29. I'm calling the police.

200 12 8
                                    


Na een lange dag vol lessen loopt Rae naar het potions lokaal. In het lokaal staat professor Slughorn met zijn rug naar haar toe.
'Professor? Wat doet u hier?' Vraagt Rae.
De professor draait verschrikt om 'merlin's beard Rae, je liet me schrikken. En ik kan hetzelfde aan u vragen jongedame'
'Oh, ik kom hier voor mijn maandelijkse spul'
Professor Slughorn fronst verward en kijkt om zich heen. 'Dat heb ik hier niet ben ik bang, daarvoor zou je naar de ziekenzaal moeten gaan '. Rae grinnikt zachtjes om zijn ongemak. 'Nee, niet dat maandelijkse spul'.
'Oh' hij zucht van opluchting. 'Wat bedoelt u dan Miss Lupin?'.
'Niks bijzonders, gewoon een gezondheid probleempje waar Snape altijd een potion voor maakte'.
'dat zal dan wel in die kast staan' zegt hij wijzend. Rae knikt dankbaar en loopt naar de kast toe. In de kast staan heel veel soorten potions waar Rae nog nooit van gehoord heeft.
Ze glijd met haar vinger over de kast zoekend naar het goeie drankje.
'Ah, gevonden' mompelt ze als ze het eindelijk heeft weten te vinden. Ze stopt het snel in een zak van haar gewaad en wilt weglopen totdat ze tegen gehouden word door de professor.
'Rae ik vroeg me af of je naar het kerstdiner zou willen komen van de slugclub?'
'Slugclub?'
'Ja het is voor een klein aantal speciale leerlingen'.
'Tuurlijk, sir'
Een glimlach verschijnt op zijn gezicht 'geweldig!'.

Rae loopt snel het lokaal uit, de maan is bijna vol en ze heeft niet heel veel tijd meer. Snel pakt ze het flesje wolfsbane en drinkt alles op.
Meestal kan ze op een volle maan wel in control blijven maar de laatste paar maanden kost het meer en meer moeite.
Ze rent op hoog tempo naar de boom en duikt het hol in. Als ze in de shrieking shack is ontdoet ze zichzelf van haar gewaad zodat die niet scheurt. Eventjes later beginnen haar haar en klauwen te groeien. Opeens voelt ze steek van pijn in haar rechterbeen, gevolgd door haar rechterbeen en heel haar lichaam. Ze zakt neer op de grond en duikt het hoekje in.

*

Hijgend staat Rae weer op. Licht schijnt door het kleine raampje als ze haar gewaad van de grond af raapt. Het was een lange avond en ze heeft geen slaap gehad. Ze trekt haar gewaad weer aan en loopt wankelend terug naar het kasteel. Even later is ze eindelijk aangekomen bij de commonroom laat ze zichzelf vallen op de bank. Ze doet haar ogen maar eventjes dicht en valt in een diepe slaap.

Rae schreeuwt het uit van de pijn, ze zit vast gebonden met kettingen aan de muur. Voldemort grijpt zijn staf stevig vast en vuurt nog een spreuk naar haar af.
'WAT WIL JE VAN ME??' Schreeuwt Rae.
Hij grinnikt zachtjes, 'je weet heus wat ik wil'.
Rae schud snikkend haar hoofd, 'i-ik weet niet wat je wil, alsjeblieft stop met de pijn'. Ze zakt neer op grond.
'Ik wil jou en je vriendjes dood' sneert hij. 'En jij bent degene die ze gaat vermoorden voor me'. Rae kijkt hem met doodsangst aan, ' vermoord me alsjeblieft gewoon'.
'Geen zorgen, je wens zult binnenkort in vervulling gaan' en een grote grijns verschijnt op zijn gezicht terwijl hij langzaam naar de deur loopt.
'NEE ALSJEBLIEFT DOOD MIJ GEWOON' schreeuwt Rae hem nog achterna maar hij is al weg.

Rae word wakker geschud door Hermione. Ze doet kreunend haar ogen open en gaat rechtop zitten. 'Wat?' Vraagt Rae gapend terwijl ze het zweet van haar voorhoofd af veegt.
'Kleed je om sukkel, je komt straks nog te laat'
'Waarvoor?'
'De slugclub natuurlijk'
'Oh' zegt Rae nadat het kwartje gevallen was. Ze staat op en loopt sloffend naar haar kamer. Ze trekt de kast open en pakt een trui en spijkerbroek.
Nadat ze zich heeft omgekleed staat Harry samen met Hermione te wachten.
'Is Ron niet uitgenodigd?' Vraagt Rae.
Harry schud zijn hoofd.
'Nou opschieten, voor dat we te laat komen'.
Met z'n drieën lopen ze op hoog tempo naar Slughorn's kantoortje dat Rae net bij kan houden omdat ze om de seconde bijna in slaap valt. Als laatste nemen ze plaatst aan de ronde tafel, Neville zwaait glimlachend en Rae zwaait terug. Als eerst beginnen ze met het voorgerecht. Professor Slughorn begon verschillende gesprekken met leerlingen.
Naar Rae's mening waren het vooral saaie gesprekken. Rae zit met haar fork te spelen als ze haar naam hoort. Ze kijkt op en alle leerlingen kijken haar aan.
'Sorry, wat zei u professor?'
'Ik vroeg me af of je net zoals je moeder interesse hebt in alchemy?' Vraagt hij met een glimlach. Rae pupillen verkleinen.
'Nou nee niet echt, ik wil denk ik Auror worden' mompelt Rae.
Slughorn knikt tevreden. 'En hoe zit het met je vader, heeft hij al een andere baan gevonden?'
'Nog niet..' mompelt Rae.
'En Hermione wat doen jouw ouders in de muggleworld?' Vraagt Slughorn en alle aandacht is opeens gericht op Hermione.
Rae slaakt zachtjes een zucht. 'Ze zijn tandartsen' antwoord Hermione.
'Is dat een gevaarlijk beroep?'
'Niet echt, maar 1 jongen beet mijn vader en hij had 12 hechtingen nodig' grinnikt Hermione.
Iedereen kijkt Hermione fronsend aan en haar lach verdwijnt.
Opeens komt Ginny binnen lopen, haar ogen staan rood en haar mascara is een beetje uit gelopen. Hermione fluistert iets in Harry's oor en Harry staat abrupt op. Rae kijkt Harry verward aan maar hij gaat dan weer zitten.
Ginny neemt plaats naast Rae, 'ah mrs Weasley, fijn dat je ons ook kon vergezellen'.
'Wat??' Vraagt Harry als hij die grijns op Hermione's gezicht ziet.
'Niks' mompelt ze.
Als de aandacht weer naar iemand anders is gericht fluistert Rae wat naar Ginny:
' Gin, gaat het wel?'
Ginny knikt zachtjes en Rae zucht diep. 'Als ik Dean iets aan moet doen zeg het maar'.
Een kleine glimlach verschijnt op Ginny's gezicht en knikt opnieuw.
Als Rae haar gezicht terug naar Harry draait betrapt ze Harry op het staren. Rae kijkt hem met spleet ogen aan en hij draait onzeker de andere kant op. Ze grinnikt zachtjes om zijn ongemak en propt zichzelf nog even vol met het toetje.

Na het etentje loopt Rae samen met Ginny terug naar de commonroom. Harry en Hermione lopen iets achter hun.
'Je hebt een niet zo geheime aanbidder' grinnikt Rae als ze zo ongezien mogelijk naar Harry wijst. Ginny kijkt haar verward aan, 'doe niet zo absurd, Harry gaat me nooit leuk vinden'.
'Zeg nooit nooit, hij staarde de hele tijd naar je tijdens het toetje'. Ginny haalt haar schouders op en loopt verder.

Een paar uur later is de hele commonroom leeg. Rae, Harry, Hermione, Ron, Ginny, Neville, Seamus en Lavender zitten rond de bank. Rae heeft een fles fire whiskey in haar hand terwijl de rest één of ander dom spelletje aan het spelen zijn. Lavender zit kwijlend op Ron's schoot terwijl Hermione hem jaloerse blikken geeft. Harry en Ginny kijken elkaar steeds een beetje ongemakkelijk aan en de rest zit weet ik niet wat te doen.
'Truth or Dare aan Ron' grinnikt Lavender.
'Serieus, hoe oud zijn jullie? 3?' Onderbreekt Rae klagend als ze weer een slok neemt. Seamus grijnst, 'nou Rae, Truth or Dare?'.
'Dare' zucht Rae.
Seamus grinnikt duivels, ' ik dare je om buiten voor 10 minuten rond te rennen naakt'.
Iedereen kijkt Seamus verward aan.
Rae zucht, 'als je me naakt wil zien kun je het ook gewoon normaal vragen'. Seamus word langzaam rood en Harry grinnikt zachtjes.
'Maar prima' zegt ze terwijl ze haar trui uit doet. Iedereen kijkt haar met open mond aan. 'Ik zal de rest wel onderweg uit doen'.

Rae doet al haar kleding één voor één uit terwijl ze door de gangen rent. Buiten aangekomen is het aardig koud , dus ze rent een stukje verder om het wat warmer te krijgen. Als ze aankomt bij het meer denk ze geen seconde na of ze duikt er al in.
Als ze weer naaf boven komt haalt ze haar haar uit haar gezicht en kijkt bewonderend naar de sterren. Er staan wel duizenden sterren in de lucht. Met haar hoofd omhoog draait ze om zich heen op zoek naar haar sterrenbeeld.

Plots hoort ze gekucht van achter, ze gaat iets dieper het water in en draait zich snel om.

'Draco??'

x Liza

The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu