POV Rae Winter Lupin.
Vandaag is onze eerste dag vakantie, ik ben erg enthousiast omdat ik voor de eerste keer in mijn hele leven kerst ga vieren.
In het weeshuis deden we nooit aan kerst omdat ze er gewoon geen geld voor hadden.
De weasley's zijn al bij het Grimmauld Place doordat Harry een droom visioen had gezien over mr. Weasley.
Vandaag gaan Harry en ik ook naar het het huis van de orde.
Hermelien viert jammer genoeg Kerst bij haar ouders dus die zal er helaas niet zijn.Ik ben vrolijk neuriënd mijn koffer aan het inpakken terwijl lavender me steeds geïrriteerd aan kijkt en ze sist de hele tijd dat ik me mond moet houden.
Hermione grinnikt en ik haal mijn wenkbrauw op. 'Jij bent vrolijk' zegt ze een beetje verbaast.
Ik knik enthousiast, 'dit word de eerste keer dat ik kerst ga vieren'.
Hermione kijkt me met open mond aan, 'heb je nog nooit kerst gevierd??'.
Ik knik, 'dat was niet iets dat we deden in het weeshuis'
'Nou ik weet zeker dat je het leuk gaat vinden' zegt ze met een glimlach.
'Thanks mione'
Nadat ik mijn koffer met veel moeite dicht heb gekregen loop ik met Hermione naar de commonroom.
In de commonroom staat Harry ongeduldig op ons te wachten, 'dat duurde lang' zucht hij.
Ik grinnik en daarna lopen we met z'n drieën naar buiten.De trein staat al op ons te wachten als we aankomen. Als we na een tijdje een lege coupé hebben gevonden leg ik mijn koffer onder mijn stoel en ik begin een boek te lezen.
De trein begint na een kwartier te rijden, Hermione zit net zoals ik een boek te lezen en Harry kijkt verveeld uit het raam.
Plots laat ik mijn boek vallen en ik grijp mijn hoofd vast, alles begint rond te draaien en het voelt alsof ik op elk moment kan overgeven.
'Rae? Gaat het wel?' Vraagt Harry.
Ook Hermione kijkt nu mijn kant op en de hoofdpijn begint alleen maar erger te worden.
Ik schud mijn hoofd en Hermione slaat haar boek dicht en schuift naar me toe.'Wat is er mis?' Vraagt ze bezorgt.
'Ik weet het niet, alles draait' en ik begin zwaar te ademen.
Ik begin te trillen en Hermione slaat een arm om me heen.
'Heb je enig idee hoe dit komt?' Vraagt ze.
'Misschien de Firewhiskey..'
'Hoeveel heb je gehad??'
'Over de afgelopen week waarschijnlijk dertig flessen'
Harry en Hermione's ogen worden groot, 'is dat erg??' Vraag ik bij het zien van hun gezichten.
'Ja, dat is erg' zegt Harry.
'Je moet echt niet zoveel drinken!' Zegt Hermione streng.
'Sorry...' zeg ik schuldig.
'Waarschijnlijk weet Molly er wel iets voor' zegt Harry een beetje twijfelend.
Hermione knikt, 'nog even vol houden, en je moet never nooit meer zoveel drinken!'.
Voor mijn gevoel ging de tijd verschrikkelijk sloom en het werd elke minuut erger.
Na een lange tijd vertraagd de trein en komt uiteindelijk tot stilstand.
Harry en Hermione helpen me uit de trein en iedereen op het station kijkt me raar aan.
Molly kijkt me verward aan als ze ziet dat ik half gedragen word door Harry en Hermione.
'Wat is er met haar?' Vraagt Molly bezorgt.
'Overdosis Firewhiskey' zegt Harry en Molly kijkt me geschokt aan.
'Ik kan zelf wel lopen' zeg ik met een zucht.
'Dat denk ik niet dametje, de volgende keer moet je echt wat voorzichtiger doen met drank!' Zegt Molly streng.
Ik knik en ik zeg Hermione nog even gedag voordat ze gaat.
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...