'Goeie avond allemaal' Professor Dumbledore schraapte zijn keel en alles was gelijk stil. 'Als eerst, laat me jullie voorstellen aan het nieuwe lid van onze medewerkers. Horace Slughorn. Professor Slughorn, ik ben blij te zeggen dat hij zijn oude vak weer zal geven als Potions leraar. Intussen zal Defense Against the Dark Arts worden gegeven door professor Snape'
Rae zucht luid en ook Harry en Ron kijken erg geïrriteerd. 'Zoals jullie weten' gaat Dumbledore verder. 'Werden jullie gecheckt bij jullie aankomst en jullie hebben het recht om te weten waarom. Eens was er een jonge man, zoals jullie zat hij in deze hall, liep door de gangen en sliep onder hetzelfde dak. Voor de wereld was hij een student als ieder ander. Zijn naam was: Tom Riddle'
Je kon meerdere studenten horen schrikken en door elkaar heen fluisteren. 'Vandaag is hij natuurlijk bekend onder een hele andere naam. Daarom herinner ik jullie eraan dat elke dag, elk uur, misschien zelfs deze minuut er duistere krachten het kasteel binnen willen dringen. Maar op het eind zijn jullie hun grootste wapen. Iets om over na te denken. Nu hup naar bed'
'Dat was lekker vrolijk' mompelt Harry sarcastisch. Alle leerlingen lopen langzamerhand the great hall uit, Rae loopt met de groep mee als ze vanuit haar oog hoek een blonde jongen de gang uit ziet lopen.
'Ik ben zo terug' mompelt Rae en voordat Hermione kan tegenspreken is ze al weggelopen.
Ze volgt de blonde sluw maar stopt als ze op een doodlopend eind aan komt. Ze kijkt om zich heen en ziet dan Draco in de hoek staan.
Hij kijkt haar geïrriteerd aan en loopt naar haar toe. 'Waarom volg je me?' Vraagt hij streng en Rae kijkt hem onschuldig aan.
'Waarom ging jij niet naar the commonroom?'
'Bemoei je met je eigen zaken' snauwt Draco en Rae kijkt hem ongeloofwaardig aan.
'Je verbergt iets' mompelt Rae als ze haar ogen tot spleetjes trekt.
Draco duwt Rae hard tegen de muur aan en slaat woedend met zijn vuist tegen de muur naast haar gezicht. Hun gezichten komen dichterbij en Rae ziet de angst in zijn ogen staan. Hij loopt snel weer naar achter en Rae pakt met haar handen zijn gezicht vast en kijkt hem recht in zijn ogen aan.
'Het spijt me van je vader' mompelt ze zachtjes en Draco's hart stopte voor een paar seconden.
'Ik zag het in de krant staan vanochtend' vervolgt ze en Draco knikt zachtjes.
Er staan tranen in zijn ogen maar hij veegt ze snel weg. Rae trekt hem in een stevige knuffel en hij voelt zich direct wat comfortabeler.
Haar warme kleine lichaam tegen hem aan, hij kon haar hartslag horen kloppen en haar ademen in zijn nek.
'Het komt goed' fluisterde ze in zijn oor en hij knikte zachtjes. Hoe graag hij haar ook wil geloven weet hij dat het nooit meer goed zal komen.
Even later staan ze weer tegenover elkaar en Draco is weer afgekoeld. Er staat een glimlach op haar gezicht, 'wees voorzichtig' mompelt ze en Draco knikt. Ze zwaait nog kort naar hem en gaat dan weer op weg naar de commonroom.Als ze de commonroom binnen komt krijgt ze een strenge blik van Hermione, 'waar was jij heen??' Vraagt ze als Rae op de bank naast Ron neer ploft.
'Er kwam iets belangrijks tussen' zegt Rae simpel en Ron en Harry kijken haar ongelovig aan. 'Niks bijzonders' vervolgt Rae als Hermione haar rechter wenkbrauw op trekt.
Harry haalt zijn schouders op, ' Rae, groot nieuws! Ik ben de Quidditch captain van Gryffindor dit jaar' zegt Harry enthousiast helemaal vergetend over het vorige onderwerp.
Rae's mond valt open, 'Damn it, ik had gehoopt dat ik het zou worden'.
Harry lacht en kijkt haar hoofdschuddend aan, 'sorry Rae maar je had niet veel kans, vorig jaar was je eerste jaar en het zou onmogelijk als captain worden gekozen dit jaar'.
'Net zo onmogelijk als in het quidditch team komen op je elfde?' Vraagt Rae en Harry glimlacht. 'Je hebt een punt'.*
De volgende ochtend werd ze wakker gemaakt door Hermione. 'Word wakker slaap kop' zegt ze op een geïrriteerde toon.
Rae gaapt en wrijft in haar ogen, 'oké oké, ik word al wakker'. Hermione knikt tevreden en gaat dan weer verder met bladeren in één van onze nieuwe school boeken.
