(هو ليه الكل بيبعد عني علشان تخينه.!)
....../انتي فاكره اني هتجوزك بجد؟
البنت بدموع/ايوا بقالنا سنه بنحب بعض و اكيد هنتجوز يا علي.
علي بخبث/انتي مشوفتيش نفسك في المرايه ولا ايه انتي قدي عشر مرات اكيد يوم ماهتجوز هتكون وتكه مش عجله يا استاذه نور!
نور بصدمه/بس انت قولت ليا اني جسمي مش فارق معاك اشمعني دلوقتي.
علي بسخريه/علشان انتي واحده دحيحه مفيش غيرك هيساعدني اني أنجح في الجامعه. لكن احبك مستحيل.
نور ببكاء/بس بس انا حبيتك.
علي بستهزاء/يا نور هانم انتي متخيله اني هحبك بحجمك ده اكيد لاء ف مليش دعوه انك غبيه و صدقتي اني حبيتك.
نور وهي تمسح دموعها/تمام بتمنالك التوفيق في حياتك بس افتكر كما تدين تدان............قولت الكلمتين دول و مشيت بوجع و صدمه و كسرة قلب...مر سنه علي الحوار ده من ساعتها مروحتش الجامعه خالص ولا عايزه اروح بس بعد بكره لازم اروح علشان المراجعه بدأت..بس مش عايزه اروح هتعرفو ليه بعدين...كنت بكتب كلام ده في مذكراتي لحد مادخلت بنت عمي سلمي.سلمي/فرح مريم بنت عمتنا بعد كام يوم.
نور بفرحه/بجد.
سلمي/اه والله و هنجيب فساتين كتيير تعالي قولي ل مامتك.
نور بتردد/لالا خلاص.
سلمي بحنان/مش هيحصل حاجه ده حقك.قومت بتردد و خرجت معاها كان الكل قاعد بيضحك و بيهزر اول مادخلت الكل سكت.!
سلمي/طنط جيبي ل نور فستان معانا.
الام بضيق/و نجيب ليها ليه.
أختي منه/انتي فاكره نفسك هتيجي معانا الفرح.
نور بستغراب/أكيد هاجي ده فرح بنت عمتي.
الام بسخريه/انتي عايزه تيجي معايا بجسمك ده هتفضحيني قدام عيلتي كلها.
منه بضيق/صحابي هيكونو موجودين اكيد هيسألوني انتي مين هتكسف اقولهم انك اختي.
سلمي بعصبيه/في ايه مالكو من حقها تروح زينا.
الام وهي تغادر/مستحيل امشي معاها ده بيفتكروها أمي مش العكس.
منه ببتسامه صفراء/الهضبات اللي زيك ملهمش مكان وسطنا.
سلمي بحزن/نور متزعليش منهم امك و اختك هنعمل ايه.
نور ببتسامه/لا عادي..دخلت أوضتي علطول فضلت أعيط كتير مش من كلامهم انا علطول بسمعه منهم من وانا صغيره علطول مش بياخدوني اي مناسبه او احتفال او خروجه عاديه بس صعب ان أقرب ناس ليك بيقولو عليك كده...
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
تاني يوم جه كنت برتب حاجتي علشان بكره هروح الجامعه..بعد ماخلصت كل حاجه لقيت أتصال من عبير..عبير دي صحبتي من ابتدائي اقرب صاحبه ليا او هي الوحيده اللي اعرفها لان الكل بيبعد عني علشان تخينه معنديش صحاب خالص علشان كده جالي عقده من البشر اني أقرب من حد..فتحت عليها...عبير/الو نور.
نور بحب/الو يا بيبو عامله أيه.
عبير بضيق/كويسه اكويسه المهم هتيجي بكره.
نور/اه هاجي.
عبير/تمام علشان تسجلي اللي هيحصل في المحاضره و تدهولي.
نور/طبعا يا حبيبتي.
عبير/تمام سلام ماما بتنادي.