POV Rae Winter Lupin.
Ik word wakker door hard geklop op mijn deur, ik wrijf even kort in mijn ogen en ik sta slaperig op.
'We gaan zo ontbijten' zegt de lieve stem van Molly buiten de deur.
Ik slaak een zucht en ik trek een trui aan en loop naar beneden.
Terwijl ik naar beneden loop ruik ik de zoete geur van pannenkoeken, zo kan ik elke ochtend wel opstaan.
Ik ga gapend op een stoel aan tafel zitten en wacht totdat iedereen aan tafel is gaan zitten.
Iemand die volgens mij Ron hete begon gelijk pannenkoeken te schransen.
Ik grinnik zachtjes en Molly kijkt hem streng aan.Na het overheerlijke ontbijt stuurt Molly ons allemaal naar boven om onze koffers in te pakken.
Ik pak mijn koffer en ik stop al mijn kleren, voorraad sigaretten, make-up, mijn boeken, toverstok en gewaad er in. Ik trek een zwart leren jasje, zwarte skinny jeans met zwarte hakken aan.
Ik doe als laatst nog wat make-up op en daarna loop ik met mijn koffer naar beneden.
Als ik beneden ben geeft Molly plots mij opeens nog een knuffel.
'Veel plezier op school liefje' zegt ze met een glimlach.
'Dankje Molly' zeg ik terug.Op het station kijk ik verward naar mijn kaartje, 'parron negen driekwart? Is dat überhaupt iets?' Vraag ik aan Ginny.
Ze grinnikt, 'ja, magie weet je nog?'
Ik loop met alle redheads naar perron 9 toe met mijn grote koffer op zo'n kar.
'Heb ik al gezegd dat ik je outfit geweldig vind' zegt Ginny terwijl ze me van top tot teen bekijkt.
'Dankjewel, ik moet zeggen dat ik de kleding van tovenaars en heksen eigenlijk niet super mooi vind'
'Ik ben nog nooit in een Muggle kledingwinkel geweest'
Ik kijk haar verbaast aan, 'nog nooit?'
'Echt nog nooit'
Ik doe mijn mond open om nog iets te zeggen maar Molly onderbreekt ons.
'Fred, George jullie eerst' zegt Molly.
Fred en George lopen nu op een muur af en als ik denk dat ze er tegen aan botsen gaan ze door de muur heen. Met grote ogen staat ik naar de muur, ik hoor ginny grinniken en ik kijk haar verward aan. 'Rae liefje wil jij nu?' Vraagt Molly. Ik knik en ik loop op een goed tempo naar de muur en ik ga er door heen en kom terecht op een parron met een zwart met rode trein.
'WoW' is het enige dat ik uit mijn mond krijg.
'Mooi is het niet?' Vraagt Ginny die opeens achter mij is verschenen.
Ik knik sprakeloos en ginny trek mij mee de trein in.
Ze neemt me mee in een coupé met een meisje met wit blond haar en een jongen met bruin haar.
'Dit is Neville' zegt Ginny als ze naar de jongen wijst.
'En dat is Luna' en ze wijst naar het meisje.
'Rae' zeg ik kort.
'Je stroomt in Neville's jaar' zegt ze nu op mij gericht. Ik knik en Luna kijkt me bewonderd aan.
'Ben jij een metamorphmagnus?' Vraagt ze met een dromerige stem.
Ik kijk haar verward aan, 'wat is een metamorphmagnus?'
'Iemand die dingen van uiterlijk kan veranderen' zegt Ginny.
'Nee, volgens mij ben ik dat niet?' Zeg ik.
Luna kijkt me bedenkelijk aan en haalt dan haar schouders op en richt zich weer op haar blad.
'Hoezo stroom je dit jaar pas in?' Vraagt Neville.
Ik haal mijn schouders op, 'ik heb geen idee'.Ginny pakt opnieuw mijn arm en sleurt me de coupé uit. 'Waar gaan we heen?' Vraag ik.
'Je moet nog meer mensen ontmoeten' zegt ze vrolijk.
Ik grinnik en we komen aan bij een coupé waar 3 jongens in de deuropening staan.
'Malfoy' zegt Ginny en ze klinkt boos.
De jongen met blond haar kijkt nu onze kant op en hij trekt zijn wenkbrauw op.
'Wel wie hebben we hier?' Zegt hij met een sluwe grijns.
'Potters vriendinnetje en..' hij word even stil als hij mij ziet.
'En?' Vraag ik.
'Volgens mij hebben wij elkaar nog niet ontmoet' en hij kijkt me zwoel aan.
'Vast wel, aan de kant sukkels' zeg ik met een grijns en ik duw de drie aan de kant en ik loop met Ginny de coupé in.
In de coupé zitten 3 mensen: redhead Ron, een aardig knappe jongen met zwart haar en een bril en een meisje met bruin haar.
Ik ga met een plof op de bank zitten en de jongen met zwart haar kijkt me aandachtig aan.
'Ik ben Hermione Granger' zegt ze met een glimlach.
'Rae Lupin' zeg ik kort.
'Lupin? Van professor Lupin?' Vraag de jongen met zwart haar met grote ogen.
Ik kijk hem verward aan, 'misschien familie, geen idee'
'Maar wie ben jij?' Vraag ik aan de jongen met zwart haar.
'Harry Potter' zegt hij.
Ik knik en Harry kijkt me afwachtend aan.
Iedereens blik is nu op mij gevestigd, 'dus Rae, in welke afdeling wil je?' Vraag Hermione om de stilte te verbreken.
'Afdeling?' Vraag ik.
'Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw of Hufflepuff'
Ik haal mijn schouders op en ze kijken me verbaast aan.
'Kom jij van muggle familie?' Vraagt Hermione.
'Ik heb echt geen idee' zeg ik.
'Mam zei dat je van een weeshuis kwam' zegt Ginny met een opgetrokken wenkbrauw.
Ik knik, 'klopt maar ik heb echt geen idee wie mijn ouders zijn'
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...