'Mione, het is de eerste dag. Het is niet dat we gelijk iets gaan doen' mompelt Rae en Hermione rolt met haar ogen.En voor dat Rae het wist had ze al te veel gezegd want daar zaten ze in het lokaal van professor Slughorn.
'Felix Felicis, ook wel bekend als liquid luck' legt de professor uit als Harry en Ron plotseling binnen stormen.
'Ah Harry, ik vroeg me al af wanneer je zou komen. Ga zitten.'
'Professor, Ron en ik hebben nog geen boek' mompelt Harry en Slughorn kijkt hun twijfelend aan. 'Als het goed is liggen er nog 2 boeken in de kast'.
Harry knikt en professor Slughorn richt zich weer op de klas. Als Harry en Ron ook eindelijk zijn gaan zitten gaat hij verder.
'Kan iemand me uitleggen wat je er mee kunt?' Vraagt hij en Hermione steekt snel haar hand op. 'Ja miss Granger?'
'Het verhoogd het geluk van de drinker' mompelt ze en Slughorn glimlacht.
'10 punten voor gryffindor'
Alle slytherins zuchten en Rae steekt haar duim op naar Hermione. Ze glimlacht even en richt zich dan weer serieus op de professor.
'Deze les gaan jullie proberen deze zeldzame potion te brouwen' gaat de professor verder en een paar leerlingen slagen een zucht.Een paar minuten later is iedereen begonnen met het brouwen van de potion. Rae kijkt bedenkelijk naar haar boek terwijl Harry en Hermione al enthousiast bezig zijn.
'Snap jij hier iets van?' Vraagt Ron haar wanhopig.
'Nope' antwoord ze als ze de ingrediënten opnieuw door leest. Ze slaat ongeloofwaardig de bladzijden om, ze snapt er niks van.
In de vakantie heeft ze tegen de verveling in het hele potions boek al een paar keer door gelezen maar deze bladzijdes blijven een mysterie.
Ze haalt haar schouders op en doet wat het boek zegt en stopt de ingrediënten in haar ketel.
Na een paar explosies hier en daar is iedereen klaar. Hermione's haar staat kaarsrecht omhoog en bij meerdere studenten is het roet op hun gezichten te zien. Hij probeert de potions maar nog geen succes. Als hij bij Rae stopt en mijn potion test kijkt hij aardig tevreden. 'U was dichtbij Miss Lupin, zo te zien heeft u uw moeders talent geërfd' mompelt hij met een glimlach en dan gaat hij weer verder.
Rae slikt en staart naar haar ketel, intussen is Harry zijn potion goed gekeurd en Hermione kijkt hem een tikje jaloers en ongeloofwaardig aan. Harry glimlacht trots terwijl Rae verdwijnt in een trans. Als de professor de les beëindigd en iedereen weg loopt blijft Rae zitten.
Hermione zwaait met haar hand voor haar ogen en uiteindelijk schrikt ze wakker.
'Gaat het?' vraagt ze en Rae knikt langzaam. 'Sorry, ik was gewoon afgeleid'
Hermione knikt en dan lopen ze het lokaal uit.Tijdens de pauze zijn Ron, Harry en Hermione druk in gesprek over wie weet wat terwijl Rae naast hun zit. Ginny komt er ook bij en geeft Rae een brief. Rae kijkt haar vragend aan, 'wat is dit?'.
'Een brief, je was hem vanochtend vergeten open te maken bij het ontbijt'.
Rae knikt en opent de brief:Lieve Rae.
Het is niet lang geleden sinds we elkaar gezien hebben maar ik mis je nu al. Het klinkt waarschijnlijk heel cringe en ik weet zeker dat Fred me uit zal lachen als hij dit leest maar het is wel zo.
Ik hoop dat we elkaar snel weer zullen zien want ik heb je genoeg te vertellen.
Groetjes je favoriete Weasley broer.
George.Rae slikt luid en vouwt de brief weer op in de enveloppe. 'En?? Van wie was het?' Vraagt Ginny nieuwsgierig.
'Oh ehm, gewoon mijn vader. Niks bijzonders'
Ginny knikt en Rae stopt de brief snel in haar rechter zak.Love Triangle?? Voor wie zal ze gaan?
Beloofd is beloofd.
Hier is een kleine ingekorte samenvatting van mijn eerstvolgende hp fanfic die na deze uit komt.Jaimy Ava Black, dochter van de beruchte Sirius Black. Nadat haar vader in Azkaban beland word zij opgevoed door de familie Chang. Ze heeft haar hele leven moeten leven met haar wel bekende achternaam. Gevreesd en ook gewaardeerd. Maar als haar derde jaar aanbreekt lijkt alles verkeerd te gaan en blijkt ze vast te zitten in een vloek.
The Blood Curse.
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfikce(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...