Rae werd wakker, alles was wazig voor haar ogen. Ze knipperde een paar keer in haar ogen en ziet dan het bezorgde gezicht van Molly.
Rae kreunt zachtjes en wil gaan staan maar Molly houd haar tegen.
'Blijf maar liggen liefje' en ze drukt haar weer op het bed. 'REMUS, ZE IS WAKKER' roept Molly en even later komt Remus binnen gelopen.
Rae staat op van het bed en voor dat Rae iets kan zeggen omhelst Remus haar en drukt hij haar stevig tegen zijn borst.
Als Rae zich terug trekt ziet ze de wallen onder zijn ogen staan en zijn ogen zijn rood.
'Laat me alsjeblieft nooit meer zo schrikken..' fluistert hij en Rae knikt.
Harry, Ron, Ginny en Hermione komen binnen gerend. Ze komen naar Rae toe gerend en geven haar een stevige knuffel.
'Rustig!' Waarschuwt Molly hun.
Er verschijnt een glimlach op haar gezicht en ze krijgt een warm gevoel in haar buik.
'Ik heb jullie gemist' zegt Rae zachtjes en haar stem breekt in de midden van de zin.
'Ik denk dat je veel uit te leggen hebt' mompelt Molly als ze Rae streng aan kijkt en ze slikt.Ze lopen met z'n allen naar de woonkamer, Rae word op een stoel gezet en Remus en Molly zitten tegenover haar.
Molly heeft de rest verboden om de kamer in te komen.
'Wat is er in de vakantie gebeurt?' Vraagt Remus. 'Je beantwoordde geen één van onze brieven en je komt gewond aan bij het nest'.
Rae slikt en weet niet wat ze moet zeggen, ze wil de waarheid vertellen maar ook weer niet.
Ze durft de waarheid niet te vertellen.
'Ik was druk' zegt Rae twijfelend en Remus zucht.
'Lieg niet'
'Ik lieg niet!'
'Dat doe je wel!'
'Ik kan het niet zeggen'
'Waarom niet??'
'Gewoon niet, oké!?'
Remus zucht en kijkt Molly hoopvol aan.
'We kunnen je helpen als er iets mis is' zegt ze liefjes en Rae gaat met haar armen over elkaar zitten. 'Je kunt me niet helpen'.
Voordat Remus iets wil zeggen komt Tonks opeens binnen. 'Uh, ik kan later wel terug komen' en ze wil net weg lopen totdat Rae haar tegen houd.
'Nee hoor, dit gesprek was toch allang voorbij' zegt Rae met een grijns en Remus schud afkerend zijn hoofd.
'Als dat zo is kunnen Remus en ik je gelijk wat vertellen' zegt ze vrolijk en ze komt naast haar zitten.
'Niet nu' zegt Remus chagrijnig.
'Wacht wat? Wat vertellen??'
'Niks bijzonders'
'Vertel' en Rae kijk Remus doordringend aan.
'Tonks en ik....zijn samen' zegt hij twijfelend en Rae kijkt de twee met grote ogen aan en staat op van haar stoel en loopt de woonkamer uit.
'Rae! Wacht nou!' Roept Remus nog maar ze slaat de deur achter haar dicht.Ginny en Hermione zitten in hun kamer, ze werden verboden om naar het gesprek te luisteren maar ook zei willen weten wat er mis is met hun beste vriendin.
'Ik snap het niet' zucht Ginny en Hermione kijkt haar vragend aan. 'Wat snap je niet?'.
'Gewoon, de brieven, de verwondingen alles'.
Hermione zucht, ze weet wat er gaande is. Dat kun je zo zien als je een beetje goed oplet, maar niemand lijkt het door te hebben.Rae stampt de trap op en loopt Ginny's kamer in waar ze slapen.
'Wat is er mis?' Vraagt Ginny als ze Rae's gezicht ziet die woede en verwarring uit straalt.
Rae zucht, 'Tonks en Remus zijn samen' mompelt ze en Ginny fronst.
'Maar dat is toch iets goeds?' Vraagt ze voorzichtig en Rae ijsbeert door de kamer.
'Ik weet het niet...' zegt ze zachtjes. 'Ik wil dat hij gelukkig is maar-'
Ze stopt midden in haar zin en laat zich zakken op haar bed. Hermione die aardig stil gebleven is gaat naast haar zitten en kijkt haar met medelijden aan.
'Genoeg over Remus, hoe gaat het met jou?' Vraagt ze en Rae haalt haar schouders op.
'Prima, denk ik'
'Maar hoe gaat het echt met je?' Herhaalt ze.
'Mione, het gaat prima!'
Hermione zucht, 'oké'.
'Fred en George openen een winkel in Diagon Alley' zegt Ginny na een lange stilte om van onderwerp te veranderen.
