Tiba di Dream Academy. Academy itu memang besar dan cantik. Ketujuh2 heir itu mengikuti langkah Qays yg masuk ke dalam pagar. Iz dan Fat mengikuti dari belakang perlahan. Qays membawa diorang ke satu Dewan yg amat besar dan memuatkan pelajar academy itu yg banyak jumlahnya.
Diorang perasan ketika diorang melalui celahan orang lain, diorang tersenyum kepada Qays tetapi bukan kepada diorang bertujuh jugak kepada Fat dan Iz.
'kenapa org tengok kita macam nak makan ni weyh?' Mel rasa x sedap hati.
'tah.. Kita percaya ja dekat 3 org ni . Diorang mesti akan protect Kita kalau apa2 jadi nanti.' Mikael balas. Semua angguk.
Akhirnya langkah Qays terhenti pada barisan yg agak berlakang. Masing- masing duduk di kerusi. 5 org datang ke arah diorang . 3 org lelaki itu datang ke arah Qays dan bersapa.
"Hg pergi mana weyh setahun ni?!" Seorang lelaki yg bermata koko tanya. Qays tersenyum.
"Aku buat misi." 2 org tu angkat kening. Misi sampai setahun?
2 orang perempuan yg tidak bertudung datang kearah diorang dan menjeling tajam. Diorang duduk di berlakang Iz dan Fat sebab takut. Fat senyum di sebalik mask hitamnya.
"Jangan risau. Kami ada. X yah takut. Diorang x kan berani kacau hampa kalau diorang tau kami siapa." Fat berbisik perlahan. Diorang angguk kerana percayakan Fat.
"Siapa hampa ni?! 2 org budak yg x pernah nampak sebelum ni dan 7 budak baru yg melekat dengan top 1?!" Seorang perempuan dari 2 orang tu tanya kasar . Diorang bertujuh terpaku. Top 1? Diorang tengok Qays. Qays hanya menunjukkan wajah tenang.
Seorang lagi atau namanya Kayla melihat badge yg terletak kemas di baju fat dan Iz. Matanya membulat. Dia rampas kasar badge di baju fat. Mel tahan marah.
'weyh dia dah melampau!' Mel x puas hati.
'sabar dulu mel' Girls cuba tenangkan Mel."Hampa ni curi ke?! Badge ni bukan senang nak dapat dan aku rasa hampa ni bukan top dekat sini!" Kayla marah. Tanpa sebab? Sebenarnya dia jeles sebab dia hanya top 10 dan Nisa hanya top 9. Diorang jadi top pun sebab main tipu.
"Hampa ni kenapa pakai mask?! Sekolah ni bukan jerebulah!" Nisa pulak persoalkan . Diorang berdua lemparkan kata2 kesat dekat Fat dan Iz. Iz hanya senyap dan buat2 x dengar sebab dia tidur berdiri XD.
Diamond genggam penumbuk. Flower pulak cuba tenangkan Mel yg hampir x dapat kawal marah dia.
Hahahahahhaahaha
Tiba2 Fat gelak. Pelajar lain mula rasa terganggu dan melihat drama yg berlaku di belakang itu. Semua mata terarah kepada mereka. Fat angkat tangan dia. Badge tadi kembali ke tangan dia. Kayla rasa tindakkan fat itu kurang ajar dan menghayunkan tangannya untuk menampar fat.
"Fat!!" Flower jerit. Fat beralih ke tepi pantas dan menepis kuat tangan itu.
"Krakk!!" Bunyi tulang.
"Arhh!" Kayla pegang tangan nya yg terkehel dan mengaduh sakit. Nisa yg melihat rasa marah dan melulu untuk tampar fat."Jangan!" Kayla halang. Nisa terhenti. Fat hanya melihat dan belek2 tangannya sendiri tanpa rasa bersalah.
" Pergerakkan tu.. somewhat familiar.. macam seseorang.. kuat dan pantas. Sampai tangan aku terkehel" Kayla cuba ingat seseorang. Nisa turut cuba ingat.
"Hahaha" fat sambung gelak dan buka mask dia. Bergitu juga dengan Iz.
"Puas? Apa dah jadi dekat academy ni sepanjang kami dua x ada hah?" Fat tanya sinis. Semua pelajar terpaku. Tiada satu bunyi sehinggakan bunyi syiling jatuh turut keluarkan bunyi kuat.
" The one who fight without magic, Al dan silent but powerful , Iz?!" Lelaki yg menyapa Qays sebut kuat. Semua pelajar academy ada yg meminta maaf dan memandang ke tempat lain disebabkan rasa takut kerana mereka memandang jengkel Iz dan Fat tadi.Coach2 yg ada di situ bangun selepas mendengar gelaran yg sudah 4 tahun tak disebut.
Kayla dan Nisa terus cepat2 berambus sebab takut. Fat dan Iz duduk akhirnya. Semua perhatian kepada mereka tetapi mereka hanya abaikan.
"Hg dengan abg Iz apa fat?" Aiman tanya. Iz hanya senyum.
"Ehem2 pandang sini" master! Akhirnya diorang melihat master dekat- dekat. Semua tersedar dan melihat ke hadapan.
"Semua dah nampak kan? Yg top 1 dan top 2 Kita yg lama dah kembali?" Master cakap. Dewan sunyi.
"Turut Qays yg membantu mereka walaupun hanya setahun." Qays senyum.
"Harini master akn kurniakan anugerah kepada mereka bertiga ini kerana bahayakan diri untuk misi ni. Jemput Naik ke atas sini sekarang. Al, Iz dan Qays." Master ucap.
"Hampa duduk sini tau" fat pesan . Diorang hanya angguk.diorang bertiga jalan beriringan ke arah master yg memegang 3 kertas.
" Untuk Al dan Iz. Master dan pihak atas dah setuju kurniakan misi level S kepada korang" semua terpaku.
"Level S?! Level misi yg paling tinggi? "
"Diorang yg pertama lepas bagi academy ni?"Flower dan diamond dengar org2 di sekeliling mereka bercakap2 . Diorang rasa pelik.
"Weyh.. qays top 1. Jadi fat pon top 1? Iz top ? Arhh aku x paham arh" khai merungut. Yg lain turut x faham XD.
"Qays pula dapat level A untuk misi" master berikan kertas terakhir kepada Qays. Qays terima dengan gembira dan nak turun dari tempat tu.
"Kejap qays" langkah Qays terhenti. Dia kembali ke posisi dia. Fat dan Iz gelak. Qays siku Iz.
" Master jugak nak umumkan yg kedudukkan top 1 ,Al. Top 2 ,Iz dan Qays top 3.yg lain2 akan menurun" master umum.
"Kenapa?!" Ada org bangkang. Siapa lagi kalau bukan Kayla dan Nisa. Ada jugak yg sokong.
" Kenapa master senang2 ja bagi dekat org yg tiba2 muncul! Kami ni usaha nak dapatkan kedudukkan master bgi senang2 ja dekat diorang" kayla cakap.
" X apa master. Kalau diorang nak bagi jaa Saya x kesah" fat tundukkan wajah dia. Dia pun malas.
"Apa hg cakap ni Al?!" Qays kurang senang. Master melihat kayla dan Nisa.
"Kamu cakap macamtu kamu lupa ka Saya yang buat keputusan?!!" Master cakap tegas. Nisa dan kayla menunduk.
"Ok kalau nak. Boleh tetapi semua top kena lawan dengan Al dan Iz. Two days from now. Noktah. No objections!" Simple tetapi benda yg disuruh itu benda yg pling semua top nak elakkan. Ada top yg hampir nak jatuh kerusi sebab terkejut yg amat.
"Bagi terus jelah master.. Saya x nak kalah teruk" qays selamba cakap. Iz tampar bahu Qays.
" Dah betul...."
Nisa dan kayla menunduk dan senyap selepas mendengar keputusan master.
Haa itulah diorang.. menyampuk lagi ahahahh. Esok ada lagi satu chapter akan dipublish! Tunggu sambungan esok ehehe🙂
YOU ARE READING
DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven Warriors
FantasyPERINGATAN : CERITA INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA. Sambungan buku HUMAN WORLD : Crush doesn't mean to love. Jika buku 1 mengisahkan kehidupan mereka di dunia manusia dan diperhatikan oleh 3 orang yang misteri. Buku 2 ini akan menceritakan kisah me...