Chapter 1: Letter??

258 9 0
                                    


Selepas cahaya itu hilang, muncul sekeping surat bagi setiap orang dan bagi perempuan ada cincin manakala lelaki ada jam. 

Masing-masing ambil surat dan baca. 

Kepada: _________nama____________

    Kamu ialah pewaris kuasa Flower/Diamond. Dimana kamu ialah separuh human dan dream person.Kamu telah genap 15 tahun di mana umur yg telah ditetapkan untuk membantu dunia kami, Dream World. Tugas kamu ialah menewaskan kejahatan yg tengah berusaha kuasai dunia kami. Janganlah ragu2 dan pakai jam/ cincin yang disertakan dengan surat ini dan tutup mata.sebutlah Dream World. Ada beberapa orang akan membantu kamu di sana nanti.

PS:____Ayat yg diorang dapat____(i won't revealed now haha)               

(Their flower/diamond symbol)

Girls

"Huh?!" Fat mengumam.

"Tolonglah cakap yg aku mimpi  sekarang ni. tolonglah!" Aireen memekak . Dian tampar lembut pipi dia.

"See? Hg x mimpikan?" Dian cakap. Aireen macam speechless.

"Huwaaa.. boleh  caya ka benda ni??Aq rasa macam scam ka??" Mel suarakan pendapat dia.

"But. hampa tengok kalau scam macam mana cincin ni muncul dari cahaya??Alah macam anime2 tu" Khai seolah2 macam percaya. Dia pakai cincin tu.

"Aku pun rasa macam betul walaupun rasa mustahil la jugak. Dunia ni wujud ka Dream World ni??" Dian pegang cincin dia. Dia masih teragak2 nak pakai.

"Aku rasa something la. But aku curious. Apa kata kita cuba?" Mel tanya. Kami berlima angguk. Walaupun ada rasa kurang percaya dan takut kami beranikan diri pakai cincin yang disertakan dengan surat. Semua pejam mata dan sebut dream world. Muncul portal warna hitam tetapi tone warna lain.Apabila mereka buka mata mereka muncul tempat lain... Semua jerit

"Tempat apani???!!!!!!!!"


Boys

"Weyh jam la..." Ezriq jakun. Mikael geleng kepala.

"Ye lah jam .macam la aku ni x kenal tu jam adoii" Mikael perli. Ezriq ketawa sekadar nk tutup malu. Aiman belek2.

"Macam jam biasa ja?" Aiman suarakan pendapat dia.

"Aku cadangkan kita bakar jam ni." Mikael bagi cadangan x masuk akal.

"jap2 kita baca dulu...surat tu" Aiman ambil surat tu dan baca. Ezriq dan Mikael turut ambil surat masing2 dan baca. Isi surat tu sama dengan Girls cuma Diorang ni Diamond dan Ps: dekat hujung tu setiap orang lain2.Maybe author akan revealed ayat tu lambat lagi?? XD

" " Mikael sukar nak percaya

"Kita ni siapa sebenarnya??" Ezriq tertanya2

"Hampa nak tau dak aku pernah alami satu benda ni.. " Aiman dengan muka dia yg pucat cerita apa yg jadi dekat dia waktu last day sekolah 2019. (Sesiapa yg belum baca boleh tengok balik dekat buku satu hehehe)

"Abang tu ada kuasa? Tangan dia berasap?" Mikael terkejut mak beruk. Ezriq turut tercengang.

"Hg nampak x muka abang tu?" Ezriq tanya. Aiman geleng kecewa.

" Dia tutup muka dia. Aku x nampak apa pun. Waktu aku tanya dia terus hilang. DEPAN MATA AKU TAU DAK?!" Aiman masih teringat2 peristiwa itu.

"Serius?! Jadi benda ni mungkin betul?!" Ezriq mula pakai jam tu.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now