Chapter 17

89 9 0
                                    

"Woahhhh bagi kat aku dulu!" Iz ja yg x sabar2.

"Cakap weapon? Ni gelang dengan keychain.. bukan weapon."Mel tanya pelik

"Weapon la ni.." Kesemua barang2 tu terbang dan pergi ke arah diorang. Iz sambut keychain yg terbang ke arah dia. Keychain yg lain jatuh ke tangan Diamond . Gelang pula dipakai elok ke tangan Flower heir.

"Cantiknya gelang ni! Simple tapi cantik."Khai komen.

"Mikael. Nama keychain hg tu no name sword. Hg sebut nama dia and cakap out!" Fat cakap. Mikael cuba.

"No name sword out!"Keychain tu bercahaya dan Muncul pedang yang cantik dan tajam.Mata Mikael bersinar.

"Woahhhh" Fat sengih2. Yg tengok tanya fat.

"Ezriq. Nama dia Gled sword."

"Aiman .Hg x dak sebab hg boleh create sendiri. Keychain the technology tu just tolong hg create weapon hg."Aiman buat muka. Fat gelak.

"Mel.Nama dia Crystal Sword."

"Dian. Ice Achery"

"Khai. Nature Gun"
"Aireen.Fire Gun"

Semua cuba dan seronok sebab semua weapon tu match diorang Diorang mula belek2.

"Iz hg x nak tengok?" Fat tanya Iz yg hanya memerhati diorang.

"Mestilah nak! Apa nama dia?"Iz tanya x sabar.

"Darkness sword." Mata Iz bersinar. Dia cuba. Keluar pedang warna hitam.

"Woah..hg memang tau taste aku."

"Ofc arh!" Fat perasan hahaha.

"Fat hg x ada weapon?"Dian tanya Fat. Fat sengih.

"Haah la.. hg nak pakai weapon yg sama ka?" Iz tanya

"Memang x arh!" Fat cakap sambil buka rantai yang berada di bawah tudung dia.

"Lavender sword out!" Rantai tu bercahaya dan keluar satu pedang berwarna keunguan.

"Nipisnya?Macam x kuat pun?"Aiman komen. Fat gelak.

"Jangan menilai.." Iz geleng kepala. Fat libas pedang ke arah Aiman. Aiman terduduk sebab terkejut. 5 pokok tumbang. Diorang ternganga.

"Kan abg dah cakap.."'

"Ehh Al. Aku punya macam tu jugak ker?" Fat angguk

"Weapon ni berdasarkan kuasa dan level tua dia.

"As expected Al!" Fat buat muka perasan.

All: -_-

"Ahahaha.. training ptg ni untuk latih kemahiran korang guna weapon baru ni." Fat cakap. Semua angguk faham.

Pukul 2. Dewan training. Iz tekan sesuatu lagi. Muncul pembahagi kawasan kepada 3 bahagian. Kawasan berlawan pedang,emanah dan Menembak.

"Pedang Abg ajar. Menembak Al dan Memanah Qays akan ajar." Iz cakap

"Jadi dia ajar aku ka Fat?" Dian tanya Fat yg ada di sebelah dia. Fat angguk dan tersenyum.Fat tengok jam sekilas.

"Lambat la Qays ni. Training dah nak mula." Fat membebel.

"Pi la panggil dia." Iz menyuruh.

"X naklah .jauh. Nanti habis tenaga aku."

"X yah nak tipu aku tau tenaga hg banyak." Iz bongkarkan. Fat sengih dan mengalah.Muncul portal berwarna hitam-ungu.Fat masuk dan hilang. Setelah bayangannya hilang, muncul portal berwarna biru cerah. Qays keluar.Iz tepuk dahi. Diamond hanya melihat Qays sebab memandangkan tu kali pertama diorang jumpak.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now