41. Are you insane like me?

140 10 4
                                    


De laatste paar weken is het gemartel alleen maar erger geworden, maar de pijn word steeds minder. Elk uur word het minder en minder, maar ze voelt alsof ze zichzelf verliest aan deze pijn. 

Er word geklopt op de deur, Rae loopt zachtjes van haar bed en doet de deur van het slot.
Narcissa komt binnen, ze kijkt het meisje met medelijden aan en slikt zachtjes.
'We denken ze gevonden te hebben' mompelt ze. "Bellatrix verwacht je beneden".
Rae knikt en Narcissa loopt haar kamer weer uit. Ze zou verdrietig moeten zijn maar ze voelt niks, helemaal niks. Ze trekt haar kast open en pakt één van de truien om haar armen te bedekken. Ze loopt naar beneden, Draco komt ook van boven en hij kijkt haar schuldig aan.

"Gaat het?" Vraagt hij en zijn stem breekt. 'Het gaat prima' gromt Rae als ze naar de kamer stormt. Een paar bloed honden staan in de kamer en ze houden Ron, Harry en Hermione vast. Harry zijn gezicht is voor één of andere reden heel anders. De 3 kijken Rae geschokt aan en Bellatrix grinnikt zachtjes. 'Kom dichterbij' commandeert Bellatrix naar ons beide grijnzend. 'Vertel eens, is dat Harry?'. Rae trekt haar ogen tot spleetjes, "Ik heb geen idee" mompelt ze en Lucius kijkt haar streng aan. "wat is er mis met zijn gezicht?" Vraagt Draco. 

'Die spreuk komt van jou of niet?' Vraagt Bellatrix aan Hermione. 'Gooi de jongens in de cel, wij hebben een meiden moment' grinnikt ze. 'Rae jij blijft, de rest mag gaan'. Bellatrix pakt haar wel bekende mes erbij en begint net zoals wat ze bij Rae had gedaan ook in Hermione's arm te snijden. Rae leunt tegen de muur terwijl Hermione het uit zit te schreeuwen van de pijn en haar naam roept. Haar gezicht staat emotieloos maar van binnen doet het toch wel een beetje pijn.

'Zo is het genoeg Bellatrix' gromt Rae. 'Ik wil nog met haar praten'.
Bellatrix grijnst, ze knikt zachtjes en verlaat de ruimte. Rae loopt richting Hermione en hurkt naast haar.
'R-Rae?'
'Waarom lieten jullie mij achter?' Vraagt Rae en Hermione kijkt haar schuldig aan.
'I-ik dacht dat hij niet achter je aan zou gaan' snikt Hermione.
'Oh ja?' Grinnikt Rae als ze haar mouwen op strookt. 'Dit is wat ze me aan deden toen jullie vrolijk los aan het huppelen waren'.
Er staan miljoenen sneden op haar armen en Hermione kijkt haar met tranen in haar ogen aan. Hermione scande Rae van top tot teen, haar gezicht was helemaal wit, ze was een stuk dunner, haar haar was vettig en ze had zwarte wallen onder haar ogen. 

'Elke seconde van de dag hoopte ik dat jullie me eindelijk kwamen redden. Maar jullie kwamen nooit'.

'Rae alsjeblieft, vergeef me'

'BEN IK HET NIET WAARD OM TE REDDEN??' Vraagt Rae schreeuwend. 'IS DAT HET?'

Hermione zegt geen woord maar haar gezicht spreekt een miljoen woorden. Tranen rollen over haar wangen. 

"Ik dacht we vrienden waren" zegt Rae teleurgesteld.

"Rae ik heb alles gedaan wat ik kon om je te vinden maar-"

"Het was niet genoeg" slist Rae en Hermione begint harder te huilen. Rae bekijkt het lichaam van het hopeloze meisje op de grond en huiverde zachtjes. Haar gehuil raakte haar op een bijzondere plek in haar hart en het deed erg veel pijn.

Van de cellen hoorden ze een luid geluid, Rae pakt Hermione snel van de grond en hield een mes tegen haar keel als Harry, Ron, Luna en ene goblin binnen stormen. De 2 kijken Rae geschokt aan. Ook Narcissa, Bellatrix, Draco en Lucius lopen snel de kamer in als ze het luide geluid horen. Bellatrix kijkt Rae trots aan en slaakt een kreetje van geluk.

'Als jullie 1 stap zetten gaat ze eraan' gromt ze.

Haar gezicht staat emotieloos. Maar dit is niet wat ze wil."Rae??" vraagt Harry vol ongeloof. Ron en Harry kijken Rae beide woedend en verward aan, "Laat haar los" gromt Ron. "Dat dacht ik even niet" gromt Rae. "Jullie 2 gaan als brave kuikens terug jullie hok in en dan zal ik er over nadenken om haar leven te sparen". De 2 kijken elkaar twijfelend aan, "Rae alsjeblieft, ik smeek het je" zegt Harry. Een grijns verschijnt op Rae's gezicht, "Ik zie het je graag smeken". Harry kijkt haar verward aan. "Ik zou snel zijn als ik jou was". Met tegenzin gaat Harry op zijn knieën, "Rae dit is niet wie je bent, laat haar alsjeblieft los".  Bellatrix giert het uit van het lachen, "Dit is niet dezelfde Rae die je achter liet een half jaar geleden" giert ze en Harry kijkt haar schuldig aan. 

Van boven haar hoort ze opeens een krakend geluid.

'Zorg dat je hem verslaat' fluistert Rae in Hermione's oor en net voordat de kandelaar hun verpletterd duwt ze Hermione met al haar kracht naar Harry en Ron toe.

De kandelaar valt met een luid gekletter op de grond en Harry en Ron vangen Hermione op.
Rae kijkt de 3 met een gebroken blik aan terwijl Hermione haar naam uit schreeuwt.
Dobby verschijnt achter hun en voordat ze weg kunnen verschijnselen gooit Bellatrix nog een mes op hun af.

Bellatrix richtte haar stok op Rae en schreeuwde : "Crucio". Rae viel met een klap op de grond en Draco huiverde zachtjes. Bellatrix pakte haar vast bij haar keel, "Je dacht zeker dat we dat niet zouden zien" gromt ze en Rae's blik blijft emotieloos.

*

Hermione, Harry, Ron, Luna, Dobby en grijphaak landen op een strand. Hermione huivert zachtjes, "We moeten terug!" schreeuwt ze en ze kijken haar allemaal verward aan. "We moeten haar terug halen!" snikt ze terwijl er tranen over haar wangen stromen. "Hermione, ze vermoordde je bijna dat wijf is helemaal gek geworden" zegt Ron en Hermione schud haar hoofd. "Ze heeft me gered". Harry zit een klein eindje verderop met Dobby op zijn schoot terwijl Ron de trillende Hermione vast pakt. "We moeten nu terug" snikt Hermione terwijl ze met moeite op staat. "Ben je helemaal gek? Terug gaan is zelfmoord" zegt Ron die Hermione fronsend aan kijkt. "Rae heeft onze hulp nodig" zucht ze. 

"We hebben een missie van Dumbledore gekregen, we kunnen niet zo'n groot risico nemen".

Hermione kijkt hem woedend aan, "Hoe kun je aan de missie denken terwijl onze vriendin in gevaar is???".

"De hele wereld is in gevaar Hermione, ik denk dat dat voor gaat". Hermione geeft Ron een stomp op zijn arm en hij piept zachtjes van de pijn. "Je bent een sukkel" mompelt ze. 

Harry is sprakeloos en Luna komt naar hem toe en sluit de ogen van de huis elf. "Ik wil hem begraven" zucht hij. 


Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 11, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu