Ležali sme na deke a rozprávali sa. Celkom sa stmievalo a do vody sa nám už nechcelo. Prezliekli sme sa a pobalili všetky veci. Znova som viedol Vanessu rôznymi cestičkami, ale bola to skôr prechádzka. Držala sa ma za ruku aby sa "náhodou nestratila". Cítil som, ako sa trasie od chladu. Vyzliekol som si bundu a prehodil jej ju cez plecia.
,, Ďakujem." Usmiala sa a obliekla si bundu. Pokračovali sme v ceste a po chvíli sme zastali pri aute. Tašku som hodil na zadné sedačky a sadol si do auta. Vanessa už sedela na mieste spolujazdca a zapásovaná. Naštartoval som a zapol kúrenie. Bola vážne bledá. Stlačil som spojku, zaradil do jednotky, odbrzdil a pomaly púšťal plyn. Auto sa dalo do pohybu. Celú cestu sme obaja mlčali. Sústredil som sa na cestu, ale párkrát som zavadil pohľadom o Vanessu.
,, Som hladná." Povedala a pozrela na mňa unavenými očami.
,, V zadu v taške sú bagety, najedz sa a pospi si." Usmial som sa a znova sa venoval šoférovaniu. Zvyšok cesty sme sa rozprávali o mne. Nie je mi to nepríjemné, ale príde mi to blbé. Vanessa sa ma vypytovala rôzne otázky a ja som na ne pravdivo odpovedal.
,, Venoval si sa aj športom ?" A ďalšia otázka.
,, Áno. šesť rokov som hral futbal." Pri spomienke na všetky zápasy, víťazstvá a chalanov z tímu som sa usmial. Boli to zlaté časy.
,, Máš súrodencov ?"
,, Áno, mladšiu sestru v tvojom veku. Venuje sa baletu, rodičia ju prihlásili na náročnú školu, aby z nej bola profesionálna baletka. Nevidel som ju už rok, s rodičmi dobre nevychádzam a s Emmou občas volávam." A ďalšia spomienka. Emma je rozumné, pekné a talentované dievča. Síce je to malá potvora, vždy mi niečo vyviedla. Ale mám ju rád.
,, Theo ?" Z myšlienok ma vytrhlo oslovenie môjho mena. Otočil som hlavu k Vanesse a naznačil, nech hovorí.
,, Aké to je.... niekoho milovať ?" Zostal som zarazený. Hľadal som správne slová, ale začal som vravieť od srdca.
,, Keď niekoho miluješ, cítiš sa v jeho prítomnosti nádherne. Keď rozpráva, keď sa usmieva, tvojím telom prúdi teplo. Keď sa vaše pohľady stretnú, máš chuť dať všetky svoje city najavo. Bozkom. Keď s tou osobou nie si a ste od seba ďaleko, cítiš sa hrozne a smutne. Chceš pre toho druhého len to najlepšie a chceš ho chrániť. Chceš, aby ste spolu boli deň čo deň, pretože sa cítiš potom dokonalo. A keď vidíš tú osobu plakať, trhá ti to srdce." Otočil som hlavu k Vanesse, ktorá bola zarazená a usmievala sa.
VANESSA:
Bolo to nádherné. Ale keď to dopovedal, niečo mi došlo. Keď som v Theovej prítomnosti, cítim sa tak, ako ešte s nikým. Keď sa usmeje, zahriakne ma teplo. Keď sa mu pozriem do očí, mám chuť ho pobozkať. V tom sne Theo odišiel a ja som si šla oči vyplakať.
Theo. Včera mi zaobstaral tie najlepšie narodeniny. Dnes ma ospravedlnil zo školy, len aby sme boli spolu. Bol mi nablízku a ochránil ma pred Dylanom, objal ma a povedal že nedopustí, aby sa mi niečo stalo. Bol smutný a v jeho očiach som videla strach. Videl ma plakať, zobudil ma a bol ustarostený.
Všetko čo sa stalo, teraz povedal o milovaní. Milujem ho? Miluje ma? Čo ak to všetko do seba zapadá ? Iba si to nahováraš, nemiluje ťa! Nikdy ťa nemiloval a ani nebude! Nezáleží mu na tebe! Keby mu na mne nezáležalo, nachoval by sa tak ako sa chová. Nestrachoval by sa a nechránil ma. Netrávil by so mnou čas a nepovedal by to v tom jazere.
Viac sme sa k tomu nevracali. Prišli sme domov a ja som sa šla osprchovať. Theo zatiaľ pripravil ľahkú večeru. Tiež šiel do sprchy a ja som sa premiestnila do svojej izby. Unavená som si ľahla do postele a čakala na Thea. Asi po 15 minutách sa objavil v mojej izbe. Prisadol si ku mne.
,, Ďakujem za dnešok. Bolo to skvelé, užila som si to." Usmiala som sa a snažila sa nezavrieť oči.
,, Aj ja ti ďakujem." Tiež sa usmial a pohladkal ma po ruke. Má tak teplé ruky.
,, Si ľadová ako mŕtvola." Hah, to je milé. Ja si tu mrznem a on ma už posiela do márnice. Niekam odišiel a vrátil sa s teplomerom v ruke. Dala som si ho pod pazuchu a čakala, kým začne pípať. Po chvíli som si vytiahla teplomer. 94,28°F. (34,6°C) Podala som Theovi teplomer, ktorý sa pri výsledku zhrozil.
