Chapter 8

136 7 0
                                    

-back to them-

Fat kembali.

"Fat aku mintak maaf pasal semalam." Mel beranikan diri.

"Tak apa mel. Aku x salahkan hg. Aku keluar ada sebab.. dan aku mengaku aku ada marah sikit.. tapi sekarang dah x" Fat bagitahu.Mel dan Fat salam dan jalinkan persahabatan diorang macam biasa .

"Ouh lupa. Kak risa cakap yg Fat lagi sorang tu memang 100% bukan aku ofc. Dia tu Bayang yang sama macam yg Khai kena tapi yang ni boleh menyamar jadi org lain." Fat terang .yang lain angguk dalam taruma lepas terbayang.

"Jap..macam mana hg boleh tikam tanpa takut fat?" Dian tanya sebab rasa pelik fat jadi berani macam tu. Fat sengih.

"Entah..aku tau yang tu mmg bukan aku . tangan aku bergerak sendiri mana tau." Fat senyum.

"Jap. Esok aku nak pergi satu tempat. Aku dah bagitahu akak." fat beritahu.

"Nak ikut!" semua cakap serentak.

"X . aku nak pergi sorang. Aku tidur dululah." fat berlalu. Lepas fat hilang, diorang mula berbincang.

"X pelik tengok fat?"Mel tanya. Diorang angguk.

"macam dia sembunyikan sesuatu.." Aireen musykil.

"Kita kena ikut dia esok."Khai cakap.

"Of course!!" Dian angguk.

Keesokkan harinya.. diorang berlima hanya perhati Fat yang bersiap sebelum keluar.

"Bye.. nanti aku balik" Fat lambai sebelum keluar. Yang lain hanya melambai balik. Diorang berempat menjenguk ke bilik Kak risa. Kedengaran bunyi air berpancuran menandakan Kak risa tengah mandi. Khai tunjuk tanda ok.yang lain keluar dari hostel perlahan-lahan dan keluar dari pintu gerbang buat pertama kali tanpa Kak risa . diorang berjalan pantas ikut langkah Fat yang sudah jauh. Apabila hampir... diorang jalan slow2 betul2 di belakang Fat.

Fat rasa macam ada seseorang yang ikut dia. Dia pusing berlakang dan tengok tiada orang. Fat angkat bahu dan sambung jalan sambil nyanyi2. Di sebalik pokok , berhimpit-himpit diorang nak menyorok. Fat berjalan dan menuju ke jalan yang diorang dah kenal. Air terjun! Diorang rasa pelik tetapi tetap ikut langkah Fat. Fat berjalan ke belakang air terjun yang deras tu.

Ada terowong??!!! diorang rasa lagi takjub.

"macam mana Fat tahu tempat ni?! bukan dia macam kita?" Aireen tanya berbisik

"Maybe sebab dia selalu jalan sorang?" Dian cakap.

"Tapi hampa x pelik ka.Kak risa bagi ja Fat jalan-jalan tapi kita nak keluar hostel pon x boleh. Semua kena kak risa yang ikut." Mel beritahu kemusykilan dia. Semua terdiam bila rasa benda tu ada betulnya.

Diorang masih ikut langkah Fat sehingga sehingga sampai di pintu gerbang yang tertulis Diamond Camp.Ya, Diamond Camp tempat Mikael,Aiman dan Ezriq. Namun ,diorang x nampak papan tanda tu dan berkumpul dekat luar pintu masuk sahaja. Fat tolak pintu dan masuk sebelum duduk di meja yang ada bersebelahan tasik.

Fat duduk berhadapan dengan Iz. Iz?? Yes Iz. Sebenarnya Fat tu OM aka ' someone' yang author guna selama ni hehehe. Iz tu L1. Diorang ni memang dah berkomplot lama dah. Nak tahu lebih lagi? Meh sambung baca.

"Mana diorang?" Fat tengok sekeliling. Tiada sesiapa.

"Diorang training.." Iz jawab. Diorang kat luar dengar dan mula rasa suspicious.

"Siapa tu weyh? Suara macam lelaki." Aireen mula fikir yang Fat ni kena apa2 or something. Mel angkat bahu tanda dia x tahu.

"Harini kan yang hang kena terus terang? Hg dah bersedia?" Iz tanya risau. Fat angguk.

"Bagus jugak. Aku pun sebenarnya dah x larat nak menyamar dah" fat terus terang.

"terus terang? Menyamar?" Khai cakap. Diorang yg lain mula rasa marah.

"Hg tak takut rahsia ni terbongkar?" Iz tanya berhati-hati.

"Memang dah nak--" Fat nak jawab

Bammmm!! pintu ditendang kasar dengan Mel.Kelihatan Fat dan Iz yang tengah berbincang dekat meja yang ada dekat situ. Flower Heir semuanya masuk dengan muka keruh.

"terbongkar dah pon." fat menyambung ayat dia sambil sengih.

"Apa semua ni fat?! menyamar apa ni!" Aireen kecewa.

"Hang tipu apa ni?! Hg bukan kawan kami ka hah?!" Mel turut rasa ditipu.

"Nice timing.." Iz smirk. Iz tengok Fat.

"Sabar dulu. Aku boleh terangkan." Fat cuba terangkan.

"X nak!" Diorang semua berpaling nak keluar dari tempat tu. Sampai di depan pagar ada tangan bayang muncul dan tarik diorang. Fat yang kawal tangan2 tu.

"Arhhhh! Apani?" Diorang menjerit sebab terkejut.

" Bukan Fat ada kuasa petir ja ka? Macam mana-"Kata2 Khai terbantut bila diorang dibawa duduk di meja tu. Diorang x boleh lepaskan diri.

"Sorry berkasar. Hampa duduk sini dengar aku nak explain tapi sebelum tu--" Fat minta maaf dan tengok Iz. Fat hilangkan tangan bayang tu bila tengok diorang duduk diam.

"It is time?" Iz tanya . Fat angguk. Iz terus hilang. Diorang yg lain semua terkejut.

"mana dia?" Dian terkejut

"Bawak kawan hampa." Fat cakap. Yang lain speechless. Kawan?.

Iz muncul kembali dengan Aiman, Mikael dan Ezriq. Diamond terkejut tengok Girls. Dua2 stunned.

"Apa pulak ni Fat??!! baik hg explain." Mel paksa Fat.Fat angguk2 dan suruh sabar.

Sorry eh..semalam author x dapat post. Wattpad author ada problem sampai author x dapat post.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now