19. Quidditch Cup

284 12 9
                                    


3th person.

Rae ligt in de ziekenzaal, ze is gelukkig al een stuk beter. Het is stil, erg stil. Meestal houd één van haar vrienden haar wel gezelschap maar het is vrijdag middag en al haar vrienden hebben les.
Tot haar verbazing loopt professor Mcgonnagal de ziekenzaal binnen. Ze loopt naar me toe en stopt wanneer ze voor mijn bed staat. Er staat een vriendelijke glimlach op haar gezicht.
Ze heeft wat folders in haar handen en ze legt ze op het bed.
'Wat is dit?' Vraagt Rae verward.
'Het is voor je toekomst baan' mompelt ze en Rae's ogen worden groot.
Daar had ze nog nooit over na gedacht, ze wist niet eens welke beroepen er eigenlijk zijn in de Wizarding World.
Het is een aardig grote stapel folders, Rae pakte er een paar folders eruit maar eentje viel haar op. Auror, dat leek haar wel wat.
Professor Mcgonnagal's glimlach word breder, 'dat is wat ik al dacht' mompelt ze en ze pakt alle folders weer op.
'Professor?'
'Ja Rae?'
Rae huivert zachtjes, 'het spijt me van-'
'Ik ben het allang vergeten' zegt de professor terwijl ze Rae onderbreekt.
Rae glimlacht en de professor vertrekt weer:

*

Rae mocht na een tijdje eindelijk de ziekenzaal uit, ze heeft bijna nergens meer last van maar ze werd gelijk het Quidditch veld op gestuurd en ze kreeg extra veel training. Wat ook niet zo gek is omdat het gryffindor Quidditch team vandaag een Quidditch wedstrijd heeft tegen Ravenclaw. Ze moeten minstens 200 punten halen en van Ravenclaw winnen om de Quidditch cup te winnen.

Het is zaterdag ochtend, Rae zit in haar gryffindor trui aan de tafel terwijl het ontbijt op tafel word gezet. Ze is erg nerveus maar ze herhaalt haar adem technieken om kalm te blijven en het lukt nog aardig.
Plots voelt Rae iets op haar schouder en ze draait zich verschrikt om.
'Jezus Draco, ik schrok van je' zegt Rae na haar halve hartaanval. De jongen grinnikt zachtjes, 'succes bij de wedstrijd maar het is niet dat je mijn succes nodig hebt' zegt hij twijfelend en Rae krijgt een glimlach op haar gezicht.
'Dankje Draco' hij glimlach ook en loopt langzaam weer weg.

Rae staat met haar team in de kleedkamer, Fred en George staan naast haar en je kunt de spanning voelen. Het is nu of nooit.
George kon duidelijk de spanning op Rae's gezicht zien en hij wist dat het veel voor Rae betekent. Sinds dat ze in het team zat was ze vol voor de winst gegaan. Rae was bij elke wedstrijd, ook wanneer ze niet speelde. Ze zat elke wedstrijd zorgvuldig naar alle spelers te kijken en technieken te kijken. Ze was erg ambitieus en ze weet wat ze wil, en op dit moment wilt ze niks liever dan de winst.

We horen een fluitje vanaf het veld en dat betekent dat we klaar moeten staan, Rae's hard gaat als een gekke tekeer maar ze ademt een paar keer in en uit en dan is ze weer gefocust.
Ze vliegen het veld op, bijna heel hogwarts zit in het publiek en de spanning is haast ondraaglijk.
Iedereen is in hun positie, Rae staat oog in oog met de beste speler van het team van Ravenclaw, beide willen niks liever dan elkaar de haren in vliegen om de bal te krijgen.

Het fluitje gaat.

Rae vliegt zo snel als ze kan naar de bal en ze is ruim als eerst. Lee Jordan is de commentator en hij maakt uitgebreid verslag van de wedstrijd. 'Lupin heeft de bal, Weasley - Johnson - Lupin. LUPIN SCOORT. 10 - 0 voor Gryffindor ' schreeuwt hij door de microfoon en het publiek gaat wild.
Er verschijnt een glimlach op Rae's gezicht, het publiek zorgt ervoor dat ze wat zelfverzekerder voelt.
'Ravenclaw heeft de bal, Davies - onderschept door Weasley - Lupin - Weasley- Lupin - Johnson, JOHNSON SCOORT. 20 - 0 voor gryffindor' en opnieuw gaat het publiek wild.
'Ravenclaw heeft de bal, Davies - Turpin - Li - Davies. DAVIES SCOORT. 20 - 10 voor Ravenclaw'.

Het gaat steeds maar weer nek aan nek, Ron is aardig afgeleid doordat de Slytherins zo'n vet irritant liedje aan het zingen zijn.

