An Untold Story

80 8 8
                                    

Fat , Iz dan Qays jalan beriringan bersama top-top akademi yang lain. Mereka mendaki gunung sebagai misi untuk menaikkan kekuatan otot di kaki mereka.

"Huh.. jauh lagi ke ni?" Soul mengeluh. Dia masih Top 5 pada ketika ini. Iz hanya menggelengkan kepalanya.

"Nak sampai dah Soul. Sekejap je lagi.. nanti hg baringlah puas² " Iz memerli. Mereka yang berada di belakangnya ketawa. Soul ketawa janggal.

  Tidak lama kemudian, mereka tiba di puncak gunung itu. Udara sangat nyaman di situ.

"Baiklah! Sekarang kamu boleh melihat-lihat sendiri. Jangan hilang pulak." Coach Ryan pesan.

"Baik Coach."

Fat, Iz , Qays dan Eliza berjalan bersama-sama melihat kawasan. Tiba-tiba langkah mereka berdua terhenti.

' Iz, Al. Tiba masa untuk kamu pergi ke Human World untuk misi kamu.' Master telepati mereka. Mereka hanya mengangguk.

   Beberapa hari yang lepas, master ada bertemu dengan mereka dan berkata tentang hal itu. Surat, jam penghubung mereka juga Camp yang merupakan tempat tinggal baharu mereka juga ditunjukkan. Misi mereka. Misi mempertahankan 7 pewaris!

Satu dua tiga! Mereka pura-pura tersalah langkah dah jatuh ke having yang dalam di hadapan mereka. Eliza terkejut. Tangannya tak sempat berbuat apa-apa. Qays terkejut.

"ice!" Tak sempat. Mereka sudah menjunam jatuh.

Fat dan Iz berpandangan sambil tersenyum sinis. Diri mereka yang sedang menjunam ke bawah mereka tak perdulikan.

"Iz!" Iz angguk memahami isyarat yang fat tunjukkan .

"Open! Portal to human world!"

Portal besar muncul di bawah dan tubuh mereka melepasi portal ktu dan ia lenyap. Mereka yang berada di atas terpaku. Mereka masih dibayangi rasa terkejut. Apa yang terjadi kepada Al dan iz di bawah sana mereka tidak dapat lihat.

"Coach!" Qays berlari memanggil jurulatih mereka. Lelaki itu agak terkejut apabila dipanggil dengan cemas.

"Al... Iz..  jatuh gaung!!"

"Apa?!!"

Selepas itu, pencarian berlaku di kawasan bawah. Namun, dari siasatan mereka berkata 2 orang itu jatuh ke sungai yang dalam di bawah itu. Tetapi tiada apa yang dijumpai. Secebis bukti mereka jatuh di situ pun tiada. Mereka menutup kes itu beberapa minggu selepas itu kerana tiada hasil.

"Al.. Iz..." Qays merintih.

Di dunia manusia, 2 orang itu memulakan misi mereka. Iz menongkat dagunya memandang fat yang bersiap-sedia untuk ke sekolah. Gadis itu sedang membeli barang persekolahannya. Iz juga. Al akan menyamar dan melindungi mereka. Iz jugak, namun dia lindungi dari jauh.

"Al.. hg sure? Nak buat jarak dekat? Banyak nanti hg kena tipu.." Iz agak risau. Fat angguk.

"Don't worry.. aku boleh handle"

"Whatever.. apalah yang jadi dekat dunia sana eh?" Iz teringat dunia asal mereka. Fat hanya ketawa.

"Master bagitahu. Sana kecoh!! Nasib aku dah bagitahu Bonda sebelum mai sini. Jadi Bonda je la yang tahu " fat sengih. Iz turut ketawa.

"Kesian Qays.."

Mereka pun mulai menghadiri sekolah. Fat juga menjadi sahabat rapat keempat- empat gadis itu. Dia sudah bertemu rakan yang sebenar. Walaupun dia berada dalam misi, ada juga peluang untuk dia mendapat kawan yang dia sayang.

    Namun, jauh di lubuk hatinya dia tak sanggup nak beritahu segalanya kepada mereka. Bolehkah mereka terima? Mereka akan mempercayainya ke? Persahabatan mereka tak akan putus bukan?

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now