Chapter 43

82 6 4
                                    

Matahari naik perlahan-lahan dari tengah lautan.  Cahayanya menyentuh setiap sudut dunia. Laut kelihatan berkelipan . Iz,Fat, Mel,Aireen,Khai , Ezriq dan Mikael bersiap-siap untuk pergi ke lokasi yang berikutnya. Seusai bersarapan bersama-sama kerabat raja di situ,mereka keluar.

"Qays , jaga Dian elok-elok!" Fat bagi pandangan membunuh.

"Iyelah aku tau lah." Qays jawab malas .

Fat senyum puas hati. Bonda serta pasangan pemerintah itu ketawa kecil.

"Goodluck Dian! Bye. Jaga diri" Flower heir ucapkan. Dian tersenyum sedikit.

"Korang pun! Goodluck!" Dian melambai sebelum pintu pagar istana tertutup rapat.

 Ocean,Ocean ...where are you? Life that kept getting longer when lotus died.


Terbukti Dian memang Mermaid lost princess dan ada kuasa rebirth. 

Fat terus wujudkan portal ke kawasan yang boleh nampak seperti hutan . Semua masuk ke dalam. Fat masuk sebagai orang terakhir sebelum portal itu hilang dari pandangan. Hutan menghijau kelihatan apabila kaki mereka menjejak ke tanah yang agak berumput.

"Buat apa di sini?" Mel tanya. Fat tersenyum sambil tunjukkan tanda ikut dia. Mereka mengikut perlahan langkah Fat sehingga tiba di sebuah gua yang tidak jauh dari tempat mereka tadi. Bunga daisy tumbuh penuh di sekeliling kawasan tersebut. Fat masuk ke dalam tanpa teragak-agak.Iz jaga mereka dari belakang. Cincin daisy Mel bercahaya terang apabila memasuki gua itu.

"Cin..cincin ni.." Mel sentuh perlahan cincinnya. Fat semakin melangkah jauh sehingga tiba di satu kawasan penuh dengan crystal ada tasik kecil.
                  

                       Crystalist cave 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                       Crystalist cave 

                  (pic credit to owner)

"Tempat apa ni?" Mikael tanya.

"Crystalist Cave"

"Diel! Diel! Aku datang ni!" Fat seperti memanggil seseorang. Crystal besar di hadapan mereka bersinar terang sebelum pecah. Muncul seorang lelaki.

"Weyh! Hg!!!! HAHAHAHAHA Aku rindu hg weyh!" Lelaki yang dipanggil Diel itu lari ke arah Fat. Gaya macam nak peluk pun ada.

"Shadow hands! Tamparan wanita!" Pakkk! Dia terus terdampar jauh apabila terkena tamparan itu. Diel pegang pipinya yang bertukar merah akibat menjadi mangsa sebentar tadi.. Dia rasa nak nangis ja .

"Hg ni.. Aku nak bagi kasih sayang .Hg tampar aku?!" Diel tarik muka masam .Fat buat muka.

"Bukan mahram gila. Hg lelaki aku perempuan. Please jangan berdrama dekat sini okay?" Fat perli. Diel terus bangun. Dia berpura-pura tak dengar haha. Malu la tueww.

"Eh... Iz pun ada? Haa hg nasihat sikit makwe hg ni. Cuba la act macam perempuan ayu sikit. Ni sikit-sikit nak ajak gaduh" Diel tarik-tarik tangan Iz. Iz tolak perlahan tangan Diel. Sebelum peluk tubuh Dien.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now