Part 32

4.1K 289 7
                                    

Časť je venovaná suzaine_bub a Usmej_sa_ :)

VANESSA:

Ubehli už dva dni a Theo stále neprišiel. Pýtala som sa doktora kedy ma prepustia, ale tvrdil že sa musím najskôr uzdraviť. Za tie dva dni sa mi hlas zlepšil a vydržala som bdieť dlhšie. Väčšinu času so mnou trávil otec alebo Dylan. Za posledných pár dní som si ho dosť obľúbila. Prišli za mnou aj Lea s Erikom, čomu som sa nesmierne potešila. Nadžgali do mňa nejaké sladkosti a hranolky. Erik mi priniesol kyticu z bielych orchideí. Ten sa vždy dokáže trafiť do môjho vkusu. Čakanie na Thea trvalo príliš dlho. Možno to vzdal a už sa nevráti. Alebo má proste niečo na práci. Alebo zabudol. Vedela by som vám vymenovať cez tridsať možností, čo sa mohlo stať a prečo ma ignoruje. Niekto zaklopal na dvere, ktoré sa následne otvorili.

,, Vanessa ?" Počula som jeho chraplavý mužský hlas. Vošiel do miestnosti a zatvoril za sebou dvere. V ruke držal nejaký list. Prisadol si ku mne a premeral si ma očami.

,, Myslela som, že neprídeš. Dva dni si sa neukázal a nechal si ma čakať bez žiadneho vysvetlenia tvojho oneskoreného príchodu." Netušila som kde bol, čo s ním bolo alebo či sa vôbec vráti.

,, Mrzí ma, že som sa neozval. Rozhodol som sa napísať list, ale chvíľu to trvalo. Vždy som niečo vyškrtal a nakoniec papier pokrčil a hodil do koša. Uvedomil som si, že povedať ti to do očí by som nedokázal. Pri každom pohľade do tvojich očí som až po uši zamilovaný. Keď sa vrátim do vášho domu, budem pre teba iba opatrovateľ." Dopovedal a podal mi list. Prekvapená a zmätená z toho čo práve povedal som list zobrala. Prešiel ku dverám a otočil sa na mňa.

,, Maj sa Van." Dvere sa otvorili a on zmizol. Prišiel ku mne a ospravedlnil sa, chcel sa vrátiť a napraviť to a teraz? Rozhodol sa odísť? Skončiť to? Byť v mojej prítomnosti iba keď bude otec preč a to tiež ako opatrovateľ? Do očí sa mi hrnuli slzy, ale rýchlo som ich zahnala preč. Musel mať na to nejaký dôvod. Našiel si inú? Som pre neho príliš mladá? Spomenula som si na slová Adele. Možno mala pravdu. Roztvorila som list a začala som čítať.

Drahá Van!

Asi sa pýtaš, prečo som sa rozhodol ukončiť všetko, čo sa medzi nami doteraz stalo.
Uvedomil som si, že náš vzťah prešiel všetkými „ale".
Vzal som prácu ako opatrovateľ, ale zamiloval som sa do teba.
Snažil som sa ovládať, ale nevydržal som to a pobozkal som ťa.
Mal som byť tvoj opatrovateľ, ale stal som sa tvojim priateľom.
Mal som stáť pri tebe, ale odišiel som.
Mal som to napraviť, ale uvedomil som si jednu vec.
Ukončím tvoje trápenie kvôli mne, ale neprestanem ťa milovať.
Budem naďalej tvoj opatrovateľ, ale ako priateľ som zlyhal.
Dúfam že mi odpustíš, ale bude to tak lepšie pre oboch.
Neodchádzam z tvojho života, ale končím v roli priateľa.

Uvedomil som si ako som ti ublížil, ako si preplakala veľa sĺz a ako si sa cítila osamelo.
Richard odchádza až po svadbe, čo bude za tri mesiace. Uvidíme sa tam a možno sa uvidíme ešte skôr. Adele povedala Richardovi o našom vzťahu, ale ten chlapec to zachránil. Nestihol som mu osobne poďakovať. Dúfam, že urobí správnu vec a postará sa o teba.

Navždy, Tvoj Theo.

Zostala som ako obarená. Vložil do toho listu toľko citov, lásky, smútku a odvahy. Cítila som súcit a vinu. Chápem jeho rozhodnutie a bolí vzdať sa ho, ale má pravdu. Práve teraz by som mala plakať a zavolať mu, prosiť nech ma neopúšťa a povedať mu, ako ho milujem. Tak prečo mi v tom niečo bráni? Čo to je? Láska? Súcit? Myslím, že sa tomu hovorí odpustenie. Vedela som že má pravdu. Som schopná vzdať sa ho, pretože láska k nemu je silnejšia ako chtíč. Som si vedomá, že týmto listom som sa s Theom rozlúčila. Ľutujem to? Nie. Čas strávený s ním bolo najkrajšie obdobie môjho života.

Dvere sa otvorili a do miestnosti vošiel doktor. Milo sa na mňa usmial a postavil sa vedľa postele.

,, Ako sa cítite ?" Pozrel na mňa a na list v mojich rukách. Papier som zložila a položila vedla postele na stolík s lampou a pohárom vody.

,, Je to lepšie." Usmiala som sa a sledovala, ako si niečo zapisuje do spisov na doske čo doktori stále vláčia so sebou. Zdalo sa akoby chvíľu niečo kontroloval a nakoniec svoj zrak odtrhol od záznamov a venoval ho mne.

,, Podľa výsledkov vás prepustíme za dva dni, totižto si vás musíme nechať na pozorovaní. Váš zdravotný stav je v poriadku, musíme ešte spraviť rozbor krvi. Výsledky sa dozviete pozajtra vy a tiež váš otec. Návštevy máte povolené. Od pol jedenástej večer tu zostávajú dvaja doktori a zdravotníčka, dve sestričky a recepčná. Keby ste niečo potrebovali, postarajú sa o vás." Usmial sa a ja som prikývla na znak pochopenia. Bez slova odišiel a ja som opäť zostala sama.

DYLAN:

,, Kam sa ženieš? Ani si neraňajkoval." Zasmiala sa Trish a umyla posledný tanier. Zastavil som sa cestou do kúpeľni a prišiel som k nej. Chytil som do ruky utierku a začal utierať riad. Vďačne sa na mňa usmiala a ja som jej úsmev opätoval.

,, Chystám sa za Vanessou, včera som s ňou vôbec nebol." Áno, povedal som Trish o Vanesse. Dosť si rozumieme a to sme sa najskôr s Trish nemuseli. Will je môj brat a vie o mne takmer všetko, ale o Vanesse s ním nechcem rozprávať. A tak sa mi ponúkla Trish, nech sa z toho vyrozprávam. A tak som včera presedel dve a pol hodiny na terase s mojou nevlastnou matkou. Chcel som ísť za Vanessou, ale chcel som jej nechať priestor a čas na oddych.

,, Záleží ti na nej, to je milé. Myslím, že by si jej to mal povedať." Začala riad ukladať na svoje miesto a ja som na chvíľu uvažoval, aké by to malo následky. Nakoniec som záporne zavrtel hlavou.

,, Má niečo s jej opatrovateľom. Pred pár dňami sa Adele hádala s jej otcom a prezradila to. Nechcel som aby bola Vanessa smutná, tak som povedal že spolu chodíme. Adele zúrila a pán Brooks mi vyhrozujúco zagratuloval k nášmu vzťahu." Slovo vzťahu som zvýraznil úvodzovkami. Trish sa zasmiala a zakrútila hlavou.

,, Takže si im zachránil vzťah." Usmiala sa a ja som prikývol. Podal som jej ďalší pohár a ona ho uložila do presklenej skrinky.

,, To je rozumné a voči tebe fakt odvážne." Zavrela skrinku a zložila si ruky na prsiach.

,, Dylan, musíš jej ale povedať pravdu. Vanessa ťa má rada a zdôverila sa ti s jej veľkým tajomstvom. Strávili ste spolu víkend, bavila sa s tebou. Našla v tebe oporu. Postaral si sa o ňu, tráviš s ňou viac času ako s hoci kým iným." Chytila ma za ramená a pozrela sa mi do očí. Viem že má pravdu, ale nemôžem n Vanessu tak vybafnúť.

,, Je zadaná." Bol asi jediný úbohý argument, ktorý som mohol pripustiť. Trish si povzdychla a spustila ruky z mojich ramien. Vzdala jej snahu a ja som sa na ňu povzbudivo usmial. Odišiel som do kúpeľne a keď som sa osprchoval a vyfénoval si vlasy, nasprejoval sa a obliekol do riflí a volného trička, bol som pripravený ísť za Vanessou.

Ale stále som nebol pripravení povedať jej jednu vec.

Máte tu ďalšiu časť :) „PNka" mi pomaly končí a ja sa budem musieť znova učiť na písomky, odpovedanie a opravovanie známok. Takže časti nebudú tak často ako teraz, ale budem sa snažiť čo najviac to pôjde. Mala som napísaných iba 426 slov, ale zlepšená nálada ma dokopala dopísať časť Nie je lepší pocit ako keď sa po roku udobríte s najlepším kamarátom a je to opäť také ako predtým

Guard [sk]Where stories live. Discover now