Chapter 28

81 7 0
                                    

Skip.

Perlawanan antara top.

Iz v/s Top 10 ,8,6,4,2,1

Fat v/s Top 9,7,5,3,1

Iz mula dahulu dan dengan mudah tumpaskan 3 pesaing awal dia.Iaitu Top 10, 8 dan 6.

"Arkkkk!!" Nisa mengaduh . dia Top 10. Automatik dia terkeluar garisan.

"Arhhhhhh!" Top 8 jatuh dan berdarah teruk.

"Auchhhh!!" Top 6 terhempap ke dinding stadium perawanan itu. Dia mengangkat tangan tanda mengalah sebelum healer datang memabawa dirinya yg telah pengsan. Iz yg berdiri tanpa kecederaan sedikit pun keluar dari stadium setelah diumumkan dia menang.

"As expected from our old Top 2!" Pengacara cakap. Pasukan sokongan Iz bingit memenuhi stadium itu. Fat buat muka bila Iz datang menyertai dia dan heir2 yang lain. Iz buat muka bangga.

"Heekleh..." Fat buat muka dan berdiri sebelum turun ke bilik menunggu memandangkan selepas itu turn dia. Iz duduk menggantikan tempat Fat yg dah kosong.

"Cayalah abg! Cepatnya abang tumpaskan diorang? tak sampai setengah jam pun!" Ezriq memuji. Yg lain2 turut ucapkan tahniah pada Iz. Iz hanya tersenyum janggal. Rykal senyap membisu.

"Hg kenapa Rykal?" Iz tanya hairan. Rykal hanya geleng.

Giliran Fat lawan dengan Top 9 iaitu Kayla.Kayla masuk dengan angkuh dan tunjukkan pedang dia yang berwarna pink. Fat masuk dengan bersahaja namun sebaik sahaja dia masuk satu stadium itu dapat merasakan aura yg kuat tanpa unsur magik. Aura kekuatan Fat! Ada yg antara penonton jatuh dan ada yg berpegang teguh kepada pemegang di hadapan mereka untuk bertahan . Diamond dan Flower heir turut rasakan aura itu sehingga badan mereka sejuk dan mengigil takut.

Kayla meluru laju ke arah Fat namun dia jatuh kerana badannya tak dapat melawan aura itu.

"Apa benda.. ni.." Kayla pengsan. Aura itu terus hilang. Healer cepat datang ke arah Kayla yg telah terkulai lemah kerana tenaga dia berkurang. Fat keluar dengan selamba dari stadium sebentar. Suasana stadium itu sunyi sepi sebelum pengacara umumkan pemenang merupakan Fat.

"Apa... tu?" Mel tanya tergagap2. Heir yg lain turut memandang ke arah Iz meminta penjelasan.

"Aura.Aura yang tak berunsurkan magik tapi boleh lemahkan pihak lawan. Al dia ada satu aura kekuatan yg kuat dan boleh tarik tenaga pihak lawan dengan mendadak. Abg pun x sangka dia akan gunakan macam ni.." Iz turut x percaya. Dia xsangka aura tu sampai dapat dirasakan oleh org sekeliling. Muka Rykal lagi bertambah pucat. Dia pegang lengan Iz. Iz pandang adik dia.

"Asal?'

"Abg.. Rykal takutlah.. lepasni giliran Rykal.Habislah Rykal." Rykal merengek takut. Dia memang takut dengan aura tadi. Dia pernah lawan dengan Fat sebab tu dia gerun nak turun. Iz geleng kepala.

"No. jangan tarik diri! pergi turun. nama hg dah dipanggil tu" Iz tolak Rykal. Rykal turun dengan terpaksa bila nama dia dipanggil untuk kali kedua.

"Goodluck dik!" Iz beri semangat dengan muka simpati. Rykal rasa macam nak lesing dah abang dia yg x membantu langsung tu. Diamond dan Flower heir turut beri semangat kepada Rykal.

Fat masuk balik dengan sarung tanya hilam keunguan. Rykal bartamabh takut melihat sarung tangan yg Fat sudah lama simpan itu.

"Woww .. Gloves?! nampaknya Al serius dengan Top 7 kita ni!" Pengacara bertambah excited.

"Mula!" Pengadil jatuhkan bendera.

"Hg nak lawan betul2 kan Rykal?" Fat tanya. Rykal angguk.Mata dia berubah separu grey separuh hitam. Fat tersenyum. Dia memang menantikan perlawanan yg menarik. Rykal laju meluru kearah Fat dengan pedang dia. Fat mengelak setiap serangan Rykal dengan tenang.

DREAM WORLD: Gold, Silver And Seven WarriorsWhere stories live. Discover now