25. Going home.

240 14 1
                                    


Een meisje huppelt vrolijk de binnentuin van het weeshuis in. Het is zomer, de bloemen bloeien en de vogels fluiten. Ze let niet goed op en ze botst tegen iemand aan.
'Auw!' Schreeuwt ze als ze op de grond terechtkomt. Als ze opkijkt ziet ze een jongen bijna 2 keer haar lengte haar emotieloos aankijken.
Er verschijnt een grijns op zijn gezicht en hij begint zachtjes te lachen.
'Sorry' mompelt het meisje als ze op probeert te staan. De jongens achter hem beginnen ook te wangen en de wangen van het meisje worden rood van schaamte. Haar hartslag word hoger en ze friemelt nerveus met haar handen. De ogen van de jongen kijken haar speels en ondeugend aan. 'Rae, is het niet?' Vraagt hij en zijn stem klinkt een tikkeltje arrogant. Het meisje knikt en kijkt nerveus naar haar schoenen.
'Freak!' Grinnikt één van zijn vrienden en het meisje voelt de tranen in haar ooghoeken.
'Ik ben geen freak' mompelt ze zachtjes.
'Wat zei je daar? Ik kon het niet goed verstaan?' En alle jongens hebben de slappe lach aan de haal.
'Ik ben geen FREAK!' Schreeuwt ze en alles begint te trillen. Iedereen word stil. De jongens kijken haar angstig aan als ze zien dat haar ogen zijn gaan gloeien.
Ze heeft niks onder controle, het leek op een aardbeving maar de 4 jongens wisten dat dat het niet was. De grote boom in het midden van het plein valt met een klap op de grond.
Het meisje schrikt. Ze deinst naar achter en alles stopt met trillen. Ze zakt met tranen in haar ogen op haar knieën als ze een arm onder de boom uit ziet steken.

Rae schrikt wakker en staart in Ginny's ogen. 'Je bent wakker' zegt Ginny vrolijk.
'Ja...' mompelt Rae met haar schorre ochtend stem.
'Vandaag gaan we weer terug naar Hogwarts' zegt Ginny met een enthousiast kreetje. Rae wrijft over haar voorhoofd en geeft een gaap.
'Rae!'
'Hm?'
'Hogwarts!'
'Oh ja, kan dat nog een paar uurtjes wachten want ik heb echt meer slaap nodig' zegt ze sarcastisch en Ginny draait met haar ogen.
'Pak je koffer in' commandeert Ginny en Rae slaakt een zucht.
'Prima..'
Rae staat op van haar bed en opent haar mega grote hutkoffer. 'Jezus Rae, ruim jij ooit je koffer op?' Vraagt Ginny als ze een blik naar haar koffer toe werpt.
'Nee, niet echt'
'Dat is te zien ja'
Rae grinnikt, Ginny heeft wel gelijk, haar hutkoffer is erg rommelig. Uit de stapel kleren vist Rae een outfit en daarna pakt ze de koffer weer in. 'Trouwens, we moeten eens een goed gesprek houden over jou en mijn broer' zegt Ginny streng en Rae slikt.
'Er valt niks te bespreken' mompelt Rae en Ginny rolt met haar ogen.
'ik meen het Rae'
Rae zucht en knikt met tegenzin instemmend, 'dus waar wou je het over hebben?'
'Vind je hem leuk?' Vraagt ze en Rae kijkt haar twijfelend aan. 'Ik denk het...'.
'Ja of nee?'
'Ik weet het niet'
'Hoezo weet je dat niet??', Ginny kijkt Rae een beetje bozig aan en Rae zucht.
'Kunnen we dit onderwerp alsjeblieft een andere keer bespreken?' Vraagt Rae een beetje geërgerd en ze wilt net haar koffer oppakken en de kamer uit lopen maar Ginny stopt haar.
Ginny kijkt haar met een doordringende blik aan, 'Nee, je gaat me alles vertellen. Ik wil niet dat je met mijn broers gevoelens speelt'.
'Ik speel niet met zijn gevoelens' zegt Rae boos.
'Waarom weet je dan niet hoe je je voelt over hem??' Schreeuwt Ginny.
'Omdat ik nooit heb leren te houden van iemand, Nu goed??'
Ginny kijkt haar sprakeloos aan. 'Hoe bedoel je?'. Rae zucht, 'ik weet niet hoe'.
Rae zakt neer op de grond en Ginny kijkt haar met medelijden aan. Ginny zakt naast haar neer op de grond en legt een arm om haar nek.
'Sorry voor het schreeuwen' mompelt ze en je kon zien dat ze er spijt van had.
'Het maakt niet uit, kunnen we nu gaan?' Gromt Rae. Ginny knikt en ze staan beide op.
Ze lopen naar beneden en worden meteen opgevangen door Molly. Er staat een grote glimlach op haar gezicht, 'wat worden ze toch snel groot' zucht ze als ze hun allemaal bij elkaar ziet staan. Ron rolt met zijn ogen en Hermione grinnikt zachtjes.

Als ze eindelijk aangekomen zijn bij het station gaan ze de trein in en in een coupé zitten.
'Dus Harry wat is je grote nieuws?' Vraagt Ginny als Harry de deuren van de coupé sluit. Harry had ze onderweg al nieuwsgierig gemaakt over zijn o zo grote nieuws dat hij moest delen. Harry gaat zuchtend op zijn plek zitten en kijkt ze met een serieuze blik aan.
'Ron, Hermione en ik waren in Diagon Alley en we zagen Malfoy met zijn moeder. Ze waren erg geheimzinnig en daarom achtervolgden we ze tot ze Borgin & Burkes gingen. We denken dat hij een dooddoener is, Hermione heeft het teken zelfs gezien'
'Ik heb je gezegd dat ik niet weet wat ik gezien heb' zucht Hermione en Rae kijkt Harry hoofdschuddend aan.
'Draco is geen dooddoener' mompelt ze.
Harry fronst, 'wat bedoel je?'
'Hij is geen dooddoener' herhaald Rae.
'Waarom sta je op voor hem??' Vraagt Harry spottend. Rae haalt haar schouders op, 'hij is hier niet om zichzelf te verdedigen dus iemand moet het doen'. Hermione en Ron blijven doodstil terwijl Harry haar met een dodelijke blik aan kijkt.
'Hij is een slecht persoon!' Snauwt Harry.
Rae grinnikt zachtjes, 'dan ken je hem anders dan dat ik ken'.
Harry kijkt haar ongelovig aan, 'Slytherin's zijn niet te vertrouwen' snauwt Harry en hij is opgestaan van zijn plek. Ginny slikt luid en kijkt Rae bijna smekend aan.
'Het is maar een afdeling! Je kunt mensen niet oordelen door hun afdeling want dan ben je niks beter dan hij is'. Snauwt Rae terug terwijl ze ook op staan en de twee tegenover elkaar staan. Dat laatste leek hem te raken, zijn blik word nog dodelijker maar Rae blijft zelfverzekerd staan.
'Ik weet niet wat er tussen jullie gebeurd is maar je kunt niet iemand oordelen met het halve verhaal'.
'Ga weg' zegt Harry zachtjes.
'Wat zeg je??'
'GA WEG!' Schreeuwt hij maar Rae verroert zich niet. Rae schud haar hoofd, 'dacht het niet'. Er ontstaat een dodelijke stilte en Harry kijkt Rae woedend aan.
'Ik blijf hier of je dat nou leuk vind of niet'.
'Dan ga ik wel' mompelt Harry en hij loopt de coupé uit. Er ontstaat een lange stilte tot dat Hermione wat wil zeggen maar word onderbroken door het geluid van een afremmende trein.
Ginny zucht van opluchting, 'Rae! Moest dat nou??' Vraagt ze terwijl ze haar hutkoffer pakt.
Rae slaakt een zucht, 'sorry, ik wist niet dat hij zo boos zou worden'.
'Het maakt niet uit maar begin maar niet weer over Malfoy'.
Rae knikt, 'aye aye captain'.

Ginny en Rae lopen pratend de trein uit op weg naar the great hall. Achter hun loopt het wel bekende groepje slytherin's. Terwijl Blaise en Patty zoals gewoonlijk in discussie zijn kan Draco zijn ogen niet van Rae af houden.
Verloren in gedachten keek hij haar starend aan, hij weet dat ze hem nooit meer zal spreken als ze er achter komt.
Hij heeft het laatste jaar alles gegeven om hun vriendschap tot stand te houden, maar het is niet makkelijk. Ze is alles wat hij niet is en andersom. Toch is hun vriendschap één van de enige dingen die hem nog een sprankje hoop geven. Hoop om door te vechten, ook al staat hij aan de verkeerde kant. Hij heeft spijt van vele dingen maar hij kan niks meer goed maken. Ze heeft hem veranderd, dat weet ze misschien niet maar het is zo.
Hij heeft hoop door haar.

'Waar is Harry?' Vraagt Rae een tikje bezorgt als ze met z'n allen in the great hall zitten.
'Geen idee, we hebben hem niet meer gezien sinds hij de coupé uit liep'
'Hij is vast een luchtje aan het scheppen ofzo' mompelt Ron terwijl hij een grote hap in zijn mond propt.
Hermione kijkt hem geërgerd aan, 'stop. je. ooit. met. eten?!?!' En na elk woord staat ze Ron met haar boek. 'Je beste vriend is vermist!'
'Bloody hell Hermione, hij loopt gewoon daar!' Zegt Ron wijzend naar de ingang van the great hall.
'Hij zit onder het bloed, waarom zit hij altijd onder het bloed?' Vraagt Ginny.
'Deze keer is het zijn eigen' mompelt Ron en Harry neemt plaats aan de tafel.
'Hey Harry, het spijt me echt ik wou je niet-'
'Het geeft niet Rae' onderbreekt hij haar.
Rae knikt en neemt ook een hap van haar eten.

Soorrryyy dat het zo lang duurde maar ik ben bezig geweest met een andere hp fanfic die na deze word gepubliceerd.

Kleine samenvatting komt in mijn aankomende hoofdstuk 🙋🏼‍♀️

x Liza

The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu