'Smerige half-bloed zul je bedoelen!' Snauwt Bellatrix. 'Ik zal je martelen totdat je me smeekt om je te vermoorden'. Bellatrix wil net een spreuk op me afvuren maar Lucius houd haar tegen.
'NEE!' Brulde Malfoy. 'Als de profetie stukvalt-!'. Bellatrix slaakt een zucht en laat teleurgesteld haar stok weer zakken.
'Over wat voor profetie hebben we het?' Vraagt Harry nieuwsgierig.
'Wat voor profetie?' Zei Bellatrix. 'Je maakt een grap toch?'.
'Nee, Waarom wil Voldemort hem zo graag hebben?' Vraagt Harry en de dooddoeners beginnen te sissen.
'Durf je zijn naam uit te spreken?' Vraagt Bellatrix.
'Ja' zei Harry volwaardig.
'Hoe durf je zijn naam uit te spreken!' Krijst Bellatrix.
'NU' schreeuwt Harry opeens plotseling, 7 vloeken vlogen verschillende richtingen uit.
'LOPEN' schreeuwt Harry toen alle kasten begonnen te wankelen en er bollen uit de kasten vielen. Ze renden door de rijen heen met de dooddoeners op onze hielen. Spreuken vlogen heen en weer. Als ze de dooddoeners eindelijk kwijt waren kwamen Harry, Neville, Hermione en Rae er achter dat ze Ginny, Luna en Ron verloren zijn.
'RON?' Schreeuwt Harry. 'GINNY? LUNA?'. Helaas had Harry's geschreeuw een dooddoener naar ons toe gelokt.
'Petrificus Totalus!' Schreeuwde Harry toen de man zijn stok ophief. Hij verstijfde en viel aan onze voeten.
'Goed zo Har-'
Maar een andere dooddoener onderbreekt haar door haar vast te pakken en hij zwaait met zijn stok en een spreuk raakte haar in haar buik. Ze zakte in elkaar en bleef roerloos liggen.
'HERMIONE!' Schreeuwt Rae.
'PETRIFICUS TOTALUS!' Schreeuwt Rae en ook deze dooddoener viel als een blok neer.
Harry schudde Hermione door elkaar, 'hermione, word wakker' mompelt hij zachtjes.
Neville pakte Hermione's pols, 'ze leeft nog' zegt hij en ik zucht van opluchting.Neville en Rae tillen Hermione op en ze rennen verder. Als ze binnenkomen in een grote vreemde kamer worden ze opgewacht door een stel dooddoeners. Ze hebben Ron, Ginny en Luna. Ginny en Luna waren gewond en Ron gedroeg zich een beetje vreemd.
'Je kunt niet verder vluchten, Potter' zei Lucius. 'Wees verstandig en geef me de profetie'.
'Laat de anderen gaan, dan krijg je hem!' Zei Harry en hij was radeloos.
Een paar dooddoeners lachten, 'Als ik goed geteld heb ben jij in je eentje, wij zijn met zijn 8en dus ik denk dat je je niet verkeerd in een positie om eisen te stellen'.
'Hij is niet alleen' zegt Neville. 'Hij heeft mij nog!'.
'En mij ook!' Voegt Rae toe.
'Marcel - Rae - nee' is het enige wat Harry uit zijn mond krijgt.
Een dooddoener grijpt Neville van achter en Rae word ook van achter gegrepen.
'Longbottom? Is het niet?' Vraagt Malfoy ijzig.
'Longbottom?' Vraagt Bellatrix met een kwaadaardige grijns. 'Ik heb je ouders als het goed is ontmoet, jongen'.
Neville lijkt woest, 'DAT WEET IK!' Schreeuwt hij maar hij weet niks anders uit te brengen.
'Laten we kijken of deze Longbottom het langer volhoudt dan zijn ouders' en Bellatrix haar grijns verbreed.
'NIET GEVEN HARRY!' Schreeuwt Neville die tegen probeert te stribbelen.
'Crusio' mompelt Bellatrix en Neville krijst het uit van de pijn.
'Dat was nog maar een voorproefje!' Zei Bellatrix die haar stok weer laat zakken. 'En nu geef je ons de profetie'.
Wat ze niet door hadden is de woede die er op borrelt in Rae. Zonder enige moeite pakt ze de arm van de dooddoener die haar in zijn grijp heeft en met een pijnlijke krak ligt zijn arm uit de kom. Hij gilt van de pijn en Bellatrix kijkt haar verward aan.
'Niemand doet mijn vrienden pijn' zegt Rae en er verschijnt een grijns op haar gezicht.
Ze loopt naar Bellatrix toe, ze wil haar pijn doen, dat is het enige wat ze wil nadat ze Neville gemarteld heeft.
Maar net voordat Rae Bellatrix iets aan kan doen stormden er 4 mensen naar binnen.
Sirius, Remus, Moody en Tonks.
Malfoy draait zich om en richtte zijn stok, maar Tonks was een stuk sneller en had al een Lamstraal op hem afgevuurd.
De dooddoeners waren helemaal in de war door de plotselinge binnenkomst. Ze vuurden de ene naar de andere spreuk op de dooddoeners af.
'Geef hier!' Gromde een stem in Harry's oor. 'Geef me de profetie!' De man kneep in Harry's keel en hij kon bijna geen adem halen.
'PARALITIS' schreeuwt Rae en de dooddoener die Harry vast hield valt achterover.
'Bedankt, Rae!' Zei Harry tegen Rae.
Sirius en de anderen waren flink aan het duelleren met de dooddoeners.
'Harry! Neem de profetie mee en maak dat je weg komt, samen met Rae en Neville!' Schreeuwde Sirius die nu met Bellatrix in gevecht zat.
'De profetie, Potter, geef me de profetie!' Schreeuwt Lucius die Harry te pakken gekregen heeft.
'Laat me los!' schreeuwt Harry. 'Neville, vangen!' Harry gooide de glazen bol naar Neville toe. Nu richtte Lucius zijn stok op Neville. Rae ging voor Neville staan, 'impedimenta!' Schreeuwt ze en Lucius werd de lucht in geslingerd.
Malfoy kwam met een klap tegen de muur maar hij stond al snel weer op en richtte zijn stok weer op Neville, Harry en Rae. Voor dat Lucius een spreuk kon gebruiken sprong Remus tussen hen in.
'Harry, haal de anderen en GA!'.
Ze wilden net weggaan tot plotseling Dumbledore verschijnt. Nu ook de dooddoeners doorhadden dat Dumbledore er was zette de meesten het op het lopen.
Slechts een paar mensen duelleerden nog, Harry zag hoe Sirius een rode lichtstraal van Bellatrix ontweek en haar uitlachte.
'Kom op, je kunt wel beter' riep hij.
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...