Diorang keluar dari dewan training dengan begelak tawa sebelum pintu pagar ditolak. Iz dan Qays.
"Eh? Mana fat?" Aireen tanya. Iz dan Qays berpandangan sebelum gelak kecil .
" Dia pergi beli aiskrim" qays jawab. Semua sengih. Tiba² pintu ditolak. Semua mata tertumpu pada satu makhluk yg khuyuk makan aiskrim.
"Apa tengok? " Fat tanya sambil makan. Semua geleng perlahan.
Malam. Rykal tak balik lagi memandangkan Iz paksa dia makan dulu.
Semua makan beramai² . Lauk pulak Iz beli sebab semua yg ada di situ malas nk tunjukkan bakat memasak masing²."Rykal. Hg duduk je lah sini. X ada Sapa kat rumah nak tengokkn hg." Iz cakap. Rykal angkat muka dari makanan dia .
"Abg. Rykal dah besarla" Rykal cuba mengelak. Iz tengok adik dia kecil besar kecil besar.
"Besar apanya. Rumah berselerak. Masak x reti." Iz bebel .Rykal tutup telinga dia dan mengeluh.
"Hish... Yelah²" dia mengalah.
"Memang hg kena duduk sini un Rykal. Hg kena jaga depa semua ni bila kami x dak waktu misi nanti" Qays ckp dengan mulut penuh. Dian tahan gelak tengok pipi Qays yg penuh dengan makanan. Qays tengok Dian yg gelakkan dia sekilas.
"Ermm.... Titew tahu la titew cute. Jganlah pandang titew macam tu." Qays buat comel. Dian terhenti. Mata dia dikecilkan. Semua terhenti makan. Suasana sunyi sehingga hanya kedengaran bunyi unggas.
" Buwekkkkkkkkkkkk !" Fat ambil baldi dan muntah. Semua tengok geli. Fat angkat muka.
" Ya ampun... Ni bukan sepupu aq nih. Keluarlah segala jenis jin dan mambang dari badan dia nih!" Fat angkat Qays ke atas guna kuasa bayang dia. Fat goncang² badan Qays.
"Woi jembalang!. Aq x dirasuklah! Pening²!" Qays jatuh ke bawah. Keluar suara lelaki dia. Fat sengih. Qays pegang kepala tahan rasa pening.
"Dua sepupu ni lah.. aq x tau nk buat apa dah" Iz geleng kepala.
"Ha Rykal. Master approve hg jaga depa ni. Kebetulan kami ada misi x lama lagi" fat cakap. Qays yg baru pulih turut angguk kepala.
"Okk. Tapi hampa misi apa?" Aiman tanya.
" Lawan dan bunuh monster tahap A" Iz jawab.
"Ouhhh.. ok" semua jawab tanpa perasaan dan sambung makan. Fat, Qays dan Iz berpandangan sesama sendiri.
"Tu ja? Hampa x tak risau kat kami ?" Qays buat muka sedih. Dian angkat muka.
" Yah... Kami lawan dragon weyh .." Iz pulak buat ayat sedih. Fat turut sapu air mata.
"Dah la aku sorang ja perempuan.. klau diorang apa² kan aku macam Mana?" Fat peluk tubuh sendiri. Iz dan Qays pandang Fat jengkel.
"Hg? Kami nk apa² kan? Tah² kena racun dulu hahaha" Qays gelak. Iz turut gelak.
"Haha... Nak kena betul² eh?" Fat gelak palsu sambil senyum seram. Automatik Iz dan Qays senyap. Suasana tiba-tiba sunyi kembali. Diorang tengok reaksi yg lain. Semua macam terpaku.
"Dragon?? Dragon apa?!" Rykal tanya dengan penuh minat.
"Sekumpulan Sky Dragon " fat jawab. Mata Rykal bercahaya.
"Wow.. jgn bunuh. Bawak balik. Bagi Rykal nk bela!" Rykal cakap dengan suara excited. Iz jatuh kerusi.
"Apa dah jadi kat adik aku ni?!" Iz bangun dari jatuh dan tepuk dahi. Fat dan Qays geleng kepala. Rykal buat muka berharap.
"X boleh. Ni Sky Dragon yg dikawal magic hitam. Dragon ni tengah musnahkan Woodenfield, tempat pendalaman dekat Dream World." Qays balas serious.
"Dragon? Naga yg diorg cakap kat dunia manusia tapi x wujud tu?" Diorg tanya. 4 org dream person itu hanya angguk. Tiba² Aiman tahan rasa sedih. Sebelum meraung.
"Habislah." Mel cakap dengan muka susah hati.
"Asal?" Qays tanya.
"Nanti kami dah x ada penjagalah! Weyh korang.. kalau diorang x balik Kita anggap diorang dah x da dah huwaaaa!!!" Aireen start meraung. Yg lain² turut berjangkit meraung.
"Apa hmpa ngarut ni?! Kami akan selamatlah!" Fat geram.
"Betul?" Diorang mintak kepastian.
"Yes. Jangan risau lah ." Iz bagi kepastian.
"Fat.. hg jnji hg akan balik?" Dian tanya perlahan. Fat senyum dan angguk.
"Promise?" Mel tunjuk jari diorang. Fat tersenyum lalu kaitkan jari dia. Kelima2 jari itu dikait erat.
"Ofc lah.. kalau jdi pape biar jelah Al poison dragon² tu muhahaha" Qays gelak jahat. Fat geleng.
"X leh lah. Kan aku boleh guna kuasa tu bila emergency ja. Nanti effect org lain la" fat mengeluh.
" Tulah hg.. asyik harapkan perempuan.. cuba lah jadi lelaki sikit" iz nasihat. Qays sengih macam kerang busuk.
" X pe lah macam tu.. hampa bertiga kan kuat" Aiman cakap. Semua tersenyum kembali
"Ehh Jap. Aku? Aku sorg jaga diorg bertujuh ni, Al? Macam Mana?!"Rykal mula serabut.
"Bukan hg ja. Klon. Aku letak klon aku, Iz dan
Qays nanti dekat sini untuk tolong hg" fat balas."Wahhh klon? Lama hg x guna kuasa tu?" Rykal tengok fat. Fat senyum..
"Berapa lama misi tu." Kesemua Flower heir tanya.
"Lepas perlawanan antara top tu. Kami pergi tiga Hari ja" Iz balas sambil tunjukkan 3 jarinya.
"Lamanya?!"
"Alah. Bukan kami pergi seminggu pun. Kami kena cepat2 hapuskan dragon tu sebab ada kemungkinan diorang menghala ke dream capital. Jadi hampa hati2 bila ada dekat academy." Qays cakap dengan serious. Semua mula gelisah.
"Bahayalah !" Mel cakap. Fat sengih.
"Jangan risau. Kami ada Plan B kalau benda tu berlaku." Fat berpandangan dengan lagi 2 org jejaka itu. Diorang gelak2.
"Ni... Kerja nenekla ek?" Ezriq tanya. Diorg bertiga angguk perlahan. Diorang bertujuh ketap bibir.
"Asal? ! X ada org lain ka yg boleh buat misi ni? Soldiers? Guardians? Kenapa hampa?!" Rykal mula risau dengan keselamatan diorang.
" Guardians biasalah.. master cakap sibuk dengan jaga keselamatan istana and kawasan masing2. Soldiers pulak x semua lepas level A dan S untuk tewaskan dragon yg level tinggi macam tu, adik" Iz terangkan sambil tepuk bahu Rykallembut. Rykal mengeluh.
"Siapa yg.." mikael nak tanya tapi Qays potong percakapan dia.
"Master suruh. Diakan general. Lupaka?"
"Hurmmmmmm"
Hai.... Update akan datang minggu depan hahaha tapi maybe x selalu sbb author dah start mood malas😅🤣. Please be happy this weekend.. walaupun esok isnin huhuhu
YOU ARE READING
DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven Warriors
FantasyPERINGATAN : CERITA INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA. Sambungan buku HUMAN WORLD : Crush doesn't mean to love. Jika buku 1 mengisahkan kehidupan mereka di dunia manusia dan diperhatikan oleh 3 orang yang misteri. Buku 2 ini akan menceritakan kisah me...