Chapter 32

78 7 3
                                    

Aireen vs Ezriq

Ezriq termenung dan berfikir ..

"Hurmm kenapa aku kena lawan dengan dia? Aku buat2 kalah boleh tak?" Muncul idea bernas dalam fikiran ezriq. Ezriq angguk2 kepala.

'Hg jangan nak buat2 kalah Ezriq. Lawan betui2. Aku tau hg suka dia kan?' Fat telepati Ezriq. Ezriq membesarkan mata dia.

'What-- hg boleh baca fikiran aku ka? But.. Shut.. Diamlah!'

'nope! But muka hg obvious sangat bagi aku..' Fat tersenyum sinis dari tempat dia. Ezriq memandang dengan muka yang resah.

'Tolong simpan ekk'

'No hal lahh" Fat tunjuk tanda Ok. Ezriq tersenyum lega.

"MULA!" Iz sebut. Aireen dengan muka serius mula bangkitkan kuasa dia.

"Red flame!" Muncul tanda magic bersimbol api di kaki Aireen sebelum di badannya terdapat sedikit cahaya merah. Fat tersenyum puas hati.

"Go Aireen.Kalahkan dia! Hahahaha" Fat sorak. Ezriq tersentak.

"Bukan hg sokong aku ka?" Ezriq tanya. Fat geleng. Dia support member lah XD.

"Flame ball!" Aireen wujudkan bola api yang berwarna merah terang. Pada waktu yang sama, Ezriq terbaca fikiran Aireen.

"Kenapa aku kena kawan dengan dia? Huhu aku risaulah.." Fikiran Aireen. Ezriq tersentak. Dia?? risaukan aku?? Pada masa yang sama...

'Go!" Aireen tumbuk bola itu. Ezriq masih tidak berganjak.

"Ezriq! Belah bola tu!!!" Iz jerit. Ezriq tersedar dan melihat bola api yang laju menuju ke arah dia.

"Gled sword!" Ezriq seru.Muncul pedang yang berkilat dan belah bola itu.Bola itu hancur berkecai. Aireen tarik nafas lega..

Ezriq again terbaca fikiran Aireen.

"Nasib... tak jadi apa2..Kalau tak aku hilang orang yang aku..s-" Fikran Aireen stop. Ezriq tersentak lagi.. Dia.. suka aku???

"Flame gun!" Aireen terus berlari dan lepaskan das tembakan. Ezriq yang terkejut mengelak peluru yang dilepaskan  tetapi satu perluru tidak berjaya dielak.

PANG!!! DARAH BERSEMBURAN.. Ezriq jatuh memegang kakinya yang terkena tembakan tadi. Aireen menang!

Ezriq cuba untuk menghentikan pendarahan tetapi tidak berhasil. Aireen laju menuju ke arah Ezriq yang terduduk. Muka Aireen jelas tunjukkan rasa bersalah.

"Ezriq.. I'm sorry.. Aku tak patut tembak hg" Ezriq melihat ke atas dengan muka yang menahan kesakitan. Ezriq hanya angguk kerana tak mampu untuk bersuara. Darah masih keluar. Qays datang dan terus keluarkan kuasa healernya. Fat dan Iz turut datang dekat. Rykal dan heir2 turut datang dengan muka yang resah. Qays tetap healkan kaki Ezriq tetapi tiada perubahan . Qays jadi pelik kerana kuasanya tidak berkesan langsung ke atas luka itu.

"Healer hg tak berkesan.. Sebab bullet tu masih ada dalam luka tu. Lagi-lagi bullet ada kuasa flame Aireen." Fat cakap apa yang dia fikirkan. Qays yang dengar bangun. Fat pula berlutut melihat luka di kaki Ezriq.

"Sorry eh Ezriq aku sentuh hg?" Fat tanya. Ezriq angguk. Fat menggerakkan tangannya dan hampir ke tempat luka itu sebelum tangannya terhenti. Dia melihat Aireen. Fat sengih.

"Tak nak laa sentuh.." Fat cakap. Iz terduduk.

"Weyh.Masalahnya hang tau kan macam mana nak sembuhkan dia?" Iz tanya . Fat angguk.

"Jadi buat jelah" Iz menggesa.. Fat tongkat dagu.

"Hurm... aku tau! Hampa dua boleh tolong tak?" Fat tanya dengan mata bersinar-sinar. Qays dan Iz blur. Diorang cuma angguk. Ezriq masih menahan sakit.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now