Mereka kembali ke Academy keesokkannya dengan Rykal. Dan 3 orang klon. Nak tahu kenapa?
last night after the fight~
"Iz dan Qays mai sini jangan tidur lagi." Fat panggil. Aiman dan Mikael turut datang kerana Rykal turut mengamit mereka.
Fat minta mereka berdua berdiri di hadapan dia.Dia tutup mata sebelum buka matanya kembali.Mata fat bercahaya terang. Muncul cahaya di sekeliling mereka bertiga dan tiga bulatan magik di tepi mereka. cahaya tersebut hilang dan perlahan2 muncul 3 klon. Klon Fat, Iz dan Qays. Mata diorang membesar.
"Klon????!"
Fat angguk.
"Ouhh lupa. Kami dah kena gerak esok jadi klon ni akan ada dengan korang." Qays yang baru teringat beritahu.
"Fat 1, Iz 1 dan Qays 1." fat panggil. Ketiga2 mereka berdiri tegak.
"Yes tuan!" Diorang jawab.Yang lain dah kagum.Wajah dan susuk tubuh mereka memang serupa dengan yang original .
"Korang bertiga berlakon jadi kami dalam masa 3 hari ini dan protect heir2 ni" Fat pesan.mereka bertiga angguk.
"Baik!" mereka hilang.
"Aikk? Pi mana?"
"Clon dimension. Pegi tidolahh esok kan nak kerja apalah hampa nihh" fat selamba jawab.
"Ada pulak?" Diorang tanya. fat angguk mengiakan pertanyaan mereka.
"Dah la hampa gi tidur." Fat arah. Diorang angguk. Masing2 mula melangkah masuk ke dalam hostelmasing2. Rykal muncul di sebelah Fat dari bayang2 dia. Fat tak beriak kerana sudah biasa.
"Al.. aku dapat rasa aura the darkness dekat sini" Rykal bagitahu. Fat angguk.
"aku tahu. Hg nak join aku cari?" fat ajak. Rykal angguk.Macam ni tadi...
Diorang asyik melihat perlawanan antara Rykal dan Khai. Sewaktu Rykal diikat dengan akar Khai, diorang berdua rasa uneasy.. Tiba2 cahaya merah berkelipan dari atas langit. fat dan Rykal yang perasan melihat atas pada masa yang sama. Aura yang gelap. Aura yang kuat .dan kerlipan merah.
"Aura the darkness." Fat dan Rykal mengumam.
"Hg rasa jugak tadi?" Rykal tanya. fat angguk. Rykal tersenyum.
"should we fly to see?" Rykal sengih. Fat angguk sambil senyum.
"Shadow wings!" Sayap berwarna hitam megah . Diorang berdua gelak.
"Jom lumba?" Fat tanya. Rykal tunjuk tanda ok.
"1.. 2.. 3!" dua2 laju kepakkan sayap dan terbang laju ke langit malam.
Khai yang kebetulan melihat tingkap dari bilik mereka terkejut. Dia terus keluar ke balkoni.
"Weyhh!! ADA GAGAK BESAR!!!!" Khai jerit. Semua lari ke arah balkoni.
Author : Poftttt (tersembur air) Serius? Gagak? Hahahahaha
Rykal and Fat : 😒
"wahhhhhhhhh first time ada gagak terbang waktu malam kan???!!!" Mel ternganga. Diorang yang lain angguk XD.
Fat dan Rykal terus berpecah. Fat terbang ke kanan Rykal terbang ke kiri..Rykal situation...
Dia dapat rasakan aura kegelapan yang amat kuat di kawasan luar pagar camp. Rykal turun. Dia melihat di semak berhampiran kawasan yang tidak diterangi cahaya.Dia ternampak kerlipan merah.
"That's it!" Rykal sorak gembira di dalam hati. Dia terus telepati fat. Fat terus bergegas datang.
Fat muncul dari atas dan mendarat. Diorang sama2 meredah semak itu dan terjumpa.. kelip2 merah.
YOU ARE READING
DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven Warriors
FantasyPERINGATAN : CERITA INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA. Sambungan buku HUMAN WORLD : Crush doesn't mean to love. Jika buku 1 mengisahkan kehidupan mereka di dunia manusia dan diperhatikan oleh 3 orang yang misteri. Buku 2 ini akan menceritakan kisah me...