"Arhhhhhh!" Qays tercampak ke rumah yang sudah hancur. Iz dan Fat masing² melihat ke arah Qays.
"Qays!! Hg ok?!!" Fat risaukan sepupu dia. Dragon yang menyerang Fat berikan renjatan purple lightning. Dragon itu terus senyap.
"Ok!" Qays sembuhkan diri dia.
"Uwekkkkk" Qays terdengar tangisan . Dia melihat di bawah timbunan bumbung."Telekinesis!" Semua bumbung teralih. Ada baby yang menangis di situ. Qays terus angkat baby tuh. Baby itu semakin galak menangis .
"Weyh!! Ada baby!" Qays jerit. Dua² terus terhenti .
"Letak dekat tempat perlindungan!" Fat arah . Qays angguk dan terus hilang dengan menggunakan portal. Sesampainya di sana.. ada seorang wanita menangis ambil bayi itu.
"Terima kasih ye nak " dia ucapkan. Qays senyum dan kembali ke tempat tdi.
"Baru seekor mati weyh?! Arhh stress arh!" Iz kusutkan kepala dia.
Fat sengih. Matanya berubah purple cerah. Dia letakkan kedua² tangannya di tepinya. Seolah² depakan tangan.
"Super² purple lightning ball!" Dua bebola purple yang kecil.
"Hiarhhhh!!" Dia tembak tepat dua ekor dragon yang datang dekat dengan nya.Bommmm!!! Letupan besar berlaku. Isi² dragon itu berkecai. Dua orang jejaka itu ternganga. 2 ekor dalam satu serangn?
"Hebatnya hg.. " Iz puji tanpa sedar. Fat sengih
Di istana yang sunyi.. gelap dan menyeramkan.
Hahahhaahhahababbaahbabaahahaah
Suara ketawa yang seram dan menyakitkan kedengaran.
"Bagus... Bagus.." Nenekla ketawa melihat ketakutan penduduk Dream World . General turut ketawa .
" Kalini Kita akan berjaya tuanku!" General berkata. Nenekla angguk dan tersenyum.
Kembali ke Dream Academy..
"Pelajar jangan panik. Berlindung di bilik kebal academy!" Master arah. Semua lari ke pintu keluar tetapi pintu tertutup dari luar! Semua jerit. Ada yang nangis.
"Tak guna.." master mendengus. Dia menekan sesuatu pada jamnya .
"Soldiers! Academy dalam bahaya. Datang ke sini segera!" Master cakap. Dia melihat jam.. Dragon semakin menghampiri. Soldiers hanya akan sampai dalam masa 15 minit. Tetapi dragon itu akan menyerang bila² masa sahaja. Master mengeluh. Tak ada pilihan.
"Semua top! Pertahankan Academy! Gunakan kuasa kamu yang ada. Coach² pun! Setiap dragon itu bertaraf A+ . Kekuatan mereka sama dengan dream person yang taraf S!" Master arah. Semua top bersedia .
" Kami akan protect hampa jangan risau.." Qays 1 cakap. Mereka bertujuh angguk dan bersembunyi di belakang klon² itu.
'Guys .. please come here! Academy in danger. Sky Dragon datang sini!' Master telepati Fat , Iz dan Qays dengan harapan mereka dapat mendengar.
Fat tersentak. Iz dan Qays turut tersentak kerana terkejut.
"How come?! Semua dragon ada kat sini?!" Qays tanya sambil memanah dragon² di situ. Fat yang mengelak serangan turut angguk.
"Nenekla hantar ke academy dragon yang lain!" Iz cakap apa yang dia fikir.
"Al! Plan B!" Qays dan Iz jerit dari tempat mereka. Fat angguk.
"Al! Sebelum tu pakai nih!" Iz bawak keluar hoodie hitam yang besar dan mask hitam. Fat pakai dan tarik penutup kepala sehingga menutupi matanya . Mask pula dipakai. Muka fat completely terlindung.
YOU ARE READING
DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven Warriors
FantasyPERINGATAN : CERITA INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA. Sambungan buku HUMAN WORLD : Crush doesn't mean to love. Jika buku 1 mengisahkan kehidupan mereka di dunia manusia dan diperhatikan oleh 3 orang yang misteri. Buku 2 ini akan menceritakan kisah me...