Boys
Mata Ezriq perlahan-lahan bertukar kepada tona merah hitam. Riak Iz seolah2 terkejut.
"Kenapa?" Ezriq tanya tanda tanya. Iz tunjuk ke arah mata dia. Dia cepat2 tengok pantulan muka dia dekat cermin yang Aiman tunjukkan. Dapat mana tak tau la haha.
"Haaa?? Asal mata aku merah wey?????"Kenapa abang terkejut?!" Ezriq tanya gelabah. Aiman dan Mikael ternganga x percaya sambil tetap renung mata Ezriq. Iz tersedar.
"Sebenarnya mata abang pun merah .." Iz tunjuk mata sebenarnya. 3 orang tu ternganga lagi tengok mata Iz yang berwarna merah cerah dan ada lingkaran hitam di luar anak mata dia.
"Kenapa ada lingkaran hitam dekat luar tu?" Mikael nak tahu. Iz senyum sesaat.
"Rahsia.." Iz balas sambil gelak jahat XD. Semua mendengus. Sikit sikit rahsia!
Readers: Author ni sikit sikit rahsia.. bagitau jelah tegak2.
Author: Kalau x bengkok2 cerita ni x adalah seronok sebab benda tu tersorok kan?? (angkat kening)
Readers: Yelah2 (mengeluh)
Ahahaha back~
"Maknanya abang boleh kawal petir merah jugak ka?" Aiman tanya. Iz geleng.
"X... abang kawal api." Iz bagitahu kuasa dia. Semua angguk faham.
"Habistu angin dengan tanah haritu?" Aiman teringat yang dia jatuh air terjun haritu Iz kan guna kuasa angin dan tanah? X pelik ke readers??
"Ouh.. tu... rahsia.." Iz gelak lagi. Semua geleng kepala.. Again.. secret XD.
"Dah2 cakap pasal abg. Sekarang turn aiman. Macam yang abang cakap sebelum ni.. kuasa aiman unik iaitu teknologi. Jadi x boleh test kat sini. Jom pi belakang dewan ni. Ada besi terpakai." Iz ajak. Semua mengekori Iz. Kawasan belakang tu penuh dengan besi2 yang macam baru lagi tapi x guna.
"untuk apa besi ni abg?" ketiga2 diorang tanya.
"kepunyaan seseorang.." Iz senyum manis. Hmmm agak2 siapa??? hahaha
Readers: manalah tahu dah author x bagitahu!!! (sakit hati)
Author: Muhahahaha
Ok2 sorry banyak pulak ngarut kali ni haha ~
"Aiman! Bayangkan sesuatu teknologi." iz bagi arahan. Aiman diam sekejap bayangkan sesuatu. Besi2 datang melekat ke badan aiman. Muncul glitter warna grey menutupi badan aiman. Tinggg!
Transformer... aiman bertukar. Terus 2 orang lagi tu ternganga.
"wahaha aq taula aku dah tinggi tapi hampa dua tutupla mulut tu. Masuk lalat nanti" Aiam usik dari atas. Iz gelak. Mikael dengan Aiman senyum nak tutup malu letuww!
"bagus2. ok kuasa hang ni. Tapi kena teruskan lagi practice sebab pembuatan ternologi hg masih slow." Iz bagi analisis dia. Aiman angguk dan bertukar jadi asal balik hahah. Mata dia warna hijau.
"Laa aq baru nak usha transformer lama2 sikit" Mikael mengeluh.. Aiman gelak.Diorang dah terbiasa dengan perubahan mata. Iz senyum tengok mata aiman.
Girls
Aireen. Kak risa suruh aireen hasilkan bola api. Sewaktu aireen tutup mata dia nampak macam2 api dan ada sinar pink, gold dan silver. Aireen buka tangan dia.
"Warghhh!!" Aireen terkejut waktu api merah keluar dari tangan dia. Kak risa tunjuk tanda bertenang. Aireen angguk.
"X panas pun akak?" Aireen pelik. Kak Risa tepuk dahi.
