Orang sekeliling mula bercakap-cakap tentang perlawanan yang baru berlaku tadi.
"Itulah Top1 yang aku cerita kat kau dulu . Dia memang a level ahead dari orang lain." Orang pertama bercakap.
Orang di hadapan tempat duduk mereka pula bercakap.
"The one who fight without magic memang hebat! Dia memang tak gunakan magic! Ini kali pertama aku tengok orang yang ada kuasa magic yang leveltinggi tak gunakan magic dia bila berlawan.Tak sabar aku nak tengok dia lawan dengan Qays dan Iz." Kawan di sebelah dia angguk kepala.
"Itulah.Aku setuju. Bayangkan Shadow and Ular tahap A tu dia kalahkan macam itu ja. Dia memang patut jadi Top1 ." Kawan dia suarakan pendapat. Tiba2 muncul suara yang tak sedap didengar. Siapa lagi kalau bukan Kayla dengan Nisa.
"Tipulah tak guna magic.. Aura tadi memang ada magic!Title tu memang tak boleh pakai dahla.. " Nisa pertahankan yang dia yakin Fat ada gunakan magic waktu berlawan. Kayla turut tersenyum sinis.
"Boleh jadi jugak.. " Orang mula ragu- ragu dengan perlawanan tadi.
"Tapi aku rasa memang tak ada magic. Hampa x scan ka yang ada kuasa magic atau tak tadi? " Orang yang pertama tadi tetap dengan pemikiran dia. Fat tepuk kerusi kosong di hadapan dia. Matanya melihat mereka tajam. Mereka yang bersuara tadi terdiam dan mula rasa tak sedap hati bercakap tentang pertikaian tadi.
"Diam boleh x? Nak tahu betulka x pergi tengok competition board lah lepas habis perlawanan ni. Menyemak ja!" Fat mendengus geram.
"Tengok lah depan tu Iz nak lawan dah! Fat arah. " Diorang semua melihat ke hadapan. Kayla dan Risa cepat-cepat blah ke tempat duduk mereka balik. Flower heir cuba tahan ketawa dari meletus.
"Pfttt hahah padan muka! "Aiman gelak mengejek.
"Itulah2 kan dah kena jerkah. Mengedik ja! Meluat aku tengok " Mikael cakap tanpa perasaan.
"Eh2 hampa ni lebih2 pulak. Cam pompuan dah aku tengok mengumpat " Fat gelak. Semua girls tergelak sebelum melihat ke arah depan memandangkan perlawanan Iz hampir mula. Ezriq mengeleng kepala perlahan.
Iz v/s Top 4(perempuan)
Perempuan tu datang dengan gedik dan menggoda ke arah Iz.
"Eh sejak bila pompuan ni ada" Suara fat tunjukkan dia kurang senang.
A: Aikk fat.. jeles erkkk. (smirk)
Fat: mana ada! (cepat2 lari)
A : huh! X nak ngaku! Hahaha tunggulah nanti..
Back..
"Ni..kuasa seduce kan? Kuasa ni kuasa side siapa erk? " Fat cuba mengingati seniornya di sekolah itu.
"Geng hg la! Eliza! " Qays cakap. Fat senyum dan ketawa sebelum bersorak.
"Go Eliza! Kalahkan Iz! mUhahahha" Fat sorak kuat. Eliza melihat empunya suara yang bersorak untuk dia. Dia tunjukkan tanda ok sambil tersenyum. Fat tepuk tangan.
All be like : tak guna.. bukan nak sokong Iz. -_-
Flower dan Diamond heir mengelengkan kepala.
"Kuasa seduce memang boleh tukar rupa eh Al? " Qays tanya memandangkan rupa Eliza memang betul2 bertukar. Fat angguk.
"Eliza memang boleh gunakan kuasa tu untuk kalahkan Iz tapi Iz tahu macam mana nak halang kuasa ni meracuni fikiran dia." Fat mengeluh. Salah diri dia jugak sebab bagi tahu macam mana nak elakkan godaan kuasa sebegini.
Flashback misi dahulu ~
Fat jalan dengan bersahaja melalui gua yang penuh dengan makhluk penggoda lelaki di bawah atau namanya siren. Di tepi laluan yang dilalui penuh dengan siren yg berbunyi nyaring bagi Fat tetapi berbunyi merdu bagi Iz yang masih teragak2 di pintu gua. Iz memakai penutup telinga di kedua-dua belah telinganya untuk menepis bunyi2 yang memanggil2 namanya.
YOU ARE READING
DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven Warriors
FantasyPERINGATAN : CERITA INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA. Sambungan buku HUMAN WORLD : Crush doesn't mean to love. Jika buku 1 mengisahkan kehidupan mereka di dunia manusia dan diperhatikan oleh 3 orang yang misteri. Buku 2 ini akan menceritakan kisah me...