Chapter 25

83 8 0
                                    

"Al, Iz dan Qays tunggu dahulu. Master ada benda nak cakap." Master pesan selepas perhimpunan tamat.

Diamond dan Flower heir turut tunggu memandangkan diorang tak tahu nak pergi mana. Seorang coach datang ke arah diorang selepas semua pelajar beredar ke kelas masing2.

Beberapa coach di situ turut  menghampiri diorang.

" Hampa buat misi apa ni sampai dpt level S?" Seorang coach tanya . Diorang hanya sengih.

"Misi yg mustahil tapi diorang dapat selesaikan" master jawab bagi pihak diorang. Coach tu angguk sebelum matanya terarah kepada 7 orang remaja itu.

"Ni siapa pulak? Budak baru?"

"Haah. Dan diorang bertujuh ni anak angkat master." Master jawab selamba. Coach2 di situ angguk faham walaupun pelik. Tetiba master ada anak angkat ?

"Kelas apa?" Seorang coach perempuan tanya.

"4 Gold."

"Ouhh.. kelas saya tu. " Seorang coach lelaki senyum. Diorang bertujuh tunduk hormat. Fat senyum bila dia pandang coach itu.

"Hi coach ryan!" Fat happy. Coach tu turut tersenyum .

"Hi , Al! Long time no see ya." Coach turut balas happy- go -lucky.
"Hehehe"

"X palah hmpa jumpak master dulu. Nanti masuk kelas ye." Coach tu berpesan sebelum pergi ke salah satu bangunan. Coach lain turut beredar.

Master bawak diorang satu Dewan lain yg lebih besar Dan tertutup. Master tekan sesuatu. Muncul shade besar yg menutupi diorang semua. Yg heir semuanya keliru. Apa yg terjadi nih?

"Al. Master nak tengok purple lightning hg." Master cakap. Fat sengih dan bergerak ke tengah2 Dewan jauh dari mereka. Mata fat bertukar jadi light purple. Cincin lavender muncul pada hari Fat.

Fat petik jari. Muncul panahan petir yg kecil .

" X kan tu ja?" Master x puas hati. Fat mengeluh.

" Nanti Dewan ni roboh macam mna?" Fat tanya.

"X pa master ada"
"Ouhh ok centu"  fat halakan tangan dia ke atas.
" Super super purple lightning ball !"

Bola kuasa purple muncul dan panahan petir. Makin besar.. Makin besar.. Mata semua org di situ membesar. Bola tu hampir sama besar dengan ketinggian dewan yg sama besar seperti stadium .

Master tersedar bila serpihan2 konkrit jatuh. Siling merekah.

"Ehh dah2 Al.. nanti roboh betul2"   master hentikan. Bebola tu hilang sekelip mata.
"Bila hg berlatih nih?!" Iz musykil . Fat hanya senyum.

Fat melihat siling yg jadi mangsa XD. Fat halakan tangan. Cahaya putih keluar. Siling itu berubah jadi seperti sediakala kembali .

"White healing jadi pure healing.!!" Master terkejut lagi. Fat turut melihat master x percaya.

"Pure healing?! Taraf lagi satu?!!" Fat terkejut. Master angguk.

"X perasan ka? White healing sembuh penyakit. Pure healing pulak kawasan sekitar dan penyakit. Memang... Kuasa hg memang hebat!" Master cakap. Mata master terarah dekat Qays dan Iz.

"Hampa?"
"Saya dah boleh buat monster element" Iz jawab.

"Saya pon" Qays turut beritahu.

"Whatt? Kenapa kuasa hampa ni.. kuat2?!" Master dah tak terkata. Dia tanya kuasa semua heir. Iz terangkan.

"Banyaknya kuasa lagenda?" Master dah x boleh terkejut dah XD. Fat hulurkan satu kertas.  Master tengok dan angguk

"Jadi lepas competition tu la?"

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now