3th person.
Rae word wakker geschud door Hermione, Rae wrijft slaperig in haar ogen en gaapt.
'Wat is er?' Vraagt Rae slaperig.
'Harry kreeg gisteravond weer een droom, je weet wel net zoals vorige winter' mompelt Hermione.
Rae zucht en staat gapend op van haar bed en ze trekt een joggingbroek en een los t-shirt uit mijn kast.
Samen met Hermione loopt Rae de commonroom in, Harry staat druk met Ron te praten en hij lijkt nogal van streek.
'Wat is er gebeurt?' Vraagt Rae als ze zich aansluiten bij Ron en Harry.
'Het is Sirius, ik denk dat Voldemort hem heeft'
'Weet je het zeker Harry?' Vraagt Hermione.
'Nee maar sinds wat er met meneer Weasley gebeurt is neem ik het liefst geen kansen'
Ik knik langzaam, 'maar wat kunnen wij er aan doen, we kunnen onmogelijk het kasteel uit' zegt Rae terwijl ze diep in gedachten zit.
'En we weten niet eens zeker of Sirius echt gevangen is' gaat Ron verder en Hermione knikt.
'De haard op Ombers kantoor, die kun je gebruiken om contact te maken met Grimboudplein 12' mompelt Rae in gedachten en Harry knikt.En dat is waar het plan in actie ging. Ron, Ginny en Luna zorgen voor afleiding terwijl Harry contact op zoekt en Hermione, Neville en Rae op de wacht staan voor Umbridge.
Harry sluipt Umbridge haar kantoor in, het is een roze kantoor met allemaal katten borden op de muur. Je word haast verblind van al het roze als je de kamer in komt. Hij loopt naar de haard en probeert te communiceren met Grimboudplein 12. Het duurt even maar na een tijdje ziet hij een als bekende huiself. Er staat een grote grijns op het gezicht van de elf en hij begint te lachen.
'Knijster, waar is Sirius??' Vraagt Harry.
'Meester Sirius zal niet terugkeren van de Ministry of Magic' zegt knijster en Harry kijkt hem boos aan. Op dat moment verliest hij de connectie en staat Umbridge achter hem.Hermione, Neville en Rae staan op de wacht als ze Umbridge zien aankomen.
'Sh*t' mompelt Rae, 'de afleiding heeft niet goed genoeg gewerkt'.
Hermione zucht en even later staat Umbridge voor ons. 'Wat doen jullie hier?' Vraagt ze verward.
'Uhm, ik vroeg me af of u me meer kom uitleggen over de stof van volgend jaar' hapert Hermione en Umbridge kijk ons drie een beetje streng aan. 'Dat kan morgen tijdens de les wel week miss Granger' zegt Umbridge en ze wil ons voorbij lopen tot dat Rae haar tegen houd.
'Wat Hermione bedoelt is dat we graag wat privéles zouden willen' zegt Rae en Umbridge kijkt haar streng aan.
'Ik ga jullie geen privé les geven, en zeker niet aan u miss Lupin' zegt ze liefjes en ze loopt hun voorbij.'Mr Potter, ik had het kunnen weten dat jij je vriendjes in zou zetten om door de haard te praten met je o zo trouwe Dumbledore'
Harry slikt, even later komt de groep Slytherin's binnen en elk heeft iemand vast.
Harry word op een stoel gezet en Umbridge staat met een grijns tegenover hem.
'Waar is Dumbledore?' Vraagt ze.
'Geen idee' mompelt Harry en Umbridge slaat hem op zijn wang.
'Lieg niet!' Snauwt ze streng en Hermione kijkt Harry bezorgt aan.
'Dan moet ik het maar op een andere manier doen' en ze pakt haar stok erbij en richt hem op Harry. 'Waar is Dumbledore?' Vraagt ze opnieuw en voordat Harry iets wil zeggen komt Hermione er tussen.
'Harry! Vertel het dan, als jij het niet verteld, vertel ik het' zegt ze en Rae kijk haar vragend aan. Hermione weet best dat ze niet weet waar Dumbledore is..
'Dumbledore heeft een geheim wapen' gaat Hermione verder. Iedereen kijkt haar vragend aan maar we gaan mee in haar circus act.
'Laat het me zien' commandant Umbridge en Hermione en Harry verlaten de kamer samen met Umbridge.Een tijdje later komen ze weer terug en Harry heeft een glimlach op zijn gezicht. 'Wat is er gebeurt?' Vraagt Neville.
'Later we zeggen dat we van Umbridge af zijn' zegt Hermione en er verschijnt een grijns op het gezicht van Rae.Karma bitch.
'Laten we Sirius halen' mompel ik en ik wil net weg lopen tot dat Harry me tegen houd.
'Ho eens even' zegt Harry geïrriteerd. 'Ten eerste doen wij helemaal niks, als jij daarop rekent, en ten tweede is Ron de enige met een bezem die niet word bewaakt door een beveiligingstrol, dus-'
'Ik heb ook een bezem' zeggen Ginny en Rae in koor.
Rae, Ginny, Harry en Ron ruziën door of ze wel of niet mee gaan en Hermione rolt met haar ogen.
'We zijn allemaal lid van de DA' zei Neville kalm en Rae knikt.
Harry zucht, hij weet dat hij dit never nooit gaat winnen. Ginny en Rae zijn de meest eigenwijze personen die hij kent.
'Hoe moeten we daar überhaupt komen?' Vraagt Ron.
'Thestrals' zegt Luna en Rae word gelijk enthousiast.De avond viel, iedereen was op een Thestral gestapt. Rae, Harry, Neville en Luna konden de dieren zien maar Ron, Ginny en Hermione hadden geen idee hoe ze eruit zagen. De lucht was schemerig en je kon de zon zien onder gaan. Harry had het het zwaarst van allemaal, hij weet niet hoe lang Sirius het nog vol kan houden en of hij überhaupt nog leeft. Rae had het ook moeilijk, ze kende haar peetvader nog niet zo lang maar ze hield veel van hem.
Als ze aankwamen was het Atrium stil, het enige geluid was het geknetter van de gouden fontein. Ze liepen de lift in, de lift kwam met veel geluid tot stilstand en recht voor was een lange gang met een zwarte deur aan het eind.
De zwarte deur waar Harry al die tijd al over droomde. 'Laten we gaan' fluisterde hij en ze liepen de gang op.
Harry wilde niet dat ze allemaal mee gingen maar hij had geen keus. Hij opende de deur en ze liepen naar binnen.
Ze komen in een grote ronde ruimte, alles was zwart, letterlijk alles. Er stonden veel zwarte deuren in deze kamer en Harry had geen idee welke ze in zouden moeten gaan.
'Laten we die proberen' mompelt Harry als hij naar de deur tegenover hem wijst. Het was de deur helemaal in het midden.
De deur zwaaide open, het was donker, heel erg donker in de kamer.Nadat de 7 de hele kamer doorzochten was er niks te vinden. Hermione zwaaide met haar toverstok en er verscheen een 'X' op de deur.
Na nog een paar kamer's te hebben onderzocht komen ze aan in een grote kamer met allemaal hoge kasten met glazen bollen erin.
'Hier is het' mompelt Harry en hij slikt.
Ze liepen rond totdat Ron plots stil blijft staan, 'wat is er?' Vraagt Harry.
'Je - je naam staat er op', zei Ron. Harry liep naar hem toe terwijl Ron naar een glazen bol wijst. Harry liep naar de kast, zijn naam stond er inderdaad op:S.P.Z. tegen A.P.W.B.P
Heer van het duister
En (?) Harry Potter'Wat moet dat voorstellen?' Vraagt Ron zenuwachtig. Harry haalde zijn schouders op.
'Niet aankomen Harry' waarschuwt Hermione hem maar hij pakt de bol toch van de kast.
Hermione zucht, 'mijn naam staat er op' herhaald hij.
Plotseling van achter hoort hij een bekende stem. 'Heel goed Potter. Draai je om en geef die bol aan mij'.
Er doken vanuit het niets zwarte gedaantes op die hun toverstokken op hun gericht had.
'Geef hier Potter' zei Lucius Malfoy en hij stak zijn hand uit.
'Waar is Sirius' vraagt Harry maar alle dooddoeners beginnen te lachen.
'Geef me de profetie, Potter'
'Ik wil weten waar Sirius is!'
'Ik wil weten waar Sirius is' deed plotseling een vrouw hem na. Ze had een vreselijk afschuwelijk kinder stemmetje en voor één of andere reden herkende Rae de stem.
'Ik weet dat Sirius hier is!' Zei Harry lichtelijk in paniek. 'Jullie houden hem hier gevangen!'.
'Het word tijd dat je het verschil leert tussen droom en werkelijkheid Potter' zegt Malfoy. 'Geef me nu de profetie!' Gaat hij verder.
Harry richtte zijn toverstok op Lucius en de rest volgde hem door hetzelfde te doen.
De dooddoeners sloegen niet toe, 'geef de profetie en niemand zal gewond raken' zei Malfoy koel.
De dooddoeners wilden de glazen bol perse hebben had Harry gemerkt.
De vrouwelijke dooddoener deed een stap naar voren en nam haar kap af.Bellatrix Lestrange.
De net ontsnapte dooddoener bekijkt alle kinderen en haar blik blijft op Rae hangen.
Haar ogen worden groot van angst, ze lijkt sprekend op June. Bellatrix huivert zachtjes.
'June White' mompelt ze zachtjes en Rae fronst.
Bellatrix is nooit bang, nooit geweest. Dat is tenminste wat alle andere dooddoeners van haar dachten, maar haar grootste angst was niks meer dan een oud klasgenoot van haar.En nu staat haar dubbelganger recht voor haar neus net als ze dacht eindelijk van haar af te zijn.
'Mijn moeder' zegt Rae met een grijns als ze de angst op Bellatrix haar gezicht ziet.
x Liza
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...