Rae zit op een hoopje in de hoek van de kamer, het is kerstavond en iedereen behalve haar is in de woonkamer. Sinds die avond is ze niet de kamer uit gekomen en ze heeft geen uurtje slaap gehad. Ze had geprobeerd om te slapen maar toen ze haar ogen dicht deed zag ze haar dode moeder weer voor haar. Sinds dien heeft ze haar ogen niet dichtgedaan, niet eens geknipperd.Er word hard op de deur geklopt, Hermione komt langzaam de kamer binnen en gaat naast Rae gehurkt zitten.
'Het was niet zomaar een nachtmerrie, of wel?' Vraagt ze terwijl ze haar hand om haar heen doet.
'Het was niks' gromt Rae.
Hermione zucht, 'als je me niks gaat vertellen kan ik je niet helpen'.
'Ik zag haar' zucht Rae.
'Wie?'
'Mijn moeder'
'Dat is goed toch?' Vraagt Hermione voorzichtig.
Rae schud haar hoofd, 'je begrijpt het niet. Ze werd voor mijn ogen vermoord'.Hermione slikt, 'gelukkig was het maar een droom'.
'Dat is het probleem, het was geen droom'.Hermione fronst, 'wat bedoel je?'
'Ik herinner me nog dat ik naar de keuken liep maar ik hoorde iemand mijn naam roepen. Ik liep dus naar de woonkamer maar toen ik me uiteindelijk omdraaide was ik totaal ergens anders en stond mijn moeder voor me. Spring levend en ik kon haar zelfs aanraken, ik voelde haar Hermione!' Slikt Rae. 'En als ze me kan aanraken, kunnen anderen dat ook'.
'Wat bedoel je?' Vraagt ze gefrustreerd.
'Ik was wakker toen het gebeurde. Normaal gesproken kun je niet dromen als je wakker bent. Mijn moeder kon me aanraken dus wat als anderen in mijn dromen mij zouden kunnen aanraken?'
'Dus je zegt-'
'Dat ik vermoord zou kunnen worden in een droom. Ja dat zeg ik'.
Hermione slikt, 'we gaan er achter komen wat er mis is oké? Ik laat je niet zomaar dood gaan aan een nachtmerrie'.
Rae knikt en zucht, 'hoe is het met de rest?'.
'Goed, ze hebben het erg gezellig. Zo'n kerst hebben we niet vaak'.Rae knikt teleurgesteld, 'ze vinden me raar of niet?'.
'Nee joh..'
'Hermione' slist Rae terwijl ze haar een strenge blik geeft.
'Oké oké, een heel klein beetje. Maar ik denk dat ze voor het grootste deel gewoon geschrokken zijn'.
Rae knikt begrijpend, ze doet haar mond open om wat te zeggen maar voor dat ze wat kan zeggen horen ze een hard geluid van buiten komen. Rae en Hermione kijken elkaar verward aan, 'wat was dat?' Vraagt Hermione.
'Geen idee maar laten we het uitzoeken'.
Hermione knikt en Rae pakt haar stok van het kastje naast haar bed.Samen rennen ze naar beneden, als ze naar buiten gaan ziet Rae het gezicht van Bellatrix.
Een cirkel van vuur omringd het nest. Ze houd haar stok stevig vast en kijkt haar woedend aan. Bellatrix draait zich om en rent het riet in. Harry gaat haar achteraan en Rae volgt hem. Rae hoort Remus nog van achter schreeuwen maar ze negeert het en rent verder.Harry en Rae staan in het rietveld en kijken elkaar verward aan, plots horen ze iets en rennen ze gelijk die richting op.
Uit de verte horen ze Bellatrix krijsen : ' IK HEB SIRIUS BLACK VERMOORD' steeds opnieuw en opnieuw. ' KOM ME HALEN!'.
Even later is het stil en Rae en Harry stoppen met rennen. Ze komen terecht in het natte riet en zien Ginny tegenover Fenrir staan.
Harry rent zo snel als hij kan naar haar toe, gaat voor haar staan en schreeuwt 'STUPIFY'.
Fenrir weert de spreuk behendig af en dan verdwijnt hij. Met z'n drieën kijken ze verward om zich heen terwijl ze allemaal geluiden om zich heen horen.
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...