Chapter 14

128 9 0
                                    

"Jadi mana diorang? Gold dan Silver tu?" Mikael tanya berhati-hati.Fat senyum sedikit.

"X ada orang tahu. Yg orang tahu 2 dream person to insan terpilih dan kedua-duanya kerabat diraja. Kan tadi dia cakap dua2 crystal tu pergi ke 2 orang permaisuri? Lelaki @ perempuan.. tak ada siapa yang tahu. Tapi sekarang korang dah ada sini. Jadi mungkin Gold dan Silver tu akan muncul satu hari nanti ?" Fat cakap.

"Tapi yang aku pelik asal sejarah2 ni sedih sangat?"Mel tanya sambil menghembus hingusnya. Aireen gelak tengok muka Mel.

"Dah tu yang terjadi.. Sejarah x boleh diubah jadi gembira tahu.. sama jugak dengan memori hitam." Fat jawab sambil tersenyum pahit. Iz tengok pandangan Fat yang mempunyai banyak kisah. Iz mengeluh.

'Keluarkannya Al, jangan simpan sorang2. Tolonglah!' Iz mengeluh dalam hati.

"Dah tamat. Hampa keluar dulu buatlah apa yang korang nak tapi jangan bagi sepah Camp ni. Aku nak tengok analisis diri hampa ni." Fat cakap. Iz halakan tangan ke arah diorang. Diorang muncul di tempat lapang tadi balik.

Situasi Fat dan Iz

"Jadi hg bawak benda tu?" Fat tanya Iz. Iz angguk dan tunjukkan fail hitam tadi. Fat ambil dan buka. Fat tengok seketika. Dia angguk2.

"Jadi macam yang aku perasan dekat Flower heir jugak. Kuasa diorang lagi powerful dari Warrior yg asal kan?" Fat tanya. Iz angguk.

"Kuasa diorang lebih.. dan lagi kuat. Tapi kelemahan diorang tu diorang takut dengan diri sendiri. X yakin. Hg dah nampak apa yang kita kena buat?" Iz tanya. Fat angguk.

"Aku suggest diorang lawan dengan monster tahap D? sebab diorang kena naikkan level diorang.Kalau bagi level E @ F, level diorang x akan naik." Fat cakap.

"Okk.. tapi mana nak cari monster tu?" Iz tanya. Yelah x kan nak masuk hutan pi tangkap monster pulak kan?

"Shadow aku kan ada? Hahahaha" Fat gelak. Iz geleng kepala.

"No no no. Shadow hg tu nanti cederakan diorang macam mana?" Iz tak setuju. Fat muncungkan mulut dia.

"Alaa.. jadi nak gunakan Khai?" Fat cakap sambil tunduk kepala kecewa. Iz angguk.

"Haah.. dia ada kuasa nature kan? Nanti hg ajar dia nak panggil binatang mati tau." Iz cakap.

"Yelah2 iz huhuhu.. " Fat mengeluh.

"Good girl." Iz senyum. Fat turut senyum.Fat bergerak ke komputer dia. Kelihatan beberapa weapon yang dah siap design. Mata Iz bersinar.

"Weapon diorang?" Iz tanya teruja. Fat angguk. Iz tiba-tiba tarik kerusi Fat menghala dia. Fat terkejut. Dia tengok muka dan mata Iz yang pandang dia. Fat tergamam.Mata diorang bertentangan.

"Ap---a .. hg..n-ak?" Fat tergagap. Iz senyum manis.

"Aku nak weapon baru jugak!" Iz buat muka mengada. Fat geleng2 dan sembunyikan rasa gemuruh dia.Dia tendang kaki Iz perlahan sebab nak berundur. Kedudukan diorang mula berjarak. Fat tarik nafas lega.

"Alaaa.. bolehla Al..." Iz mencuba nasib lagi. Fat tengok wajah Iz. Dia mengeluh dan angguk.

"Yelah2.. nanti aku buatkan." Fat cakap. Iz datang dekat. Fat mengundur.

"Nak cakap. Cakap jelah. Tak payah datang dekat." Fat mengelak. Iz senyum.

"hehe.. thanks you.. hg partner lawan aku yang paling amazing!!" Iz senyum gembira.Fat hanya angguk.

"Bila hg siapkan?" Iz tanya sambil duduk dekat kerusi di sebelah Fat.

"Lagi 2 hari." Fat cakap tanpa tengok Iz. Mata Iz terbuntang.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now