Chapter 5

150 11 1
                                    

Girls pov

Keesokkannya, selepas sarapan Kak Risa ajak semua girls ikut dia pergi air terjun. Fat yang dengar diorang akan pergi air terjun happy terlebih XD. Diorang gerak pagi tu jugak. Air terjun tu x adala jauh sangat dari kem diorang. Kena jalan kaki dekat belakang ke tu sikit. Udara segar pagi itu. Kabus masih ada membuatkan suasana pagi tu nampak indah. Dari jauh kedengaran bunyi air terjun yang deras. Semua tiba di betul2 hadapan air terjun itu. Mel,Dian, Aireen dengan Khai terpegun melihat keindahan air terjun itu. Fat senyum puas hati. Kak Risa senyum sesaat sebelum ke mood training.Air terjun ni air terjun yang sama seperti chapter lepas dimana tempat Diamond heir tarinin 'patience'.

"Dian! Meh sini!" Kak Risa panggil.

"Oh mak kau air terjun!!"Dian melatah sebab terkejut. Tengah2 duk tenung air terjun dekat depan tetiba orang panggil nama dia. Yang lain tahan gelak dari meletus XD. Dian berjalan ke arah Kak Risa yang berdiri dekat dengan air terjun.

"Sekarang Dian . Boleh tutup mata dan cuba rasa air terjun ni. Rasa aura dia."Kak risa cakap. Dian tutup mata. Dia rasa tenang dan nampak cahaya biru cerah, putih dan Biru gelap. Dia bayangkan bebola air besar.

"Ok dian! Dah boleh buka mata" Kak Risa berbisik dekat dian. Dian buka mata perlahan-lahan. Dian terkejut tengok bebola air tu memang ada! Sangat besar! Kawan2 dia semua tepuk tangan dengan kejayaan Dian keluarkan kuasa dia. Kak Risa senyum puas hati.

"Cuba batalkn." Dian berjaya! Dian senyum gembira. Kak Risa arahkan dia buat bebola air dekat tangan dia tanpa guna air terjun tu. Dian cuba. X berhasil mulanya. Selepas kali ketiga muncul bebola air kecil .

"Cayalah Dian!!" khai puji. Kak Risa angguk tanda dia dah berjaya. Dian pusing belakang sambil tersenyum. Semua terkejut.

"Kenapa??"

"Mata hang warna biru!" Mel terpaku. Dian tengok dekat pantulan air. Mata dia memang warna biru. Dari hitam ke biru!!!!!

Boys

3 orang tu tetiba bangun awal. Iz yang dengar bunyi bising dari dapur tengok apa yang jadi.Dia terkejut tengok diorang bertiga dah siap bakar roti dan tengah makan sarapan. Iz terharu.

"Err nanti hampa pergi dewan training tau lepas hbis makan." Iz pesan sebelum duduk di sebalik dinding yang menghala ke dapur.

"Diorang betul2 dah berubah.." Iz senyum terharu

Author: menangis ke hoii..* smirk

Iz: Hisk hisk diam la! (lap air mata) XD

Back~

Aiman, Eriq dan Mikael pergi ke dewan tu.Kelihatan Iz yang tengah tunggu diorang sebaik sahaja pintu dewan tu terbuka. Keluasan dewan tu macam padang sekolah.

"Ok sekarang hampa kena panaskan badan" iz suruh. Diorang bertiga hanya menurut. Selepas itu, iz panggil Ezriq. Ezriq datang depan.

"Percaya diri dan sabar. Tarik nafas.. lepas.." Ezriq ikut.

"Keluarkan tangan hang" Iz suruh.Dia ikut. Iz suruh Ezriq kumpul tenaga dia dan keluarkan kuasa dia dalam bentuk bola kecik. Petir merah keluar dan bentukkan bebola kecil dekat tangan dia.Ezriq kagum dan lompat2. Aiman datang dekat dan cuba sentuh petir tu sebab curious. Tangan dia kena sambar sebaik sahaja tangan dia hampir menyentuh.

"Auchhh" Aiman jerit kecil. Rambut dia tercacak. Iz gelak bagai nak gila XD. Ezriq dan Mikael pun hahaaha.

"Adoii sakit perut abang.. pi pegang buat apa??" Iz geleng kepala. Aiman sengih. Rambut dia dah kembali ok.

Girls

Dian gelabah sebab tiba2 mata dia berubah warna.

"Dah2.. normal mata berubah tu. Tu tandanya kuasa tu dah sebati dalam diri hampa." Kak risa terangkan. Dian tarik nafas lega . Dian ingat dia dah bukan melayu hahaha .

Kak risa tunjukkan mata sebenar dia yang turut warna biru gelap. Semua terpegun.Mata Kak risa berubah dari coklat ke biru gelap.

Giliran Khai. Kak risa suruh Khai rasa aura semula jadi dekat kawasan tu.Khai turut tutup mata. Dia nampak cahaya hijau dan kuning. Khai buka mata.Mata dia kuning cerah. Kak Risa macam terkejut tengok mata Khai. Tapi dia kawal ekspresi muka dia.

"Cuba hasilkan akar menjalar" kak risa arah. Khai ikut. Akar keluar sekelip mata dan setinggi pokok2 yang ada dekat hutan tu. Kak risa tengok takjub. Kuasa dia memang lain..

"Sekarang cuba hasilkan pokok" Kak risa mintak. Khai hilangkan akar tadi dan muncul satu pokok yg tinggi dan besar sehingga melindungi kak Risa. Semua ternganga.

"Okk..Khai memang hebat! Cuba hasilkan tanah tinggi"Kak risa test lagi.
"Tanah tinggi!" Muncul tanah tinggi.

"Bebola air!" Kak risa baling bebola air yang sederhana besar ke arah tembok tanah tu. Bebola tu melepasi tembok tu dan berkecai tembok tu.Khai terkejut. Macam mana air kalahkan tanah????Kak Risa senyum.

"Khai dapat kawal dengan baik. Tapi kamu kena kawal lagi kekuatan lepas ni untuk naikkan kekuatan kamu." Khai angguk faham Dia pusing. Semua terkejut buat kali kedua. Diorang ingatkan mata Khai warna hijau. Rupa-rupanya kuning?!

- Someone pov-

"yellow eyes?! Maksudnya semua Flower heir lagi kuat dari Flower Warrior! As I expected..." Dia senyum.

Hahahah.. author akan update daily mulai hari ni sampai hari isnin. Good news right? Jadi, tunggu untuk new chapter esok okayh!

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now