Chapter 9

139 8 0
                                    

Fat baru nak buka mulut tetapi tiba2 jam tangan dia bersinar. Fat tekan sesuatu. Muncul Kak risa. Yang Flower semuanya terkejut. Fat dengan Kak Risa?!

"Al! Diorang hilang!! macam mana ni...nanti master tahu mesti dia marah "Kak Risa gelisah.

"x payah risau kak. Diorang ada dengan Al ni.diorang senyap2 ikut" fat terang selamba.Mata kak risa terbeliak.

"Jadi?? dah terbongkar la ni! Tunjuk diorang dekat akak. Akak nak cakap something" Fat tunjuk jam ke arah diorang berempat.

"Hmm dengar sini. Dengar apa yang Al ni nak cakap. Hampa jangan ingat kami buat ni ada niat jahat. Al buat macam tu ada sebab.Nanti akak cerita tau. Bye."Kak risa pesan. Diorang hanya angguk perlahan.

Fat tutup perbualan tu dan tengok reaksi semua orang. Fat mengeluh. Dia tarik nafas dalam2.

"Ok macam ni.. Macam yg dah kantoi ni. Aku ni orang yang kena jaga hampa yang sebenarnya. Bukan Kak Risa. Dia sementara ja. Dan aku nak cakap yang aku ni memang bukan manusia biasa macam korang. Iz pon." Fat tengok Iz.Iz angguk sruh teruskan.diorang yg mendengar semua berpura2 yang diorang okay dan cuba bertenang.

"Aku dan Iz ni dream person.kami diberi tugasan untuk jaga dan perhati hampa semua ni dari Diserang shadow warrior nenekla. Sebab tu kami berdua pergi bumi dan tinggalkan dunia kami. Sebab hampa ni Flower dan Diamond heir yang memang berharga. Master yang suruh kami buat semua ni. Orang2 yang ada dekat sini semuanya ingat yang kami berdua dah mati lepas misi yang kami berdua hilang.padahal kami pergi bumi. 4 tahun kami buat misi ni sampailah kami boleh balik sini lepas masanya dah sampai sekarang.Aku ambik keputusan jaga hampa jarak dekat.Iz pulak ambik keputusan jaga jarak jauh. Sebab tu aku kena menyamar." Fat habiskan cerita dia.

"Dan.. kuasa aku yang sebenar shadow dan klon. Purple lightning tu penyamaran ja.Dan aku ni memang bukan Flower heir ." fat bagitahu. Fat tunjuk warna mata asal dia yang berwarna purple gelap dan ada lingkaran putih. Diorang terkejut tengok persamaan mata Iz dan Fat.

"Jadi hg tipu kami semua la ni Fat?? sampai hati hg.." Dian kecewa. Dia mula rasa yang persahabatan diorang ni x berharga buat Fat. Dia tunduk nak sembunyikan wajah dia yang sedih.

"Sampai hati hg fat" Mel . suara dia berubah kendur. X macam mula2 tahu tadi. Yang diamond semua masih x boleh percaya apa yg jadi sekarang nih.

"Aku mintak maaf.... korang...." Fat pegang tangan Khai.Khai tarik tangan dia. Diorang semua palau Fat. Iz geleng kepala. Fat tersenyum. Dia memang dah jangkakan reaksi ni. Jadi dia dah prepare something.

"Kalau hampa maafkan aku.. aku bagi hampa weapon. Hehehe" Semua pandang fat.

"Nakk!!!!!" fat senyum. Menjadi taktik dia.

"Amboi.. senang rasuah Al?" Iz perli. . fat flip tudung. Iz buat muka menyampah. Fat sengih.

"Jadi fat.. Hg la yang tolong aku malam tu? Hg kan?" khai tanya x sabar. Fat angguk sambil senyum.

"Waktu tu aq betul2 marah dekat asap tak guna tu sebab dah cederakan hg. Nasib aku sempat sampai. Sorry Khai aku lambat beberapa minit. Hg dah kena alami benda macam tu." Suara Fat sebak.

"Ehh..x apa. Hg selamatkan aku jugak kan." Khai pegang tangan fat. Fat senyum.

"Jap...Hg jugak ka yang tolong aku kat library? Tangan bayang??"Aireen baru teringat. Fat sengih.

"Haah. Aku ingatkan Shadow warrior kacau hg. Tpi last2 hg nak jatuh ja pun. Aku x datang pun x pa ahahaha" fat gelak jahat.

"tak guna punya kawan!"Aireen merajuk.Mel dan Dian gelak .Aiman tepuk meja. Semua terangkat bahu sebab terkejut.

"Hg pasepa ni Aiman?" Mikael tanya pelik.

"Wait.. Hg ka yang tolong aku hilangkan bayang2 yang serang aku dekat motor waktu aku otw balik last day sekolah dulu??" Aiman tanya.

"Bila masa?Aku rasa bukan aku. Aku x ada tolong hampa." Fat cuba ingat.

"Woi budak! Tu aku la! Aku yang tembak bayang2 tu hg cakap Al pulak. Hg jugak yg panggil Aku abang time tu. X kanlah tetiba Al ni tukar gender?"Iz x puas hati.Hilang dah kata2 lembut. Fat gelak. Yelah dia penat2 datang last2 Fat yang dapat kredit. Aiman sengih.

"Ouhh lupa nk ckap.Ezriq yang haritu hg dengar suara orang sebelum hampa kena hantar dekat sini tu Abang dengan lagi sorang." Iz terang.Ezriq cuba ingat. dan akhirnya dia baru teringat!

"haahla. Siapa lagi sorang??? Fat ?" Ezriq tanya

"Nope. Tu Qays." fat jawab.

"Qays??!! dia pun dream person!?" yang girls semua terkejut untuk entah keberapa kali.

"Siapa tu?" Boys semua pelik.x pernah tahu pun?!

"Cousin fat" Dian jawab.

"Biar betul?!" Diamond terkejut.

"Betul la.Qays tu aq mintak tolong jagakan Dian sebab rumah dian jauh sangat. Aku x larat nak perhati jauh2 sangat."

"Ouhh patutla dia pindah sebelah rumah aku.." Dian baru perasan selepas penerangan Fat.

"hampa nak tahu kuasa sebenar hampa?"Fat tanya.

"Haa? Kuasa sebenar? Nak!!" Semua cakap.

"Iz akan bagitahu." fat sengih. Perhatian semua kepada Iz sekarang..

"Gaya macam dia yang nak bagitau.." Iz mencebik. Fat sengih.

"Ehh tolong sikit eh. Aku dahaga penat cerita. Turn hg la pulak. Sakit tekak aku. Nak Air?" fat buat muka kesian.

"Pi la ambik sendiri." Iz x tengok Fat. Fat lesap macam bayang.

Dush!! Ezriq jatuh kerusi sebab terkejut. Iz gelak bagai nak rak. Yang lain hanya terkaku.

"Kuasa hampa.Kuasa Mel. Mel ada kuasa Daisy. Kuasa crystal , light dan angin. Kuasa Light dan crystal hg ni bukan semua ada. X salah abang hanya ada 3 orang termasuk hg.Kuasa light hanya ada pada orang yang hatinya baik dan lembut."

"Kuasa Aireen. Aireen ni kuasa Rose. Kak Risa cakap hg kawal semua flame kan? Tu lah kuasa hg. Red, blue,yellow,orange and green flame. Hg ja satu-satunya abang rasa. X ada lagi. Rose pun sebelum ni hanya ada red dan blue flame. Kuasa hampa semua ni lagi kuat dari Flower dan Diamond warrior yang asal." Iz terang sambil tengok diorang semua lembut.

"Biar betul?" Aiman x caya. Iz angguk.

"Ok abang sambung. Kuasa Dian kuasa lotus. Kuasa air dan ais sebab kedua2 ni memang berkait. Dan macam yang Al bagitahu abang yang dian ni mermaid. Sebenarnya." Iz senyum

"Hah??!! Mermaid!" Dian terkejut. Yang lain pun.Dia tengok kaki dia. X ada ekor pun XD.

"Khai. Pewaris kuasa lily. Kuasa hg gabungan earth dan nature. Tapi yang abang pelik sepatutnya mata hg warna hijau tapi mata hg jadi kuning. Tapi jangan risau.. nanti lagi sorang tu muncul tanya dia." Khai angguk walaupun pelik.Kenapa dengan mata kuning??

"Okk diamond pulak.. Mikael kuasa turquoise . Kuasa lightning. Fast speed dan .. wind."

"Ezriq kuasa Red. Red lightning. Dan lagi satu mind reading. Dan hg boleh mind reading sesiapa pun.ahahaha" tetiba gelak. Yang lain tengok pelik dekat dia.iz sengih nak tutup malu.

"Aiman kuasa teknologi.Kuasa ni memang betul2 rare sama dengan purple lightning. Kuasa hg ni sekali dengan kuasa wind. Jadi hg boleh practice dengan Mikael nanti." Iz habiskan sambil cuba sedut nafas. Huh penat..

"Huh?! biar betul ni kuasa kami??"mel x boleh sesuaikan diri dengan info yang dia baru terima lagi. Iz angguk.

"Betullah.haa dan kuasa hampa ada something special sebab ingat x dekat surat hampa tu ada ayat dekat bawah.ayat tu lain2 setiap orang kan?" semua angguk.

"Haa tu Al akan bagitau sebab dia boleh faham ayat yang bermaksud macam tu."

"Haah betul tuh." Suara fat. Iz terkejut tiba2 fat ada dekat sebelah dia. Dia urut dada. Fat gelak. Yang lain pun.

Enjoy... : )

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now