Rae ziet vanuit haar ooghoek Harry op zijn bezem achter de snitch aan vliegen. De hele arena is stil. Iedereen zit aandachtig te kijken. Cho vliegt achter Harry aan maar Harry is veel sneller. Rae was bijna vergeten dat het spel nog bezig was want Ginny gooit onverwachts de Quaffle naar Rae toe. Rae vliegt op haar aller snelst naar de goal hoops.
Met een schijnbeweging gaat ze langs Davies en gaat recht op het middelste goal af.
Ze hebben een goeie keeper maar elke keer als Rae dichtbij komt lijkt hij erg gespannen.
Rae gooit de bal zo hard als ze kan naar de rechter hoop en ze scoort.
'LUPIN SCOORT TERWIJL POTTER NOG STEEDS ACHTER DE SNITCH AAN JAAGT'
Er word gejuicht en de halve arena vraagt zich af hoe Lee de hele wedstrijd de stand heeft kunnen schreeuwen zonder zijn stem kwijt te raken.

Harry jaagt achter de snitch aan, hij heeft de snitch bijna binnen handbereik en reikt zijn hand uit. De hele arena kijkt aandachtig naar hem. Harry reikt zijn hand uit zover als hij kan maar hij kan er nog steeds niet bij.
Hij leunt nog meer naar voren op zijn bezem en valt bijna maar hij heeft eindelijk de snitch te pakken.

'HARRY POTTER HEEFT DE SNITCH GEVANGEN! GRYFFINDOR WINT MET 270-110 VAN RAVENCLAW' schreeuwt Lee nu nog harder dan eerst.

Rae daalt naar de grond net zoals alle andere spelers. Er staat een glimlach van hier tot Tokio op haar gezicht en ze rent op Harry af.
Ze trekt Harry in een knuffel en hij knuffelt haar enthousiast terug.
Ron komt ook aan gelopen en ze laat Harry los om vervolgens hem ook een knuffel te geven. Rae en Ron hadden langer na niet zo'n goeie vriendschap als Rae en Harry maar alsnog waren ze graag samen.

'GRYFFINDOR WINT DE QUIDDITCH CUP!'

*

In de Gryffindor commonroom is groot feest, de hele afdeling is aanwezig en ook veel leerlingen van andere afdelingen. Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen en dat moest natuurlijk wel gevierd worden.
Geen Alchohol aanwezig natuurlijk, dat heeft professor Mcgonagall streng verboden maar Rae heeft toch nog wat binnen kunnen smokkelen.
Er staat luide muziek op en iedereen is aan het dansen terwijl Rae en Harry ergens tegen een muur staan.
Harry trekt Rae met tegenzin tussen alle mensen in, 'kom op, een beetje dansen kan geen kwaad' zegt Harry terwijl Rae hem moordend aan kijkt.
'No way in hell dat ik ga dansen' zegt Rae hoofdschuddend. Uiteindelijk krijgt Harry haar toch mee en staan ze midden in de groep met dansende leerlingen. Harry begint een beetje te dansen en Rae draait glimlachend met haar ogen.
'Ik ga niet dansen!' Herhaald ze maar Harry schud zijn hoofd.
'Jij gaat dansen, of je dat nou wilt of niet' mompelt Harry maar Rae schud haar hoofd tegenstrijdig. Harry trekt een zielig gezicht en kijkt haar smekend aan. 'Voor één keer?' Vraagt Harry maar ze schud opnieuw haar hoofd.
'Voor mij dan?' Vraagt hij opnieuw met een pruillip. Rae slaakt een zucht, hoe moet ze daar nou nee tegen zeggen?
Rae gaat verslagen met Harry dansen en op Harry's gezicht staat een glimlach van hier tot Tokio.
Na een tijdje was ze wel klaar met dansen, ze ging ergens aan de kant zitten met een fles firewhiskey in haar hand. Het was al aardig laat en de jongere jaren waren al gaan slapen.
Vanuit de groep dansende leerlingen komt een bekende redhead tevoorschijn. Er staat een grijns op zijn gezicht en zakt neer naast mij.
'Hello love' mompelt hij en er verschijnt een glimlach op haar gezicht.
'Je was goed op het veld' vervolgt hij.
'Jij anders ook'.
George schud lachend zijn hoofd, 'niet zo goed als jou'.
'Nou, jij was anders-'
'Neem mijn compliment nou aan' onderbreekt George haar lachend en ze knikt.

'De prank was echt geweldig' mompelt Rae om de stilte te breken.
George grinnikt, 'we hadden het niet zonder jou gekund' zegt George.
Het was al een week geleden maar de vier hadden op de laatste examendag een prank op het schoolhoofd gepleegd.
Het was een geweldige vuurwerkshow, uiteindelijk veranderde het vuurwerk in een gigantische draak die Umbridge achtervolgde. Het was hilarisch, je had haar gezicht moeten zien. 'Karma is een bitch' zegt Rae grinnikend.

'Ik ga je missen' mompelt George plotseling.
Rae kijkt hem met een verwarde blik aan, 'ik ben afgestudeerd, Fred en ik gaan een winkel openen' vervolgt hij.
Rae was helemaal vergeten dat George eigenlijk 2 jaar ouder is dan haar.
'Klinkt goed' zegt Rae met een slik. 'We schrijven wel toch?'.
George knikt en een glimlach verschijnt op zijn gezicht. 'Tuurlijk love'.

De rest van de avond praatte Rae nog een beetje met George over alles en nog wat. Ze voelt zich erg op haar gemak bij George maar dat kan toch geen liefde zijn, of wel?

YESSS we hebben de duizend reads gehaald op 'the hated slytherin'. 🙂🎉

X Liza

The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu