'Friends don't look at friends that way'
- Tate McRae'Ron, geen zorgen je haalt vast het team' probeert Rae hem een beetje op te vrolijken maar niks blijkt te werken.
Ron staart al 10 minuten voor zich uit in de Quidditch tent. Iedereen heeft zijn kleding al aan en kunnen op elk moment het veld op worden geroepen. Er zijn veel leerlingen die het team proberen te halen dit jaar en Ron heeft zeker wel goeie concurrentie.
Rae zucht en neemt plaats naast hem op het bankje. Ze legt haar hoofd op zijn schouder en Ron zucht diep. 'Ik haal nooit het team'.
Rae geeft hem een duw en hij kijkt haar verward aan. 'Ik ga hier niet zitten luisteren naar al die onzin, je hebt de hele zomer getraind'.
Ron knikt zachtjes en voordat hij iets kan zeggen klinkt er een fluitje van buiten. Ron word lijkbleek en Rae pakt hem vast bij zijn schouders. 'Je kunt dit Ron'.
Rae pakt haar bezem net zoals de rest en daarna vliegen ze het veld op. Harry staat in het midden van het veld op ons te wachten. Rae land naast Harry en Ginny terwijl de rest zich voor hun verspreid.
Ron slikt zachtjes en houd zijn bezem stevig vast. Rae en Ginny wisselen nog een blik terwijl Harry met veel moeite probeert iedereen stil te houden. 'STILTE' schreeuwt Ginny en iedereen is gelijk stil.
'Thanks Ginny' mompelt Harry. 'Als je vorig jaar in het team zat betekent niet dat je er dit jaar weer in zit, iedereen heeft gelijke kansen'
Rae zucht diep en kijkt naar alle kandidaten, een paar 2e jaars staan achteraan te bibberen van de kou terwijl de oudere jaren met trots voor hun staan.
'Laten we beginnen' zegt Harry vastberaden en iedereen stapt op zijn of haar bezem. Rae en Ginny wisselen nog een blik en voor je het weet is het spel al begonnen.
Ginny heeft de bal en sprint naar voren, je hoort nog wat gejuich vanaf de tribunes terwijl Rae haar achtervolgd.
Het is misschien geen echte wedstrijd maar alsnog is de spanning te snijden. Een paar 2e klassers zitten wiebelend op hun bezem en vallen er net niet af. Ginny gooit de bal naar Rae en ze maakt een schijnbeweging en scoort.
Het andere team krijgt de bal, Katie heeft de bal en sprint naar voren. Ginny gaat erachteraan maar is net niet snel genoeg. Katie gooit de bal op het goal en Ron schopt de bal net op tijd. Rae kijkt hem met een trotse blik aan en steekt nog even haar duim naar hem op.Na heel wat goals later zit iedereen weer in de kleedkamers. Ron zit er zenuwachtig bij tot Harry eindelijk komt met de uitslag.
'De chasers van dit jaar zullen Ginny, Rae en Katie zijn' zegt Harry met een glimlach.
Ginny maakt een klein sprongetje van geluk en ze geeft Rae een high-five.
'De Beaters zijn Ritchie en Jimmy. En niet te vergeten Ron als keeper'
Ron kijkt hem een beetje verward aan maar dat verdwijnt al gauw als er een glimlach van hier tot Tokio op zijn gezicht verschijnt.
De rest van de leerlingen gaan terug en Rae en Ginny blijven nog over.
'Rae schiet eens op!' Zeurt Ginny maar Rae was nog lang niet klaar. 'De lunch begint bijna'.
'Ga alvast maar, hou een plek voor me bezet'.
Ginny knikt en verlaat snel de tent. Als Rae bijna klaar is en ze haar schoen aan het strikken is komt er opeen iemand binnen.
'Draco? Wat doe jij hier?' Vraagt ze verward.
'We moeten praten' mompelt hij en hij ziet helemaal bleek. 'Wat is er mis?' Vraagt Rae als ze zijn bleke gezicht ziet. 'Ik hoorde dat je vanochtend naar huis bent geweest, heeft het te maken met je vader?'.
Draco schud zijn hoofd, 'hij zoekt je'.
'Wie zoekt me'
'The dark lord'.
Rae kijkt hem met spleetoogjes aan, 'hoezo?'.
'Hij wil je dood hebben' mompelt Draco en hij durft Rae niet aan te kijken.
'Wacht, hoe weet jij dit?'
Rae pakt Draco's rechterarm beet en schuift zijn trui naar boven. Rae slaakt een zucht en kijkt hem lichter lijk boos aan. 'Damn it Draco!'
Hij kijkt geschaamd naar de grond, 'ik heb er ook niet voor gekozen oké?!'
Rae slaakt opnieuw een zucht en kijkt hem verontrustend aan. 'Wat moet je van hem doen?'.
Draco schud zijn hoofd.
'Wat moet je van hem doen Draco?!' Zegt Rae haast schreeuwend.
'I-ik moet jou en Dumbledore vermoorden' mompelt hij terwijl zijn stem middenin de zin breekt. 'Ik wil je helemaal niet vermoorden'.
'Weet ik' zegt Rae zachtjes terwijl ze Draco in een knuffel trekt.
'Het spijt me' fluistert hij in haar oor.
'Het geeft niet'Harry, Ron en Hermione zitten in the great hall. Ginny komt naar hun toe gelopen en gaat naast Harry zitten.
'Waar is Rae??' Vraagt Hermione.
'Nog aan het omkleden' zegt Ginny simpel.
'Meiden' zucht Ron terwijl hij zijn ogen rolt.
Hermione geeft Ron een stomp, 'auw! Moest dat??'
'Wees blij dat jij geen meisje bent Ronald want dat had je niet aan gekund' zegt Ginny lachend en Ron kijkt haar geïrriteerd aan.
Plots komt er een meisje langs gelopen, ze had lang bruin haar een een gekleurde haarband in haar haar. 'Hoi Ron!' Zegt ze vrolijk en Ron staart haar verward na.
Harry heeft een sluwe glimlach op zijn gezicht en Ginny moet moeite doen om niet te bulderen van het lachen.
'Ik ken haar niet eens' mompelt Ron.
Hermione kijkt met een lichtelijk jaloerse blik naar Ginny en Ginny stopt met lachen en kijkt haar vragend aan.
Rae komt ook eindelijk the great hall binnen gelopen en gaat naast Ginny zitten.
De jaloerse blik staat nog steeds op Hermione's gezicht en Rae kijkt haar vragend aan.
'Wat is er gebeurt?' Vraagt Rae.
'Niks' mompelt Ron snel.
Rae en Ginny wisselen wat verwarde blikken en halen dan hun schouders op.
Draco komt net the Great Hall binnengelopen, er verschijnt een kleine glimlach op Rae's gezicht als hij naar haar grijnst.
Op het eerste gezicht dacht ze dat hij een arrogant en verwend nest was, en dat is hij ook. Maar er zit zoveel meer in. Voordat Draco gaat zitten geeft hij Rae nog een sluwe knipoog. Rae heeft een lichte blos op haar wangen maar ze schud haar hoofd en kucht een keertje.
'Zullen we terug gaan naar de commonroom?' Vraagt Rae en Hermione kijkt haar streng aan.
'Maar je hebt nog niks gegeten'
'Ik heb geen honger' zegt ze terwijl ze op staat. 'Komen jullie nog?'Ze gaan met z'n allen terug naar de commonroom en Ron ploft op de bank.
'Ik ben dood' zucht hij en Harry grinnikt zacht.
Rae geeft Ron een schouderklopje en gaat dan tussen Harry en Ron zitten.
'Ik ben ook dood, laat me slapen' zegt Rae terwijl ze haar hoofd op Harry's benen legt en haar benen op die van Ron.
Harry grinnikt zachtjes, 'zit stil' snauwt Rae met haar ogen dicht. Ron en Harry pakken haar tegelijkertijd vast en gooien haar op de grond.
'Auww' kreunt Rae en ze staat op en wrijft over haar hoofd. 'Jullie zijn echt gemeen!' Zegt ze quasi-boos.
'Ik ga wel op mijn bed liggen!' Snauwt ze als ze de trap op loopt. 'Ligt toch 100 keer lekkerder'.Haha sorry Dracotok has me obsessed rn 👁👄👁
Ik ga vanaf nu weer meer posten als ik tijd heb ;))
Liza
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...