,, Urobím ti teplý čaj, si dosť podchladená. Zajtra pôjdem do tvojej školy a poviem, že zostaneš doma. Mrzí ma to, máš to očividne z tej vody." Videla som, ako ho to trápi. Nahla som sa a dala mu pusu na líce.
,, Netráp sa, i tak som si to užila. Budeš sa o mňa starať ?" Vyškerila som sa a videla, že trápenie jeho telo opúšťa.
,, Áno, budem sa o teba starať. Teraz si pospi, zobudím ťa keď ti prinesiem čaj." Usmial sa a pobozkal ma na čelo. Odišiel a ja som sa pustila do ríše snov.
,, Van, vstávaj máš tu čaj." Prebudil ma príjemný Theov hlas. Znova mi povedal Van. Pretrela som si oči a zobrala si šálku s čajom. Pomaly som ho pila a cítila teplo v hrdle. Mätový čas s citrónom.
,, Ako si vedel že milujem tento čaj ?" Spýtala som sa ho a znova si odpila z čaju.
,, Nevedel som že ho miluješ. Tento čaj je ten najlepší čo som kedy pil, odvtedy si ho vždy kupujem. Keď som ho v kuchyni našiel, potešil som sa a spravil ti ho. A sebe tiež, ale stihol som ho vypiť." Zasmial sa. Dopila som čaj a podala mu šálku. Nejako ma ten spánok ale prešiel. Theo odišiel z izby a ja som sa vybrala za ním. Snoril v kuchyni, tak som sa potichu vplížila za ním.
,, Nemala by si spať ? Všimol som si ťa v odraze na skle." Otočil sa s miskou jahôd v ruke.
,, Nechce sa mi, už nie som unavená." Nevinne som sa usmiala a zobrala mu z misky jahodu, ktorú som zjedla.
,, Tak čo chceš robiť ? Pozrieme si film ?" Jemu to nevadí ? Nebude protestovať a posielať ma do postele ? Tento chlap je úžasný! Iba som prikývla a nasáčkovala sa do obývačky. Ľahla som si na gauč a zababušila sa do deky. Theo si ľahol vedľa mňa a niečo tam pustil.
,, Čo to bude ?" Usmiala som sa a ukradla ďalšiu jahodu.
,, Porno." Pozrel na mňa a krivo sa usmial. Zmeravela som a moja sánka bola niekde hlboko pod zemou. Začal sa smiať.
,, Mala by si vidieť svoj výraz. Pustil som Oculus. (p.a. dobrý horor odporúčam pozrieť :D )
,, A to je ?" Čakala som niečo viac ako len názov filmu.
,, Horor." On ma chce naozaj zabiť! To mám za trest alebo čo ?! Nenávidím horory! Chcela som ho prosiť nech to vypne, ale film už dávno začal. Bola som doslova nalepená na Theovi a ticho sledovala dej. Zrazu sa tam objavila nejaká žena a ja som vykríkla a schovala sa na Theovu hruď.
,, Ďakujem ti pekne, za teba budem mať nočné mory!" Vyprskla som, keď film skončil. Bol to vážne des! Vďaka tomu sa budem báť jesť jablká, chodiť do otcovej pracovne alebo sa pozerať do zrkadla.
,, Tak môžeš spať v mojej izbe." Povedal s obavou v hlase. Obavou, ako sa rozhodnem.
,, A ty budeš kde ?" Spýtala som sa a viac sa ponorila do deky.
,, Budem spať vedľa teba, keby sa ti niečo zlé sníva zobudím ťa. A aby ti bolo lepšie, počkám kým zaspíš a budem na teba dávať pozor." Usmial sa. Jeho nápad sa mi páči. Iba som prikývla a pomaly, dosraná od strachu šla za ním do jeho izby. Ľahla som si na ľavú stranu postele a počkala, kým sa vedľa mňa objaví Theo. Konečne si ľahol a prikryl sa paplónom. Otočil sa na chrbát a pozrel na mňa. Pritiskla som sa na jeho hruď a oprela si o ňu hlavu. Cítila som, ako mu spokojne bije srdce. Hladkal ma po chrbte, čo ma uspávalo.
,, Dobrú Theo." Usmiala som sa a pobozkala ho na hruď.
,, Dobrú Van." Bolo posledné, čo som počula pred hlbokým spánkom.
Mala som v pláne napísať a zverejniť časť až zajtra, ale uvedomila som si, že sa mi končia chrípkové a ja idem zajtra do školy. Nestihla by som napísať časť pred večerom a zverejnila by som ju okolo jedenástej. Takže ju tu máte dnes :) ako chcete aby to pokračovalo? :) zaujíma ma aj váš názor :) ďakujem za Votes a skoro 1000 prečítaní, moc si to vážim ❤
YOU ARE READING
Guard [sk]
FanfictionKaždý mesiac je preč, doma nebýva často a vie, že cestovanie po svete by jeho dcéru nebavilo. Premýšľal nad priateľmi, ale nechce im pridávať o ďalšie starosti naviac. Preto bolo jeho jediným východiskom, zohnať jej opatrovateľku. Aké to však pre V...