"memang la x panas.. dah hg yang kawal adik.." Kak risa sengih. Aireen senyum malu. Selepas dah seronok dia mula keluarkan api yang berlainan warna. Biru, hijau,kuning, oren.. Kak risa angguk beberapa kali.
"Wahh macam pesta la.." fat excited tengok api yang banyak warna . Mel geleng kepala tengok fat yang macam budak2 tu. Sebenarnya dia pun excited jugak XD.
"jadi Aireen boleh kawal semua jenis flame..." Kak risa dah faham kuasa Aireen. Aireen terbuntang mata dia. Mata dia bertukar pink sebaik sahaja api2 tu semua hilang.
"Biar betul kak?" Aireen masih x caya. Kak risa angguk. Diorang yang tengok mata aireen senyum.
"Cute lah mata hg!!" Khai puji. Aireen senyum malu2. Giliran Fat.
"Fat.. boleh try buat bebola petir." kak risa arah sambil tengok fat dengan pandangan yang sukar ditafsirkan. Fat angguk faham.
Fat cuba.. tangan dia berasap tetapi tak keluar apa2. Fat mengeluh penat.
"X apa cuba lagi.." Dian bagi kata2 pendorong.
"Thanks dian!" Dia senyum dekat fat. Fat cuba lagi kalini berjaya! Muncul bebola purple lighting dekat tangan fat. Fat excited dan hampir terbaling bebola tu dekat pokok tapi dia sempat kawal.
"Good job.. but. Purple lighting is the rarest lighting to get!" Kak risa sekadar berkongsi. Fat seronok. Yang lain terkejut. Fat ada kuasa rare??!
Fat pusing belakang. Mata dia warna purple . semua gelak.
" Fat dan purple memang x dapat dipisahkan...." semua cakap benda yang sama. Fat gelak sambil kembali ke posisi dia.
Boys
Mikael.
"Mikael hang boleh buat bebola petir" Iz bagi arahan. Mikael buka tangan dia. Petir menyambar. Iz terkejut. Semua gelak. Iz sengih. Bebola petir dah muncul hanya dengan sekali cubaan!
"Er.. bagus2 .. sekarang cuba tangkap bola angin ni" Iz buat bebola angin dan baling ke arah Mikael. Mikael terlepas dan bebola tu melepasi dia. Aiman dan Ezriq yang jadi mangsa! Terbang diorang hahaha.
"warghhh!!! apa ni mikael !!" Dua2 jerit sebab tiba2 kaki x jejak tanah. Mikael gelak. Iz turut ikut gelak sambil sambut 2 orang yang jadi mangsa tu dengan kuasa dia. Diorang tarik nafas lega.
"nasib x arwah.." Aiman urut dada dia. Kali kedua..
"bebola angin" Baling lagi! Kalini Mikael bersedia dan dapat tangkap. Iz senyum . yg lagi dua lega sebab dah x jadi mangsa XD. Mata dia warna turqouise.
Girls
Sekarang mel dipanggil
"Akak nak test kuasa crystal mel" Kak risa bagi tahu. Mel angguk.
Kak risa baling beberapa biji batu sungai. Mel gelabah.
"Tukar batu tu jadi crystal cepat!" Kak risa bagi arahan . Mel cuba fokus. Batu tu bertukar dan jatuh tepat2 depan mel.selepas tu test buat bebola crystal.Berjaya!!
"okk.." Kak risa angguk. Mata mel perlahan2 jadi warna grey. Kak risa tersenyum. Training end.
-someone-
" dark blue, yellow, blue, pink, silver and purple?? interesting...." orang misteri tu senyum yang sukar nak digambarkan maksudnya...
Enjoy...tunggu chapter baru esok okayh!
YOU ARE READING
DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven Warriors
FantasíaPERINGATAN : CERITA INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA. Sambungan buku HUMAN WORLD : Crush doesn't mean to love. Jika buku 1 mengisahkan kehidupan mereka di dunia manusia dan diperhatikan oleh 3 orang yang misteri. Buku 2 ini akan menceritakan kisah me...