POV Rae Winter Lupin.Het is vrijdagochtend en ik zit samen met Ginny te praten op de bank in de commonroom.
Het is bijna kerst vakantie, Ginny heeft me uitgenodigd om het haar kerst te vieren en ik ging maar al te graag akkoord. Ik ben bereid alles te doen om te zorgen dat ik niet naar het weeshuis hoef.
Een paar weken geleden werd Dumbledore's Army opgericht en ik heb me zo snel als ik kon aangemeld.
Vanavond is er een kerst bal en ik ben totaal niet voorbereid.
'Je hebt nog een date en een jurk nodig' zegt Ginny terwijl ik mijn schouders op haal.
'Een jurk heb ik wel en een date kan ik zo regelen' zeg ik met een grijns.
'Wie had je in je gedachte?' Vraagt Ginny.
Ik haal mijn schouders op, 'geen idee'
Ze grijnst, 'wat dacht je van.... Ron!'Dacht het niet' zeg ik lachend.
'Neville?'
'No hate maar ik ga nog liever met een bloempot' Ginny grinnikt.
'Fred of George?'
'Nee, daar heb ik vandaag even geen zin in'
'Seamus?'
'Nee'
'Lee?'
'Nee'
'Damn jij bent kieskeurig' zucht Ginny.
'Niet als je weet met wie ik laatst in de gang gezoend heb' zeg ik zachtjes.
'Wat zei je?'
'Niks, niks' kuch ik.
'Met wie wil je dan?' Vraagt ze zuchtend.
'Ik vraag wel één of andere knappe Hufflepuff of Ravenclaw' zeg ik met een grijns.
'Maar met wie ga jij dan Gin?' Vraag ik nieuwsgierig.
'Micheal'
'Oehhh is dat je vriendje??' Vraag ik speels.
'Misschien...' zegt ze lachend.
'Wanneer krijg jij er één? Bijna alle jongens vallen voor je voeten' zegt Ginny.
Ik haal mijn schouders op, 'waarschijnlijk nooit' en Ginny fronst.
'Waarom niet?'
'Het woord 'verliefd' staat niet in mijn woordenboek ' zeg ik.
'Jij bent zo raar' zegt ze grinnikend.
We hebben nog een hele schooldag te gaan voordat het bal begint. Gelukkig had ik wel het eerste uur vrij.
'Ik heb zo Care of magical creatures dus ik moet gaan' zeg ik en ik zeg gedag tegen Ginny en loop daarna de commonroom uit.Als ik aankom zie ik de hele klas staan bij een bezorgde Hagrid.
'Wat is er?' Vraag ik aan Harry.
'Umbridge heeft Hagrid gevraagd om een Boggart weg te brengen naar het verboden bos maar hij had de kast per ongeluk open laten staan en toen hij terug kwam was de kast leeg'
'Dus de Boggart loopt nu ergens in de school?' Vraag ik.
Hij knikt, 'waarschijnlijk wel'
'Laten we het vinden' zeg ik enthousiast.
Harry kijkt me verbaast aan maar knikt dan.Samen met Harry loop ik door de gangen van het kasteel en het is erg stil doordat iedereen in de les zit.
Na even gelopen te hebben slaakt Harry een zucht, 'we gaan die Boggart nooit vinden'
Ik geef hem een speels stootje, 'kom op nog niet opgeven!'.
'Ik ga terug' zegt Harry en hij loopt weg.Ik slaak een zucht en ik haal een sigaret en aansteker uit mijn zak. Ik steek mijn sigaret op en ik hoor voetstappen van verderop de gang komen.
'Rae......' hoor ik iemand met een schorre stem zeggen.
Ik kijk verschrikt om me heen en 10 meter verder op zie ik meneer Miller staan.
Ik begin heftig te trillen en hij komt met een grijns naar me toe gelopen.
Zo snel als ik kan probeer ik weg te rennen maar ik struikel en val keihard op de grond.
Ik kreun van de pijn maar ik probeer met al mijn kracht weer op te staan.
'Rae, je bent toch mijn meisje?' Vraagt hij zwoel. Ik schud mijn hoofd en hij kijkt me streng aan.
'STOP, ALSJEBLIEFT!' Schreeuw ik en de man blijft grijnzen.
'Wat was die fucking spreuk ook al weer?' Vraag ik zachtjes in mezelf.
'Rae, kom eens bij je daddy' zegt hij opnieuw zwoel.
Hij komt steeds dichterbijer maar net voordat hij me kon aanraken hoorde ik iets van achter me.
Iemand springt voor me en meneer Miller verandert en voor dat ik het kon zien riep diegene; 'Ridikulus'.
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...