3th personEen paar maanden zijn voorbij gegaan en Rae heeft weer contact met Remus.
Iedereen is druk met leren voor de O.W.L's behalve Rae, ze zit relaxed op de bank voor de haard. Haar vrienden hebben haar er op gehamerd om te gaan leren maar ze is niet ongerust. Rae heeft volgens haarzelf een fotografisch geheugen, Hermione vind het maar onzin en zegt dat ze lui is maar ze weet zelf wel beter.Ginny heeft al sinds een maand ofzo iets met Dean Thomas. Rae is erg blij voor haar en hij is wel aardig maar Rae weet goed genoeg dat Ginny een zwakte heeft voor een zwart harige kluns genaamd Harry Potter.
Rae heeft nog steeds een groot drink en rook probleem en ze weet dat ze er vanaf moet komen en ook al haar vrienden zo hard geprobeerd hadden om haar te helpen, ze kon niet stoppen.
Rae, Fred, George en Lee hebben veel pranks uitgevoerd, ze zijn een geweldig team met z'n vieren. Ze hebben een grote eind prank op de planning staan voor de roze flamingo. Rae en Lee zijn de masterminds achter alle pranks en Fred en George zijn voor het grootste deel de uitvoerders. Rae helpt ook vaak wanneer ze weer eens iemand moet charmeren, tot nu toe heeft niemand haar charmes kunnen weerstaan.
Umbridge en haar Inquisitorial Squad zitten de DA op de hielen maar dat weerhouden hun natuurlijk niet.
De DA staat zoals gewoonlijk met z'n allen in the room of requirement. Iedereen word opeens stil als ze een luid geluid van buiten de kamer horen. Opnieuw en opnieuw komt er een luid geluid uit de richting van de deur.
Alle leden van de DA lopen langzamer hand richting de deur. Het geluid word steeds harder en opeens zit er een gat in de muur. Umbridge kijkt grijnzend door het gat en iedereen slaakt een zucht. Umbridge en haar inquisitorial Squad lopen naar binnen en Rae word ruw aan haar arm gepakt door Blaise, veel weten te ontsnappen behalve Rae, Harry en Cho.Malfoy kucht en Blaise slaakt een zucht en laat Rae los. Malfoy pakt Rae vast bij haar arm en ze worden zo the Room of requirement uit geleid.
'Chang, Potter en Lupin meekomen naar het schoolhoofd ' mompelt Umbridge.
De drie lopen naar het kantoortje met de Slytherin's achter ze aan.
Draco gaat naast Rae lopen, 'het spijt me van-' fluistert Malfoy.
'Maakt niet uit, wie heeft ons verraden?' Onderbreekt Rae hem.
'Geen idee, een vriendin van Cho volgens mij' antwoord hij en Rae knikt.Ze komen aan bij het kantoortje van het schoolhoofd. Er zit een meisje huilend op de stoel met iets op haar hoofd geschreven.
Ze worden allemaal op een stoel gezet en er staan meerdere mensen van het ministry in het kantoortje.
'Geen zorgen kindje morgen is het weg' mompelt Umbridge naar het meisje die zit te huilen.
'Verrader' mompelt Rae en het meisje kijkt haar een beetje angstig aan.
'Dumbledore's Army, wist u hiervan Dumbledore?' Vraagt een man aan het schoolhoofd die tot nu toe nog niks gezegd heeft.
'Dumbledore wist hier niks van' mompelt Harry en Umbridge sist naar Harry dat hij stil moet zijn.
'Ja, ik wist er van, integendeel ik ben degene die het Harry heeft voorgesteld' mompelt Dumbledore.
Rae en Harry kijken de man verward aan, 'dan zullen we u moeten arresteren' mompelt een andere van het ministerie.
Dumbledore staat op van zijn stoel, 'dan moet ik u teleurstellen dat ik niet vrijwillig mee zal gaan' en de mensen van het ministerie lopen langzaam naar hem toe.
Plots vliegt de fenix naar Dumbledore toe en opeens is hij verdwenen.
Iedereen kijkt verbaasd naar de plek waar Dumbledore een paar seconden geleden nog stond.
'Umbridge, jij bent voor nu het schoolhoofd' zegt de meest dikke man en er verschijnt een glimlach op haar gezicht.
Rae slaakt een luide zucht en Umbridge kijkt haar waarschuwend aan.
De mensen van het ministry gaan weg en de vier blijven alleen met Umbridge over.Aan Harry's gezicht kun je zien dat hij erg kwaad is, Umbridge stuurt de verraadster weg en de leerlingen blijven met z'n drieën over. Haar blik blijft bij Rae hangen, 'namen' commandeert ze.
Harry en Rae schudden tegelijkertijd hun hoofd en Cho blijft stil.
Umbridge richt zich tot Cho en geeft haar een lieve glimlach.
'Cho liefje, jij vertelt het me toch wel?'
Rae geeft Cho een boze blik en Cho huivert angstig, Cho schud twijfelend haar hoofd en Umbridge slaakt een luide zucht.De woedende Umbridge loopt nu naar Rae toe, een paar centimeter voor haar blijft ze stil staan. Rae luisterde naar Umbridge haar hartslag, haar hartslag ging te keer en er verschijnt een sluwe grijns op Rae's gezicht.
'Je bent bang' mompelt Rae.
Umbridge huivert zachtjes en slaat Rae plotseling met de platte hand tegen haar wang.
Cho schrikt en Harry staart met grote ogen naar Umbridge.
Rae weet dat als ze iets terug doet Umbridge een goeie reden heeft om haar van school te sturen dus ze blijft zitten en doet helemaal niks.
'Namen' commandeert ze opnieuw.
Rae schud opnieuw haar hoofd en Umbridge zucht luid.
'Eruit' zegt ze gefrustreerd en Harry, Rae en Cho lopen zo snel als ze kunnen het kantoortje uit.Harry en Rae lopen de gang over, je kunt aan hun gezichten zien dat aardig boos zijn. Plots grijpt Harry Rae vast bij haar pols wat er voor zorgt dat ze stoppen met lopen.
'Gaat het?' Vraagt hij en zijn boze gezichtsuitdrukking veranderd in een bezorgde.
'Ja, Prima' zegt Rae en ze wil net weg lopen totdat Harry haar terug trekt.
'Ik meen het Rae, ze sloeg je aardig hard' mompelt hij.
Rae slaakt een luide zucht, 'prima, serieus waarom boeit het je hoe het met mij gaat'.
Harry kijkt haar met een serieuze blik aan, 'omdat je veel voor me betekent' mompelt hij zachtjes.
Rae's blik verzacht en ze kijkt hem verward aan, 'hoe bedoel je?'.
'Ik heb nooit echt familie gehad, behalve voor mijn oom en tante maar die voelen niet als familie' Harry huivert, 'met jou voel ik een soort speciale band, je bent als een zus voor me'.
Hij kijkt Rae twijfelend aan en ze trekt hem in een knuffel. Een warme glimlach verschijnt op Rae's gezicht.'Zorg ervoor dat je niet in de problemen komt' waarschuwt Harry, 'Umbridge zal er alles aan willen doen om je te schorsen'.
Rae knikt maar slaakt een zucht, 'ik kom nooit in de problemen, de problemen komen altijd naar mij' mompelt ze en Harry draait met zijn ogen.Het is 1 uur s'nachts, Rae ligt op de bank in de lege commonroom. Plots hoort ze voetstappen van achteren. Ze draait zich meteen om en staart in de ogen van George Weasley.
Er staat een grijns op zijn gezicht en hij loopt langzaam naar haar toe.
'Hey, jij bent laat op' mompelt hij.
Rae grinnikt en staat op van de bank, ze loopt naar hem toe totdat er nog maar een paar centimeter tussen hun gezichten staat.
George reikt zijn hand naar haar uit en ze kijkt hem verward aan.
'Pak mijn hand' mompelt hij en ze knikt voorzichtig.
Ze pakt zijn hand vast en ze rennen samen de commonroom uit.
Rennend door de gangen, Rae kon niet stoppen met giechelen en George kon een glimlach niet onderdrukken.
Plots stopt George met rennen en hij drukt zijn vinger op Rae's lippen.
'Shhh' sist hij terwijl hij steeds om de hoek kijkt.
'Wat is er?' Vraagt Rae fluisterend.
'Mrs. Norris' mompelt hij en Rae knikt begripvol.
Even later haalt hij de vinger weer van haar lippen af.
'Is de kat weg?' Vraagt Rae en George knikt.
Rae slaakt een zucht van opluchting en er verschijnt een grijns op haar gezicht.
'Waar waren we?' Vraagt George en Rae grinnikt.
Ze rennen verder door de gangen en George trekt Rae uiteindelijk in een bezemkast.
'Wat doen we h-'
George onderbreekt haar doordat hij zijn lippen vol passie op die van Rae drukt.
Rae is nogal in shock maar gaat erin mee en ze gaat met een hand door zijn haren.Na een tijdje laten ze elkaar los en Rae fixt haar haar, 'waarom moesten we perse hierheen?' Vraagt ze grinnikend.
George haalt zijn schouders op, 'het is best een romantische plek' mompelt hij.
Rae proest het uit en hij trekt zijn linker wenkbrauw op.
'Een bezemkast is niet bepaald romantisch''Uh, jawel, kijk eens naar de sexy bezems'
'Ja, tuurlijk' mompelt Rae en ze rolt speels met haar ogen.
'Dus betekent dit ik je mijn vriendinnetje mag noemen' vraagt George een beetje nerveus.
Rae schud haar hoofd met een glimlach, 'je zult nog iets beter moeten doen' mompelt ze.
'Dus, dat betekent dat ik wel kan heb??' Vraagt hij en hij kijkt haar verwachtingsvol aan.
Rae knikt twijfelend en staart daarna naar haar schoenen. 'We kunnen beter terug gaan voordat iemand ons ziet' mompelt Rae en George knikt.
Ze rennen samen de gangen door totdat ze weer aankomen bij de commonroom.
Rae zegt gedag tegen George en ze lopen allebei naar hun slaapzaal.
Een beetje Romance kan geen kwaad...
x Liza.
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...