5. Let me just be perfectly clear that this was not my fault.

338 15 5
                                    


POV Rae Winter Lupin.
Ik word met een kreun wakker in het bos, mijn jurk is kapot en mijn haar zit helemaal in de war. Het is nog aardig donker dus dan kan ik mooi het kasteel in sluipen.

Na een aardig stukje lopen kom ik eindelijk aan bij het kasteel, ik loop door 'the Courtyard'  en daarna het kasteel binnen.
Zo stil als ik kan een ik naar mijn commonroom, als ik binnenkom is er tot mijn opluchting niemand. Ik loop de slaapzaal binnen en Hermione, Lavender en Parvati zijn aan het slapen.
Ik haal wat kleren uit mijn koffer en ik trek ze zo stil als ik kan aan.

Plots voel ik me verschrikkelijk duizelig, mijn beeld word wazig en ik val neer op mijn bed.
Mijn hele beeld word wazig en het voelt alsof ik op elk moment kan over geven.
Ik sluit mijn ogen en wanneer ik ze weer open doe lig ik in een ziekenhuis:

'June White, het is tijd om te sterven' zegt een man met een duivelse grijns.
Tegenover de man staat een vrouw die verbazingwekkend veel op mij lijkt.
Het enige wat ze doet is glimlachen, ook al staat er een horde mensen met een toverstok op haar gericht.
'Als ik nu mijn volle kracht had was je hier nooit geweest'
'Maar helaas zullen we die nooit meer zien' En de vrouw schud lachend haar hoofd.

Ik knipper met mijn ogen ik ben weer terug op mijn bed. Hermione is wakker geworden en kijkt me met grote ogen aan.
'W-wat gebeurde er?' Vraagt ze.
'Wat bedoel je?'
'Je lag op bed en je begon helemaal te trillen' zegt ze zachtjes.
'Het was niks, ga maar slapen' zeg ik en ze knikt en gaat weer liggen.

Ik zucht van opluchting en ik loop naar de commonroom.
Met een plof ga ik op de bank zitten voor de haard.
Ik begin zacht te neuriën terwijl ik een Potions boek aan het lezen ben. Verschrikt kijk ik op als ik een geluid hoor.
Harry staat op de trap vanaf de slaapzaal en kijkt me verbaast aan.
Ik geef hem een boze blik en hij zucht.
Harry komt naar me toe gelopen en gaat naast me zitten.
'Het spijt me' zegt hij.
Ik kijk hem in zijn prachtig mooie groene ogen aan.
'Het geeft niet, ik ben er aan gewend' zeg ik zachtjes.
Hij kijkt me vragend aan, 'veel mensen vind me raar, door mijn ogen'
'Ik ben er wel aan gewend dat mensen me eerst ondervragen, maar ik dacht dat het hier anders zou zijn maar ik had het fout'
'Het gaat niet over je ogen' zegt hij grinnikend.
'Eerlijk gezegd vind ik ze best cool' vervolgt hij.
'Waar dan over?' Vraag ik.
'Hermione had wat research gedaan en zag dat je hele familie van je moeders kant in Slytherin gezeten heeft en je vroeg zich af of je wel te vertrouwen was'
Ik kijk hem verward aan, 'maar ik weet niet eens wie mijn moeder is'
Harry pakt een foto uit zijn zak en geeft het aan me.
Ik bekijk de foto zorgvuldig, er staan 2 mensen  op de foto en één ervan lijkt verschrikkelijk veel op mij.
'Dat is mijn moeder' zegt hij wijzend.
'En dat is jouwe' zegt hij.
Ik kijk verward naar Harry en dan weer terug naar de foto, 'maar hoe?'
'Dat is June White, succesvol Alchemist en dood gevonden in het ziekenhuis na de geboorte van haar dochter'
'Dat is Lily Potter, mijn moeder' zegt hij zachtjes.
'Hoe weten jullie dit?' Vraag ik verbaast.
'June White is een aardige beroemdheid, ze is de maker van een krachtige steen, die helaas na haar dood nooit meer gevonden is, ze staat ook in de Alchemy boeken'

'Rae, het spijt me echt van gister' zegt hij schuldig.
'Het maakt niet uit' zeg ik zachtjes.
'En volgende week zaterdag zie ik je in Hogsmeade'
Ik kijk hem verward aan, 'ik leg het later wel uit' zegt hij en ik knik.

*

Het is maandag, kutste dag van de week.
Maar ik heb wel iets om naar uit te kijken, straks worden de Quidditch teams bekend gemaakt.
Ik zit naast Ginny in the Great Hall en er komen een paar uilen overvliegen en iedereen die mee heeft gedaan aan de try-outs krijgt een brief.
Ik en Ginny vangen tegelijk een brief, ik maak de brief enthousiast open en ik kijk met grote ogen naar de zin die op het perkament geschreven staat.

Beste Rae Lupin
Gefeliciteerd, u bent uitgekozen als chaser van het Quidditch team.

Ik geef een gilletje van enthousiasme en ik kijk Ginny afwachtend aan.
'Ik ben ook uitgekozen!' Zegt ze enthousiast.
We geven elkaar enthousiast een knuffel en geven elkaar daarna nog een high-five.

Verschrikt draai ik om als iemand me op mijn schouder tikt.
Achter me staan Fred en George, 'gefeliciteerd Rae, wij zijn de Beaters van het team'
'Dus ik speel Quidditch met alle weasleys' zeg ik grinnikend.
'Niet allemaal, Ron speelt geen Quidditch' zegt Ginny.
'Bijna allemaal' verbeter ik.
'Nou percy, bill en Charlie zijn al afgestudeerd dus ook met hun niet'
'met veel Weasleys' verbeter ik opnieuw terwijl ik met mijn ogen rol.
Ik wil een hap nemen van mijn ontbijt tot één van de tweeling me plotseling op tilt.
Ik geef een klein gilletje en ze zetten me pas neer in de gang.

'We moeten het even over de prank hebben' zegt George.
'Wie pranken we?' Vraag ik.
'Theodore Nott' zegt Fred.
Ik kijk ze fronsend aan, 'Lang verhaal' zegt Fred.
Ik knik, 'en waarom hebben jullie mij perse nodig' vraag ik.
'1. We hebben een vrouwelijk persoon nodig en jij bent het knapste meisje van de school en 2. Je bent super chill' zegt George.
'En waarom heb je een vrouwelijk persoon nodig' zeg ik met een glimlach.
Er verschijnt een grijns op de gezichten van de tweeling, 'omdat jij hem naar de meisjes wc moet lokken van jammerende Jenny' zegt Fred.
'Wanneer?' Vraag ik.
'Vanmiddag na school, 4 uur stipt in de bibliotheek, kom in je mooiste kleren' zegt George.
Ik knik en de twee lopen grijnzend weg.

*

Ik heb een kort rokje met een croptop met hakken aan, ik loop naar de bibliotheek en Fred en George staan al op me te wachten.
Ze kijken me beiden met grote ogen aan, 'dus waar is dat kind?' Vraag ik een beetje bot.
'Hij zit daar' zegt Fred wijzend naar een jongen die in de bibliotheek een boek zit te lezen.
'We zien je zo in de de wc' zegt George nog en ik knik.
Met mijn zwoele blik op loop ik naar Theodore toe. Als ik dichterbijer kom kijkt hij me met grote ogen aan.
Ik ga naast hem zitten en ik kijk hem verleidelijk aan.
'Heyy' zeg ik zwoel.
'H-hey' zegt hij nerveus.
Ik bijt verleidelijk op mijn lip en ik loop de bibliotheek uit met de hoop dat hij me volgt.
Ik sta tegen een muur aan in de gang en Theodore komt de bibliotheek uit gelopen.
Ik kijk hem verleidelijk aan en hij komt naar me toe gelopen.
Ik druk mijn lippen op de zijne en hij gaat er mee in.
Zijn handen liggen op mijn heupen en zijn handen glijden van mijn heupen af naar mijn kont.
Na een tijdje stoppen we met zoenen en ik trek hem mee naar de wc.
Hij kijkt me zwoel aan en ik ontknoop één knoopje van zijn blouse.
Als we bij de wc zijn aangekomen geef ik hem nog een zuigzoen in zijn nek en daarna duw ik hem in de wc en ik doe de deur met een klap dicht.
Ik grinnik en na een tijdje komen Fred en George lachend uit de wc gelopen.
'En wat hebben jullie gedaan?' Vraag ik.
'Laten we zeggen dat hij nog even blauw ziet voor een paar dagen' grinniken ze en er verschijnt een grijns op mijn gezicht.
'Die arme jongen was helemaal in shock toen je hem de wc in duwde' zegt Fred lachend.
Ik grinnik en daarna lopen we naar de commonroom.

Ik ga douchen en na het douchen ga ik nog even naar de bibliotheek om een boek te halen voor mijn verslag voor History of Magic.
Na dat ik een boek had uit gekozen liep ik door de gang. Plots sta ik voor 3 boze Slytherin's, Draco, Blaze en Theodore.
Ik proest het uit van het lachen als ik zie wat de tweeling bij Theodore gedaan heeft, Theodore is helemaal blauw, van top tot teen.
'Ik had je gewaarschuwd Lupin' zegt Draco.
Draco probeert me te slaan maar ik stop hem en ik trap hem in zijn gevoelige plekje.
Hij valt met een kreun op de grond en ik kniel neer bij de blonde jongen.

'Volgens mij heb ik Theodore juist een gunst gedaan, maar als je jaloers bent kun je er ook gewoon om vragen' zeg ik grijnzend.

Ik geef Theodore nog een knipoog en ook al is hij blauw, je kunt nog steeds de blos op zijn wangen zien.

Ik loop weer naar de commonroom en ik maak mijn verslag voor History of Magic af.

x Liza

The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu