4. Quidditch Try-outs

364 16 6
                                    


POV Rae Winter Lupin.

Ik sta zuchtend op van mijn bed, het is zaterdag en ik heb straks training van Harry. Hij gaat me leren om Quidditch te spelen, ik heb nog nooit op een bezemsteel gezeten maar ik ben ontzettend snel.
Ik loop het veld op en Harry zwaait in de verte naar me. Hij heeft 2 bezemstelen in zijn hand en als ik nader gooit hij er eentje naar me toe die ik maar net vang.
Ik ga er op zitten en ik probeer mijn balans te houden, Harry komt naast me vliegen en pakt me vast bij mijn arm.
Na een tijdje heb ik mijn balans eindelijk gevonden, 'laat eens zien wat je kan' zegt Harry met een glimlach.
Ik knik en er verschijnt een grijns op mijn gezicht, ik begin hard te vliegen en ik vlieg op hoge snelheid rondjes over het veld.
Even later verlaag ik mijn snelheid en vlieg weer naar Harry toe, 'en?' Vraag ik terwijl Harry me verbaast aankijkt.
'Je bent....snel' zegt Harry nog steeds verbaast.
Ik glimlach, 'hoe ben je zo snel?' Vraag Harry.
'Dat is mijn geheimpje' zeg ik met een grijns.
'Je zou een geweldige chaser zijn' ik kijk hem verward aan.
'Ik denk dat het tijd word voor wat spelregels' vervolgt Harry na het zien van mijn verwarde blik.

Terwijl we nog sprietjes trekken over het veld en ik al duizend keer gewonnen heb van Harry komt er opeens een horde leerlingen aan in een groen pak.
Harry zucht en ik kijk hem verward aan, we vliegen naar ze toe en de leerlingen kijken ons arrogant aan.

'Zabini'

'Potter'

'Wat komen jullie doen?' Vraagt Harry.
'We hebben toestemming om te trainen om onze gewonde seeker voor te bereiden op de try-outs'
Opeens komt de blonde jongen naar voren en hij kijkt me grijnzend aan.
'Nadat iemand hem in elkaar geslagen heeft' zegt Zanini en hij kijkt me waarschuwend aan.
Ik grinnik en Draco kijkt me woedend aan, 'pas maar op Lupin, de volgende keer ben ik sterker' zegt de jongen en ik proest het uit.

'Damn Malfoy je bent eigenlijk best sexy als je boos bent' zeg ik een beetje zwoel en hij begint te blozen.

Ik begin te lachen en hij schud zijn hoofd en kijkt me weer woedend aan.
'We gaan wel...' zegt Harry en we verlaten het veld.

In de kleedkamer kijkt Harry me een beetje verlegen aan en hij kuch om aandacht.
'Uhm Rae?'
'Ja?'
'Heb je zin om heel misschien volgende week na de try-outs samen naar Hogsmeade te gaan?' Vraagt hij een beetje twijfelend.
Ik kijk hem verward aan, 'je bedoelt dat dorpje vlak bij de school?' Vraag ik.
Harry knikt, 'ja hoor, lijkt me leuk' zeg ik met een glimlach.
Harry zucht van opluchting en we lopen samen terug naar het kasteel.

Een kleine week later is het eindelijk zover, de Gryffindor try-outs zijn vandaag. Volgens Harry zijn er veel leerlingen die gaan voor de chaser positie maar ik maak me geen zorgen.
Samen met Ginny loop ik naar het veld, Ginny gaat ook voor de Chaser positie en we hopen samen in het team te komen.
Angelina is Chaser en Quidditch captain dus er zijn maar 2 plekken open.
Voordat we onze bezems op stappen geef ik Ginny nog een High-five en dan vliegen we het veld op.
Angelina kijkt ons allemaal met een strenge blik aan en haar blik blijft verbazingwekkend genoeg bij mij hangen.
Veel leerlingen zeggen dat ik maar een 'slappe muggleborn' ben en ik wed dat Angelina daar niet anders over denkt maar de uitdaging ga ik maar al te graag aan, de laatste keer dat iemand me onderschatte ging niet al te best voor hem.

Ik hoor het fluitje en ik grijp de bal met een arm vast, zo snel als ik kan vlieg ik in mijn eentje naar het goal, geen één chaser kan me bijhouden en ik ontwijk de chasers van het andere team. Er komt een bludger op me af en ik ontwijk hem met een kleine salto en ik gooi de bal met al mijn kracht op het doel af. De keeper komt er voor te staan maar de bal gaat te snel en het gooit het meisje van haar bezem af en de bal gaat door het doel.

Het andere team krijgt de bal, hun chaser vliegt een stukje verderop en met een hoge snelheid vlieg ik op hem af.
De jongen kijkt me angstig aan en ik kom steeds dichterbijer, met een klein duwtje pak ik de bal van hem af en ik race naar het goal, vlakbij het goal zie ik Ginny vliegen.
Ik gooi de bal behendig naar haar toe en ze scoort.
We geven elkaar snel een high-five en vliegen dan weer naar onze plek.

Na heel wat potjes Quidditch vliegen we naar de grond en ik ga met een zucht van mijn bezem af.
Angelina kijkt ons tevreden aan, 'over een paar dagen krijgen jullie de resultaten'
Het veld begint leeg te lopen en ik en Harry blijven alleen over.
'Zin om naar Hogsmeade te gaan?' Vraagt hij een beetje twijfelend.
'Ja, best wel! Ik ben er nog nooit geweest' zeg ik enthousiast.
Hij glimlacht, '7 uur ik de koetsen?'
Ik knik en we lopen samen naar het kasteel.

Ik loop met een zucht de slaapzaal binnen en ik ga uitgeput op bed liggen.
Lavender kijkt me arrogant aan en Hermione is een boek aan het lezen.
'Je was erg goed' zegt Hermione die opkijkt van haar boek.
'Tnx Hermione' zeg ik met een glimlach.
'Ik hoorde dat je met Harry naar Hogsmeade gaat' en er verschijnt een duivelse glimlach op haar gezicht.
Ik knik, 'maar gewoon als vrienden' zeg ik waarschuwend.
'Jullie zouden wel goed bij elkaar passen'
Ik haal mijn schouders op, 'Harry verdient beter dan mij'
Ze kijkt me fronsend aan, 'maar ik ga eerst slapen, ik ben bek af' zeg ik met een kreun.
Hermione grinnikt en ik ga onder mijn dekens liggen.

Ik word wild wakker geschud door Hermione, 'domkop het is al half 5! Je hebt 4 uur geslapen'
Ik sta verschrikt op, 'KutZooi' mompel ik in mezelf.
Ik pak snel een strakke jurk uit mijn kast en ik doe er hakken onder, ik zeg gedag tegen Hermione en ik vertrek.
Na een stukje lopen ben ik eindelijk bij de koetsen, Harry staat er al te wachten en hij kijkt me met grote ogen aan.
Samen stappen we een koets in getrokken door één of ander raar dier.
'Wat is dat?' Vraagt ik verward aan Harry.
Hij kijkt me verbaast aan, 'kun jij het ook zien?'
Ik knik, 'hoezo?' Vraag ik.
'Alleen mensen die iemand hebben zien dood gaan kunnen een Thestral zien' zegt Harry.
Ik kijk hem bedenkelijk aan, 'ik weet niet of ik iemand heb zien dood gaan' zeg ik verward.
Er valt een stilte en even later komen we aan bij Hogsmeade.
Harry steekt zijn hand uit als een echte gentleman en helpt me de koets uit.
Als eerst gaan we naar de 'three Broomsticks' en we drinken iets verschrikkelijk lekkers genaamd butterbeer.
'Eerst wil ik zeggen dat ik je mee heb gevraagd als vrienden en ookal zie je er prachtig uit en ik zou je 100% daten maar-'
'Ja, weet ik' onderbreek ik hem.
Hij kijkt me verbaast aan, 'en dankjewel! Jij ziet er ook geweldig uit' vervolg ik grinnikend.
'Dankjewel' zegt hij een beetje twijfelend.
'Maar je bent op een ander' zeg ik
Hij kijkt me vragend aan, 'dat is wat je wou zeggen voordat ik je onderbrak' vervolg ik.
Hij schud zijn hoofd en word een beetje rood, ik grinnik en ik leg mijn voeten op tafel.
'Tuurlijk Romeo' zeg ik sarcastisch.
'Waarom ben je eigenlijk pas dit jaar naar Hogwarts gegaan?' Vraagt hij nieuwsgierig.
Ik haal mijn schouders op, 'een paar weken geleden was ik een doodnormale muggle in een weeshuis, ik wist niks van tovenarij'
Hij knikt, ' en waarom weet je niks van je ouders af?'
'Ik zat in een weeshuis, duh'
'En waarom-'
'Waarom al deze vragen?' Vraag ik hem een beetje doordringend.
Het zweet staat op zijn voorhoofd en hij grijnst ongemakkelijk.
'Oh ik was gewoon nieuwsgierig' zegt hij een beetje twijfelend.
In mijn ooghoek zie ik nog net dat Harry een briefje vast houd. Ik grijp het snel uit zijn hand en hij kijk me angstig aan.
In vrouwen handschrift zie ik een hand vol vragen op het papiertje staan waarvan Harry er al een paar gevraagd heeft.

Ik kijk hem woedend aan, 'wie heeft dit geschreven?' Vraag ik doordringend.

'Hermione'

Ik word overspoeld door het gevoel van verraad.
'ZIJ HEEFT JE DIT LATEN DOEN?!' Schreeuw ik en ik sla met een vuist op de tafel en de tafel valt in 2 stukken.
Harry kijkt me verschrikt aan en iedereen kijkt me aan.
Ik kijk naar mijn trillende handen en mijn nagels beginnen langzaam erg lang te worden ik ren snel naar het raam en ik zie de volle maan naast al zijn sterren staan. Ik trek zo snel als ik kan mijn hakken uit en ik ren zo snel als ik kan the three broomsticks uit naar buiten.
Van achter hoor ik Harry nog naar me schreeuwen maar ik ren zo snel als ik kan Hogsmeade uit het bos in.
In het bos laat ik me vallen op het mos en ik verander langzaam in een weerwolf.

En dat is wanneer ik de controle kwijt raak omdat ik zo dom genoeg was om mijn wolfsbane te vergeten..

Damn that's some serious drama

x Liza

The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu