Chapter 49 - Gold and Silver blood

65 7 0
                                    


Dua crystal terbang dari kawasan kematian King of Gold and Silver. Crystal gold yang bersimbol jam pergi ke satu istana megah di tengah-tengah lautan yang luas. Mermaid Castle. Crystal itu berhenti di satu tubuh wanita yang sedang mencipta potion yang lebih banyak untuk kegunaan askar Dream World. Permaisuri Mira ketika itu. Permaisuri kaum ikan duyung. Juga bonda kepada Fat.

Bola crystal itu masuk ke dalam tubuhnya. Badan wanita itu bercahaya. Raja Rais terus menerpa ke arah permaisurinya.

"Dinda! Kenapa ni?"

Permaisuri tak dapat jawab apa-apa.Dia hanya dapat rasakan sesuatu masuk ke dalam badannya. Raja memegang tubuh isterinya dengan kejap. Takut-takut permaisurinya jatuh pengsan. Cahaya itu berhenti dari bersinar. Satu fingura muncul di hadapan mereka. Berdress labuh putih.

"Siapakah gerangan tuan hamba?" Raja Rais bertanya tegas. Dia risau musuh kerana bila-bila masa sahaja Nenekla dan tenteranya dapat menyerang hendap kerajaannya. Fingura itu tersenyum.

"Maafkan beta kerana muncul seperti ini. Beta ialah Queen of time. Pengawal ruangan masa . I control past, present and future."

Kedua-dua pasangan itu tergamam dan cepat-cepat melutut. Queen of time menggeleng. Tangannya mengarahkan mereka bangun. Mereka berdiri kembali.

"Apa tujuan Tuanku ke mari??"

"Beta mahu terangkan sedikit.. Cahaya tersebut ialah kuasa King of Gold and Silver. Dia sudah mangkat dan berjaya mengurung Gogola. "

Raja dan Permaisuri mermaid itu berpandangan . Kemudian, mereka tunduk.Hujan turun di lagit malam. Menunjukkan kesediahannya terhadap pemergian pemerintah dunia yang mempertahankan dunia hingga ke titik darah dan kuasanya yang terakhir. Mengorbankan nyawanya. Suasana sunyi seketika.

"Beta tahu dia seorang yang sangat dihormati. Tetapi beta perlu menyampaikan perkara ini kepada kamu berdua. Cahaya tadi ialah kuasanya. Anak kamu yang bakal lahir 2 tahun lagi merupakan pewarisnya."

Mereka tergamam sekali lagi. Tak dapat bersuara. Mereka tak tahu mahu memberikan reaksi apa.

"Baiklah.. itu tangunggjawab yang amat berat bagi kami Tuanku. Juga kepada anak kami nanti" Permaisuri Mira berasa susah hati. Dia tak mahu anaknya nanti tertekan kerana tanggungjawabnya.

"Jangan risau Mira, beta tahu anakmu dapat menunaikan tanggungjawabnya dengan baik nanti. Dia sangat kuat"

"Tapi... kuasa yang dia dapat apa? Silver?" Raja Rais bertanya.Queen of time menggeleng.

"Dia Gold. " Mereka berdua terkejut. Potion di tangan Permaisuri hampir-hampir terlepas.

"Tapi... tapi..dia heir Two Strongest Poison Dragons juga! Macam mana tubuhnya mahu menampung kuasa yang banyak?" Raja risau dengan masa depan anaknya.

"Dia lain.. Rais. Badan dia dapat tampung semua itu. Dia memang gold blood person. Heir of two strongest poisen dragons. Dan lagi satu" Queen of Time mengukirkan senyuman manis.

"Apa dia?"

"Dia juga pengawal masa selepas beta . Dia yang bakal mempunyai kuasa masa sepenuhnya .Kerana dia.." Kata-kata Permaisuri masa terhenti seketika.

"Pewaris masa yang TERAKHIR."

Langit di luar berdentum. Kilat saling menyambar. Queen of time tersenyum lagi. Kedua pasangan itu terdiam.

"Simpan rahsia ini, Rais, Mira. Biar pecah di perut, jangan pecah di mulut. Didik dia dengan baik. Supaya dia menjadi warrior yang menewaskan kejahatan buat selama-lamanya di dunia mimpi ini. Beta mintak diri dahulu."

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now