^^^^
'Ze zal ooit de controle verliezen' mompelt professor Snape.
Dumbledore knikt zachtjes. '1 druppel bloed is
genoeg om haar over de grens te brengen'.
Snape fronst en kijkt hem vragend aan.'Ze zal niet te stoppen zijn'.
'Wat moet dat betekenen?' Vraagt Snape.
'Dat ze gevaarlijk is, niet alleen voor anderen maar ook voor haar zelf'
'Dan bescherm je naar' slist Snape.
'Severus...'
'Ze is June's dochter! Als jij haar niet beschermt doe ik het wel' gromt hij voordat hij kwaad het kantoor uit loopt.
Maar net als hij de deur achter zich dicht wou slaan zei Dumbledore: ' je moet onthouden dat Rae niet June is'.
Snape opent de deur weer en kijkt hem streng aan. 'Ze is gevaarlijker'.
'Ze is maar een kind' zucht Snape.
Dumbledore schud zijn hoofd. 'Niet voor lang meer'.
Snape gromt en gooit de deur achter zich dicht.
*
Rae sluipt voorzichtig de keuken in, ze heeft zich verslapen en is nood van een paar pannenkoeken. Zo'n 100 huiselfen lopen door de keuken heen. Een paar geven Rae verwarde blikken maar ze zeggen niks.
'Kan ik helpen Miss..?' Vraagt één van de huiselfen vrolijk.
'Rae, en ja zou ik wat pannenkoeken mogen?'
'Komt eraan Miss Rae' zegt hij en hij verdwijnt weer.
Rae pakt een appel van de fruitmand op het keuken eiland en propt het in haar rechter zak.Even later komt de huiself terug met een paar pannenkoeken met siroop.
'Dankjewel' zegt Rae met een warme glimlach.
'Geen dank' mompelt de huiself en voordat hij weg wil lopen roept Rae hem terug. Hij draait zich om, 'wat is je naam?' Vraagt Rae.'Dobby' glimlacht hij.
'Leuk je te ontmoeten Dobby'
Dobby knikt en loopt weg.
Rae eet nog snel haar pannenkoeken op en loopt dan op een hoog tempo naar haar eerst volgende les potions.
Als ze het lokaal in komt kijkt professor Slughorn haar streng aan. 'Je bent 10 minuten te laat Miss Lupin' zegt hij.
Rae knikt, 'sorry professor'.
'Goed dan, neem maar plaats naast mr Malfoy. Hij is je partner voor deze periode'.
Rae slikt en gaat naast Draco zitten. Er staat een duivelse glimlach op zijn gezicht en Rae kon zijn cologne al ruiken.'Wat moeten we doen?' Fluistert Rae als de professor weer verder gaat. Draco haalt zijn schouders op, 'geen idee' fluistert hij terug.
Rae kijkt de klas door en betrapt Hermione op t staren. Rae trekt haar ogen tot spleetjes en kijkt de gryffindor vragend aan. Hermione kijkt weg en richt haar aandacht weer op de professor. 'Vandaag maken we de potion: Essence of Insanity. Pagina 253 paragraaf 6' mompelt de professor. 'Succes'.Rae pakt haar potions boek uit haar tas en gooit het op het bureau. 'Dus wat hebben we nodig?' Vraagt Draco. Rae bladert door haar boek naar de goeie bladzijde en leest alle ingrediënten op. ' Fluxweed, Sloth brain, Horn of a Bicorn en Fire seed'.
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Hayran Kurgu(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...