Chapter 37

73 7 0
                                    

-still Fat pov-

Aku membuka mata. Permandangan yang dia rindui. Dia terus menunaikan solat. Dan kembali ke balkoni biliknya. Haa.. ingat mermaid kingdom ni dalam laut? Kingdom ni tengah2 lautan tau,... hahaha. Aku tersenyum melihat keindahan lautan tempat kelahiran dia. Aku terus mandi dan berpakaian. Seusai bertudung kemas, aku melangkah turun. Dalam perjalanan, aku terserempak dengan sepupu2 aku yang membenci aku. Aku hanya tersenyum tanda hormat sebelum mahu melangkah. Tetapi salah seorang dari mereka menahan aku. Aku terhenti.

"Apa lagi? Nak marah aku lagi? Aku tunggu. " Aku jawab sambil memeluk tubuh. Diorang menggeleng.

"Kami minta maaf.. Aku tak pertimbangkan perasaan kau. Aku tahu nak kendalikan kuasa tu susah bukan? Kami tak langsung fikirkan apa yang kau rasa. Apa yang kau hadapi waktu hilang kawalan. Kami hanya lihat kesalahan kau ja.. Kami mintak maaf sangat-sangat..Al" Ada seorang yang berperang mulut dengan dia semalam berkata. Yang lain turut angguk . Aku terpaku. Huh? Betul ka apa yang aku dengar ni?Aku masih tak beri apa-apa respons.

"Al! Maafkan kami!"Diorang terus memeluk tubuh aku.Aku terkejut.Semua menangis. Aku terkaku tak tahu mahu membalas . Aku menepuk bahu mereka perlahan . Mereka melihat aku yang tersenyum.

"Tak apalah..semua dah lepas..aku dah maafkan.. Tapi aku pun minta maaf .Sebab aku.. Lyn dah tak ada. Dekat sini." Aku menitiskan air mata. Mereka semua melihat Fat sayu. Lyn. Gadis yang penuh dengan senyuman. Dia bukanlah kerabat. Tetapi dia penjaga mereka sejak kecil. Disebabkan peristiwa Fat hilang kawalan...

"Al! Kawal AL!" Bonda menjerit dari tempat dia berdiri. Fat yang dikelilingi angin hitam.. Matanya merah sepenuhnya. Hanya ada rona2 ungu sedikit sahaja. Umurnya hanya 12 tahun pada ketika itu.. Qays melihat dari tepi. Dia tak tahu mahu membuat apa..

"Al!" Lyn berlari dan memeluk Al yang masih kecil. Fat mencampakkannya. Lyn terpelanting jauh. Dan dia mengangkat Lyn seperti mencekik. Cuba halang tetapi tak berjaya. Kuasa Fat terlampau kuat sehinggakan kuasa royal dia langsung tak dapat mendekati. Sepupunya yang lain menangis melihat Lyn diangkat tinggi.

"Dimension hole!" Muncul lohong hitam. Lyn disedut. Darah menitis. Jika dilihat dagingnya seperti dicincang.

"LYN!!!!!!!!"Jeritan semua yang ada di situ. Fat terus tersedar.Dia melihat di hadapan dia. Tangan..??

"Al.... AL BUNUH LYN!!!!!!!!!" Fat terpaku.Aku..bunuh Lyn?!! sejak hari itu.. peristiwa itu menghantui dia.. Tetapi dia tahu..Lyn tak mati.. Kerana.... gelang yang Lyn tinggalkan...

Fat menyentuh gelang itu. Gelang yang masih elok.. Air mata fat menitis. Gelang itu terus bercahaya. Fat melihat. Apa ni??

"Al....." Suara yang dia kenal.

"Lyn??? " Fat jerit. Lyn tersenyum dalam bentuk seperti roh.

"Lyn?? hidup? Al mintak maaf? Bunuh ja Al! Al memang patut dibunuh!" Fat menangis semahu-mahunya. Dia melutut.Lyn masih tersenyum.

"Lyn tak mati Al. Itu semua ilusi.Lyn masih ada. Tetapi di tempat lain. Tempat yang jauh. Orang yang buat Al hilang kawalan yang bawa Lyn ke sini. Dia kata Al ini istimewa. Satu hari nanti kita akan jumpa Al. Satu hari nanti" Lyn terus hilang. Fat terus menangis lagi. Dia tak tahu. Dia tiba-tiba hilang kawalan tanpa sedar. Mesej itu masih disimpan. Seolah2 sudah dirakam.

End-

"Tapi..apa maksud kau Lyn tak mati? Kami semua nampak dia mati di hadapan kami." Sepupunya yang lain tanya dalam sedu. Fat keluarkan sesuatu dari dimensi simpan barang dia. Gelang itu.

"gelang Lyn??!" Aku mengangguk. Aku ajak diorang masuk ke dalam bilik aku. Dan terus pegang gelang itu. Rakaman itu berjalan.

"Lyn..." Mereka semua menangis dalam kerinduan. Selepas tamat diorang masing2 pegang tangan aku.Aku rasa pelik tetapi hanya biarkan.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now