Chapter 23

85 8 2
                                    

Skip
Hari pertama masuk academy, Fat buka matanya dan duduk di atas katilnya. Dia melihat kawan-kawannya yg masih nyenyak tidur.
Tik.. tok... Tik .. tok..
Dia memandang sekilas jam yang berdetik. Jam menunjukkan pukul 5.40 pagi. Fat turun dari katil dia dan mandi. Dia keluar dari hostel selepas siap berpakaian. Fat berjalan melihat2 kawasan sekeliling sebelum ke hostel lelaki. Dia melihat tingkap di tingkat atas.

"Shadow!" Muncul bayang2. Fat melonjak barangnya dan kakinya mendarat di atas bumbung hostel itu. Fat mengetuk tingkap bilik itu sebanyak 3 kali. Iz mengelak langsir apabila mendengar bunyi tingkap diketuk. Matanya membesar apabila melihat fat yg selamba duduk bersila menghadap arah matahari yg mula menampakkan sinar2 merah.

"It's still early ,right? Hg okay Al? Baru pukul 5 .55 kut?" Iz tanya hairan. Fat hanya senyap. Iz melabuhkan punggungnya di sisi fat tetapi masih berjarak jauh.

"Aku okay.. cuma, aku rasa aku tak sedia lagi nak pergi academy.." fat suarakan kegelisahan hatinya sejak semalam membelenggu jiwanya. Iz tersenyum segaris apabila melihat wajah orang yang dia kagumi . Walaupun mukanya penuh dengan kerisauan...

"Jangan risau. Semua akan ok. Kita kan nak suprisekan diorang?"Iz cakap. Fat tersenyum

"Thank you layan aku, Iz" fat cakap ikhlas. Dia mengukirkan senyuman manis.
"Sama.. sama" Iz jawab perlahan. Fat meminta diri untuk masuk dan solat memandangkan matahari dah nak terbit dan waktu subuh hampir masuk. Iz turut bangun selepas bayangan Fat hilang. Iz masuk melalui tingkap balik.

Qays terjaga apabila mendengar bunyi tingkap dibuka. Dia melihat Iz yg masuk melalui tingkap. Dia tidur di bilik Iz memandangkan bilik Iz ada 2 tilam empuk yg lebih. Qays duduk dengan rambutnya yang tidak terurus.

"Hg buat apa keluar ikut tingkap tu?" Qays tanya dalam mamai.

"Sepupu hg tu... Risau sangat.." Iz cakap. Mata Qays jadi segar. Dia tersenyum simpati.Dia faham apa yg Iz cuba nak sampaikan.

"Al... Dia memang x berubah.. x pernah nak kongsi kesengsaraan dia dengan Kita.." Qays mengeluh. Iz turut angguk.

"Apa patut Kita buat? Dia dah alami macam2 tapi dia tetap x nak kongsi apa2 dengan kita. Dia sorok dengan muka dia yg nampak happy tapi kita x tahu apa yg dia rasa.." Iz risau.

"Aku tak tahu. Sepupu aku yg lain x sukakan dia.. sesetengah budak tahun kita x suka dia.. hanya sebab.. dia special.. dan kuasa dia lain.. aku harap sangat. Al kuat!" Qays meluah rasa. Iz hanya mendengar.Di jauh dalam hatinya dia turut bersetuju dengan kata2 Qays yg lebih kenal Fat.

Pagi menjelma. Fat gerak kawan-kawan dia. Semuanya bangun dan angguk bila fat suruh Mandi dan solat. Semua ambil giliran. Fat hilang di dapur. Selepas selesai mandi, Mel, Aireen,Dian dan Khai berjalan ke dapur. Terhidang nasi goreng dan telur sebagai sarapan hari itu. Diorang terpaku dan melihat fat yg membancuh air.

"Hg masak?"
Fat hanya angguk.
"Thanks fat." Masing2 ucapkan . Fat senyum.

Diorang masing2 mengambil tempat masing2 dan mula makan. Fat berjalan untuk keluar dari tempat makan setelah letakkan teko air.

"Ehh fat! Hg x makan ka?" Aireen tanya.  Langkah Fat terhenti dan dia berpaling.

"Hampa makanlah. Aku dah makan tadi lepas aku masak." Fat balas. Semua angguk dan sambung makan. Fat masuk ke bilik Kak Risa yang sudah kosong. Dia melihat uniform yg tergantung kemas dan mengambilnya. Dia pergi ke dapur balik.

"Nah. Ni uniform korang!" Fat tunjukkan 4 uniform yg sama. Semua berhenti makan dan tengok.

"Wahhhh!!!" Semua kagum memandangkan baju itu disertakan dengan seluar dan lain dari uniform di sekolah mereka yg asal. Baju training yg Fat tunjukkan turut selesa dan sesuai untuk berlawan.

"4 je? Hg punya fat?" Khai tanya. Fat melihat khai.
"Aku punya ada ja cuma lain sikit je ." Fat cakap. Diorang angguk faham.

Di hostel lelaki ~

Qays bangunkan diorang seorang demi seorang. Iz masuk ke dalam bilik yg menempatkan ketiga2 heir itu. Dia tunjukkan 3 baju uniform dan 3 baju training.

"Nah. Ni baju hampa. Bersiap lepastu keluar sarapan . Kita gerak pukul 8 nanti." Iz pedang. Setiap dari mereka ambil pakaian masing2 dan melihat.

"Wahh lain lah dengan uniform yg kami biasa pakai?!" Aiman kagum. Qays tersenyum dan baring dekat salah satu katil yg ada dekat situ. Mata Ezriq membesar.

"Abg ! Apani? Pergi tidur dekat bilik abg la!" Ezriq membentak x puas hati. Qays kalihkan badan dia . Dia landing cantik. . igt model kut.

"Tengok muka abg ni.. tengok baik2." Ketiga2 diorang tengok

"Muka abg ni nampak mcm kesah? X kan?" Diorang bertiga jatuh sebab x dapat nak bls apa2 dah.

"Dah2 pi mandi . Abg nk sambung tidur." Qays tidur.

"Igtkan fatin yg mcm ni.. cousin dia pun sama daa"  mikael merungut. Diorang berdua turut angguk setuju.

Diorang mengambil giliran Mandi sebelum bersarapan. Diorang keluar dari hostel selepas selesai. Nampak kesemua Flower heir dah berkumpul di kawasan lapang betul2 di hadapan tasik.

   Ezriq curi-curi melihat Aireen yg nampak comel beruniform. Bila Aireen perasan cepat dia kalihkan pandangan kihkihkih.

   Mikael pulak melihat sekilas namun secara x sengaja matanya bertembung dengan mata grey Mel. Mel tersenyum ikhlas. Mikael terpaku. Mel melihat pelik dan jongketkan bahunya. Yelah2.... Org dah move on lah katakan...😂

Dengan derapan kaki. Muncul 2 jejaka yg tampil berbaki uniform yg kemas. Iz dan Qays. Fat pulak datang selepas itu.

Diorang bertujuh melihat uniform diorang bertiga yg nampak lain sedikit kerana ada badge yg berwarna keemasan. Diorang teringat something tentang Dream Academy .

'weyh.. diorang ni.. top la an?' Aireen mulakan telepati antara diorang bertujuh.

'yelah kut. Dah ada badge.' ezriq balas

'Aku tak sangka... Fat yg bengong tu jadi top huhuhu' khai buat muka bangga + terharu.

'hg berdrama apa ni makcik oiii?' Dian geleng kepala. Khai sengih XD.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now