Rae fronst en staat op, 'wat ga je doen?' Vraagt Hermione als Rae bijna de deur uit loopt. Rea draait om, 'Fred en George zoeken'.
Ginny en Hermione kijken elkaar vragend aan en Rae loopt de kamer uit.Rae weet ondertussen wel haar weg te vinden door het huis en ze loopt nog een trap op naar de kamer van Fred en George. Ze klopt op de deur en eventjes later doet Fred open.
Er verschijnt een glimlach op zijn gezicht als hij haar ziet en ze vliegt hem om de hals.
'Ook leuk om jou weer te zien' glimlacht Fred en George komt ook tevoorschijn. De jaloezie is van zijn gezicht te lezen en Rae geeft ook hem een knuffel.
'Gefeliciteerd!' Zegt ze enthousiast en ze fronsen. 'Met jullie winkel natuurlijk'.
Fred en George vormen een 'oh' met hun mond en Rae grinnikt.
'Ik verwacht wel korting' vervolgt Rae. Fred en George tillen Rae plots op en terwijl Rae gillend tegen stribbelt brengen ze haar hun kamer in. Ze laten haar zakken op één van de bedden en Rae scant de kamer.
Het zijn twee een persoons bedden, de ene heeft rode lakens en de ander gele. De kamer is niet heel groot maar wel aardig vol. Overal ligt wel iets, posters aan de muur over Quidditch en nog veel meer.
'Geen korting' mompelt Fred en Rae zucht.
'Kom op, voor mij?' En Rae zet haar puppy ogen en pruillip in de strijd.
Fred en George kijken elkaar twijfelend aan, 'misschien zullen we het overwegen' zegt George en er verschijnt een grijns op Rae's gezicht.
Rae's grijns verdwijnt al snel, 'maar wacht, jullie zijn afgestudeerd'
'Ja..?' George kijkt haar vragend aan.
'Hoe moet ik de volgende 2 jaar overleven zonder jullie??'
Fred grinnikt, 'door te schrijven'.
Rae denkt even na, schrijven kan altijd maar alsnog. Hoe moet ze pranks uithalen zonder de enige echt Weasley twins????Rae knikt met tegenzin, 'ja....opzich' zucht ze.
'SHIT, ik bedenk me net dat ik de afwas nog moet doen. Mam gaat me vermoorden' zegt Fred en hij rent zo snel als hij kan de kamer uit en de trap af.
Rae grinnikt en George kijkt haar serieus aan, hij zucht en kijkt haar een beetje nerveus aan.
'Rae?'
'Mhm?'
'I-ik eh.... ga je missen. Weet je wel, jij zit op Hogwarts en ik en Freddie zijn bezig met de winkel-'
'Ik ga je ook missen' onderbreekt Rae hem met een warme glimlach. Hij grinnikt nerveus en haalt zijn hand door zijn haar.
'En doe niet iets wat ik ook niet zou doen' zegt hij en Rae kijkt hem vragend aan. 'Wat bedoel je?'.
'Ik bedoel...' slikt hij en hij heeft geen woorden om zijn zin af te maken. Rae kijkt hem vragend aan maar even later valt het kwartje.
'Je bent bang dat ik een andere jongen leuk ga vinden' zegt Rae grijnzend.
'Ik ben helemaal niet bang!' Ontkent George terwijl hij zijn armen over elkaar heen doet.
'Tuurlijk....' zegt Rae terwijl ze grijnzend met haar ogen rolt. George geeft haar een speels stootje en ze legt haar hoofd tegen zijn rechter schouder. George pakt haar kin vast en staart in haar ogen terwijl Rae een hand door zijn haar haalt. Het is korter dan voor de vakantie merkt ze op. Er verschijnt een glimlach op George zijn gezicht en Rae kon George's hartslag horen versnellen.
Zonder twijfel drukte hij zijn lippen op die van haar. Zijn hand ging van haar middel naar beneden. Rae werd zachtjes tegen de muur gedrukt en ze trok zijn shirt uit. Ze streelde met haar hand over zijn gespierde bovenlichaam en er verscheen een sluwe grijns op haar gezicht.
Ze switchen van plek en dit keer staat George tegen de muur aan gedrukt.
Plots horen ze de deur open gaan en Rae trekt geschrokken terug. Fred staat geshockeerd in het deurgat.
Er ontstaat een awkwarde stilte, George schraapt zijn keel. 'I-ik had het warm' mompelt hij en Rae schiet in de lach.
'Dat is te zien' grinnikt Fred en George doet snel zijn shirt weer aan. 'De volgende keer klop ik eerst wel even' vervolgt Fred.JA IK WEET, beetje laat en iets korter dan normaal maar ik was op vakantie dus ik had geen tijd.
Maar hopelijk kunnen jullie het me vergeven door dit iets vrolijkere hoofdstuk😏
x Liza
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...