung yang lain turut menjadi mangsa melepaskan marahnya. Selepas itu.. Aireen terduduk. Dia memeluk lututnya.
YOU ARE READING
DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven Warriors
FantasyPERINGATAN : CERITA INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA. Sambungan buku HUMAN WORLD : Crush doesn't mean to love. Jika buku 1 mengisahkan kehidupan mereka di dunia manusia dan diperhatikan oleh 3 orang yang misteri. Buku 2 ini akan menceritakan kisah me...