_هتتجوز واحده عاميه .. عاجبك فيها اى ؟!
= هتجوزها اه.. روحى مشدودلها.
_ يبنى افهم انت كدا بتدمر حياتك
= انا لو متجوزتهاش هدمر حياتى .. انا بحلم بيها اعمل اى بحبها .
_ واللهى يصحبى انا نصحتك وانت حر
=بكسره) :- هتقف معايا
_انا دايما معاك متخافش.. وطالما بتحبها ربنا هيكتبهالك.
(اسمى مازن ٢٥ سنه .. كليه طب بشرى.. غنى جدا عندى شركات وعمارات برغم سنى الصغير .. ماما الله يرحمها توفت وانا عندى ٥ سنين وبابا قاسى جدا عليا .. من ساعه موت ماما مشوفتش حنان .. وال بيكلمنى دا صاحبى الوحيد اعرفه من حضانه دايما مع بعض حقيقى اكتر من اخويا اسمه مراد . )'' نفسى اتجوز اجمل وارق بنيئادمه شوفتها فحياتى بحبها من اول يوم شوفتها فيه فالكافيه .
Flashback:-
'' كنت متخانق مع بابا فاليوم دا ورحت الكافيه ال دايما بقعد فيه اما ابقا متضايق.. كنت خلصت قاعده وقمت اروح واحده خبطتت فيا جامد اوى .
انا:- مش تفتحى يبنيئادمه انتى
هى:- اسفه واللهى اسفه.
انا:- وانا اعمل اى للاسف دا ان شاء آلله .فونى انكسر
هى:- واللهى مكان قصدى
انا:- أشكال تقرف ..'' سبتها من غير ما ترد وزقيتها ومشيت فوقعت ع الارض وعيطتت.. ببص ورايا لقيتها قاعده زى مهى مقامتش وفيه واحد بيرخم عليها.. رجعتلها بسرعه جدا وانا قلبى كان بيوجعنى من عياطها وكانت بتزعق للواحد ده وهو مازال بيرخم عليها .
انا:- انت يا أستاذ بتعمل اى مالك ومالها
هو :- هى تخصك فحاجه.
انا:- آه يعم اختى .
هو:- طب متجوزهالى .'' محستش بنفسى غير والناس ملمومين عليا وبيحاولو يخلونى ابطل ضرب فيه .. سبته بس طبعا بعد ما وشه كان مليان دم.
'' الغريبه انها لسه قاعده ع الارض وم راضيه تقوم.
انا بنرفزه:- مش هتقومى ولا عاجبك الناس ال بتضايق فيكى دى.
هى بعياط:- انا انا هقوم اهه.
'' كانت بتحرك ايديها بعشوئيه وكأنها بتدور ع حاجه.. عياطها كان بيقطع فقلبى وتقريبا دا كان سبب نرفزتى ملامحها كانت بريئه جدا .
انا:- بتدورى ع حاجه .
هى :- مم مش عارفه اقوم
'' مسكت ايديها وقومتها وكان فيه ترابيزه فاضيه قدامنا شديت الكرسى وساعدتها انها تقعد وقعدت قدامها ''
''كانت لسه منهاره من العياط دموعها نازله ومش بتمسحها وبصالى جامد .. مكنتش قادر اشوفها كدا ''
أنا:- طب بتعيطى ليه دلوقتى... انا اسف انى زعقتلك بس انتى كسرتيلى الفون
هى:- ______ متكلمتش
انا:- طب منا واللهى مكان قصدى انا كمان انى اوقعك وبعدين انتى ماشيه زى العاميه بتزقى فالناس