POV Rae Winter Lupin.
De rest van de week heb ik me een heel klein beetje afgezonderd van de rest. Ik heb nog een paar keer met Remus gepraat maar ik probeerde hem zo veel mogelijk te ontwijken.Vraag me niet waarom..
Vandaag gaan we weer naar Hogwarts, ik sta met mijn hutkoffer in de hal met Fred en George te praten als iedereen zich eindelijk in de hal bevind en we vertrekken naar het station.
We zitten met z'n allen in een coupé, ik zit verveeld naar buiten te staren. Ik heb een donker blauwe skinny jean aan met een zwart t-shirt en een leren jasje en mijn haar zit in een hoge staart. Ik betrap George op het staren, ik grinnik zachtjes en George zijn hoofd word rood.
De trein begint eindelijk te rijden en ik pak een boek uit mijn hutkoffer. Het is niet vaak dat ik een boek lees maar ik heb van Hermione een boek voor kerst gekregen uit de mugglewereld.Na een tijdje komt de trein weer tot stilstand, ik sta op, prop mijn boek weer in mijn koffer en loop daarna weer achter de rest aan. Terwijl ik in gesprek ben met Harry over Quidditch lopen we naar het kasteel. Plots loopt Draco voorbij en hij botst hard tegen Harry aan. Harry valt op de grond en hij en zijn twee achtervolgers moeten hard lachen. Ik zucht en help Harry met opstaan en ik geef Draco een boze blik. Hij kijkt een beetje schuldig naar mij maar dan draait hij zich weer snel om.
'Gaat het?', Harry knikt en kijk dan geïrriteerd Draco's kant op. We lopen door de grote deuren het kasteel binnen en dan de grote zaal in. Ginny zit naast Dean, Harry zit met Cho en Hermione en Ron zaten samen, ik had geen zin om 3de wiel te zijn dus ik besloot bij Fred en George te zitten. Er verschijnt een glimlach op George zijn gezicht als hij me ziet aankomen. Ik ga naast George zitten met Fred en Lee tegenover ons, George slaat een arm om me heen en kijkt me aan met een grijns.
'Hoe is het Schoonheid?' Vraagt hij zwoel.
Ik grinnik en ik geef hem een speels stootje, 'het gaat prima' antwoord ik.
Opeens verschijnt er veel eten op de tafels, ik kijk vol bewondering naar al het eten, er zijn:
Spek-pannenkoeken, toast, eieren met bacon, sandwiches en nog veel meer lekkers.
Ik ontwaak uit mijn trans als George mijn naam hard in mijn oor roept. Verschrikt kijk ik hem aan en hij begint te grinniken.
'Sorry' verontschuldig ik en ik leg een pannenkoek op mijn bord.
'Wat is het plan voor de volgende prank?' Vraagt Lee opeens random. Ik haal mijn wenkbrauw op en ik kijk George vragend aan.
'We zijn onze eindprank aan het plannen, ons slachtoffer is Umbridge' zegt George. Ik word gelijk enthousiast, 'ik doe mee!' Zeg ik met volle mond. 'Dat wijf is echt een hel' vervolg ik.
Fred en George grinniken en ik plots staat Umbridge achter me. Ze schraapt haar keel en ik kijk haar zo onschuldig mogelijk aan.
'Miss Lupin, ik wou je er aan herinneren dat je moet nablijven voor de rest van de week' zegt ze liefjes. Ik frons, 'waarom als ik vragen mag?'
'Zomaar' zegt ze en ze loopt weg. Ik haal mijn schouders op en George kijkt me bezorgt aan.
'Wat is er?' Vraag ik na het zien van zijn gezicht, hij schud zijn hoofd en mompelt: 'niks'.
'Ik ga maar weer eens, ik heb zo les' zeg ik met een zucht. George knikt en geeft me nog een knipoog voordat ik ga. Ik rol glimlachend met mijn ogen en loop daarna the great hall uit.
Ik loop met een zucht het DADA lokaal in en ik ga naast Harry zitten. Umbridge grijnst gemeen naar me en ik frons mijn wenkbrauw. 'Ligt het aan mij of lijkt ze buitengewoon blij vandaag?' Fluistert Harry in mijn oor. Ik knik, 'inderdaad'.Als de hele klas er is kijk Umbridge me grijnzend aan, 'bladzijde 109, hoofdstuk 13' zegt ze liefjes. Ik blader na die bladzijde en zie verschrikt het woord: 'weerwolf' staan.
Ik slik en ik kijk Umbridge boos aan, haar grijns word breder en begint met uitleggen.Hermelien steekt haar hand op, 'ja miss Granger?' Vraagt Umbitch.
'Hebben we dit hoofdstuk al niet gehad?' Vraagt ze.
Umbridge knikt, 'dat klopt miss Granger maar het moest even worden herhaald, weerwolven zijn heel erg gevaarlijk'Mijn handen beginnen een beetje te trillen en Hermione die achter me zit merkt het op. Ik adem in en uit en ik ontspan even.
'Een weerwolf is een mens die bij volle maar in een vreselijk gevaarlijk beest verandert, je word een weerwolf als je gebeten word of je kunt er mee geboren worden' verteld Umbridge, ik slik en ze kijkt me nog steeds grijnzend aan en ze door het lokaal heen loopt terwijl ik de hele tijd al gefrustreerd naar mijn boek staar.
'Een weerwolf kiest niet om te transformeren en vergeet alles en daardoor kan hij zomaar al zijn beste vrienden vermoorden zonder het enig sinds door te hebben, daardoor is een weerwolf ook zo gevaarlijk' vervolgt Umbridge.
Na de les loop ik samen met Harry het klaslokaal uit. 'Rare les' mompelt Harry. Ik knik en vanuit mijn ooghoek zie ik Hermione naar me kijken. Ik zucht, Hermione is slim genoeg om er achter te komen.
De rest van de dag had ik nog Alchemy, Potions, Charms en Astronomy. Het was verder niet zo bijzonder alleen dat Hermione me de hele tijd maar raar aankeek.
Ik loop door de gang naar the room of requirement, de DA komt vandaag weer samen. Als ik binnenkom ben ik één van de laatste, ik ga naast Fred en George staan en Harry en Hermione staan voor ons. 'Vandaag gaan we de patronus spreuk oefenen' zegt Harry. Ik hoor wat enthousiaste kreten uit de groep en ik zelf word ook enthousiast.
Iedereen gaat in een rij staan en we proberen de spreuk, de eerste keer ging niet zo best. Er kwam wel iets uit mijn stok maar het was klein en maar voor een seconde.
De tweede keer ging al iets beter maar nog steeds slecht. Harry komt naast me staan, 'je hebt een sterkere herinnering nodig' zegt hij en ik knik.
Ik probeer het nog een keer en het lukt nog steeds niet, ik zie al een paar patronussen door de kamer rennen: een otter, zwaan en een hond. Ik zucht en ik doe mijn ogen dicht, mijn sterkste herinnering....
Ik doe mijn best om na te denken en ik hoor dan een stem in mijn hoofd:'Ik hoop dat je me kunt vergeven' zegt een vrouw terwijl ze met haar hand over mijn hoofdje wrijft. Ik krijg een warm gevoel vanbinnen, het gevoel van liefde..
'Expecto Patronum!' Roep ik en als ik mijn ogen open doe kijk in in de ogen van een prachtig mooie leeuwin.
Ik hoor een paar mensen schokkend reageren en er verschijnt een grijns op mijn gezicht. Harry kijkt me met grote ogen aan, 'goed gedaan' mompelt hij terwijl hij vol bewondering naar de leeuwin.
De leeuwin loopt rondjes om mij heen als een soort van beschermer en ze gromt naar de anderen. Even later is ze weer verdwenen en veel leerlingen kijken me verbaast aan.Na de les komt George naar me toe gelopen, 'iedereen was erg onder de indruk vandaag' zegt hij terwijl hij me grijnzend aan kijkt.
'Ik ben ook wel indrukwekkend' zegt ik sarcastisch. George grinnikt, 'dat ben je zeker'.
Ik haal mijn wenkbrauw op en ik staar in zijn ogen, er verschijnt een lichte blos op zijn gezicht maar mijn glimlach verdwijnt. Ik schud even met mijn hoofd en dan pakt George mijn hand vast. 'Ik moet gaan, ik heb nog veel huiswerk' zeg ik snel en ik loop the room of requirement uit en ik laat een teleurgestelde George achter.Terwijl ik in de gangen loop hoor ik voetstappen van achteren. 'Lupin!' Hoor ik een maar als te bekende stem roepen. Ik draai me om en voor me staat Draco. 'Wat moet je?' Grom ik, Draco kijkt me twijfelend aan. 'Ik wou gewoon me excuses aanbieden', ik haal mijn wenkbrauw op.
'Waarvoor?'
'Voor vanochtend, met Potter'
'Dan moet je Harry je excuses aanbieden' zeg ik en ik wil me net omdraaien totdat Draco me terug roept.
'Maar ik wil jou mijn excuses aanbieden' zegt hij twijfelend.
Ik kijk hem verward aan en hij staart me vol verwachting aan.
Ik zucht, 'sorry ik heb gewoon veel aan mijn hoofd, kunnen we een andere keer praten?'
Draco knikt een beetje teleurgesteld maar daarna verschijnt er toch een glimlach op zijn gezicht. 'Is goed!' Zegt hij enthousiast en dan loopt hij weer weg.
Ik loop hoofdschuddend de andere kant op naar de commonroom.
Met een zucht laat ik me vallen op mijn bed, 'wat een vermoeiende dag' mompel ik in mezelf voordat ik in slaap val.ik heb de covers verandert van the hated Slytherin en the hated Gryffindor. Hopelijk raken jullie niet verward maar ik vond dat het wel even tijd werd voor een betere cover.
DESCISION TIME!
George of Draco??
x Liza
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...