Chapter 30

82 9 0
                                    

"Macam mana Fat nak keluar? Ais tu besar kut!" Aireen suarakan pendapat dia. Mel yang risau dengan keadaan Fat bersuara.

"Asal Fat x buat apa2?"

"Itulah. Nak mati kesejukkan ke apa?!" Mikael cakap. Mel,Aireen, Dian dan Khai menjeling tajam ke arah Mikael.

"Opss sorry2. Aku tersasul." Mikael minta maaf.

"Shadow hands!" Muncul 5 tangan bayang dan menghempap Qays. Qays yang terperangkap. Fat akhirnya gunakan magic dia.

"Huh..dengan aku dia x guna magic dia pun.." Rykal baru tiba kesal. Kesemua mereka rasa pelik.

"Asal pulak?"

"Nantilah lepas habis perlawanan aku cakap." Rykal macam terpaku dengan sesuatu.

"Wahhhhh.." Kesemua penonton macam kagum. Mata mereka kembali fokus ke arah perlawanan yg sedang berlaku. Fat terbang. Rykal tersenyum.

"Flying magic!" Orang2 di sekeliling mereka berkata serentak. Mereka bertujuh berpandangan sesama sendiri.

Ada 2 fat. Fat yg terperangkap dan Fat yang terbang. Fat kawal tangan2 tu. Tiba2 tangan bayang itu beku dan pecah. Qays keluar daripada bayang2 itu.

"Macam.. mana?" Qays tanya kerana masih tak menyangka bahawa Fat berjaya keluar. Fat petik jari. Penjara ais itu musnah dan Fat yg berada di dalam itu terbang dan bercantum dengan Fat yg berada di atas.

"Well prepare bro" Fat sengih. Qays tersentak sebelum tersenyum. Interesting....

"Klon?!!"

Mereka terkejut memandangkan itu kali kali pertama Fat tunjukkan kuasa klon dia yang sebenar.

"Sejak bila Al ni buat klon huh?!" Rykal terpinga2. Semua mengangkat bahu.

Qays tersenyum dah lain macam. Iz yang melihat dari atas menongkat dagu. Dia tahu apa yang Qays akan buat seterusnya.

"Al.. boleh halang ke tak hmmmm?" Iz termangu-mangu.

Tiba2 awan yang berarak datang menutupi stadium yg terbuka di atas itu. Semua penonton terkejut. Dalam fikiran mereka kegelapan mahu menyerang tetapi mereka kembali tenang apabila perasan tekanan kuasa itu datang dari Qays.

"Hg nak buat apa ni?" Fat tanya.

"Aku nak test kuasa baru aku dekat hg.. cousin" Qays cakap. Fat confuse sebelum angguk.

"Okk take your time"

"Water dragon!" Qays menyeru. Muncul bulatan magic bertanda water drop sebelum muncul naga yg bersisik keras,berwarna biru laut dan besar terbang dari bulatan magik itu. Fat terkejut. Satu dewan sunyi kerana terkejut dengan kewujudan haiwan lagenda yang bertaraf A+ itu. Semua tidak menyangka perwaris water dragon ialah Qays!

"Gilalah abang Qays nih!" Rykal jerit teruja. Dia memang meminati spesies dragon.

"Fat x akan matikan?" Dian tanya teragak-agak.

"X sure..." Rykal jawab teragak2.

"Seruslah?!" semua girls rasa macam nak cekik Rykal. Diorang dah berdiri dari tempat duduk masing2. Muka Rykal berubah pucat. Dia cuba tenangkan diorang.

"Taklah! Master akan hentikan perlawanan kalau libatkan nyawa . Lagipun dragon tu level A+ kut! Memang boleh terbunuh kalau kita tak cukup kuat" Rykal terang dengan pantas. Diorang semua duduk kembali dan bertambah risau dengan keselamatan Fat di bawah sana. Dragon itu mengaum ganas.

"Patutka.... aku biar dragon lawan dragon?" Fat tanya sinis. Senyuman di bibir Qays mati. Iz tersengih. Semua yang dengar tercengang. Diorang tak mahu poison dragon keluar kerana naga itu terlampau menakutkan! Master yang mendengar segera berdiri dan menghampiri mikrofon.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now