18. The Blood Moon

280 11 3
                                    


3th person.

Alles is chaotisch, de maan is rood geworden en alle leerlingen zijn doodsbang. De afdelingshoofden leiden hun afdeling naar the great hall. Professor Dumbledore wist iedereen altijd van te voren weten van deze avond maar omdat Umbridge nu het schoolhoofd is ging alles een beetje minder soepel.

Professor McGonagall leid heel Gryffindor naar the great hall. Ze weet wat voor een nacht dit is en weet ook hoe dit ooit geëindigd is. Iets wat ze maar als te graag wil voorkomen. Iedereen is in the great hall behalve een aardig bekend trio en Rae Lupin. Ze loopt door de gangen zoekend naar het trio en uiteindelijk ziet ze hun buiten op het gras staan.

Haar ogen worden groot als ze net voor het bos een groep weerwolven ziet staan. Vooraan staat iets wat ze nog nooit gezien heeft, een witte wolf met knalrode ogen. De weerwolven staan op 2 poten, ook weer iets abnormaals want dat doen ze nooit.

Mcgonagall rent naar de drie toe, 'jullie moeten nu naar binnen!' Zegt ze streng.
Harry schud zijn hoofd en de professor kijkt hem verward aan.
De weerwolven komen langzaam onze kant op, de witte wolf loopt langzaam voorop met de andere wolven achter de witte aan.
'Nu!' Zegt ze opnieuw streng.
'Nee' zegt Harry kalm terwijl hij naar het groepje wolven kijkt.
'Rae moet die witte wel zijn' mompelt Hermione bedenkelijk.
'Wat bedoelt u nou weer miss Granger??' Vraagt de professor verward.
Hermione heeft gelijk al spijt van wat ze gezegd heeft en ze kijkt Harry schuldig aan.
'Rae is een weerwolf' mompelt Harry ' maar u mag het echt niemand vertellen!'
De professor is verbaasd , erg verbaasd. Aan de ene kant zag ze het wel aankomen, Remus is ook een weerwolf.
'Het komt vast goed met haar, jullie moeten nu naar binnen' zegt Mcgonagall streng.

Maar het is al te laat.

De weerwolven hebben hun al gespot en rennen nu op ze af.
De professor gaat recht voor het trio staan, de weerwolven staan op het punt hun aan te vallen tot de witte wolf hun stopt.
De witte wolf draait rondjes om de vier heen, en bekijkt ze goed.

'wat is ze aan het doen?' Vraagt Hermione een beetje angstig.

'Geen idee' zegt Harry.

De witte draait zich weer naar de weerwolven toe en de weerwolven vertrekken.

'Onmogelijk' mompelt de professor verbaasd.

De witte wolf rent achter de groep aan en ze verdwijnen.

'De witte vertoont leiderschap' vervolgt de professor.

'Maar dat is onmogelijk, weerwolven leven al jaren niet meer in groepen' zegt Hermione vol bewondering.

'Nu naar binnen jullie' zegt Mcgonagall streng en net als ze naar binnen willen lopen horen ze een luide piep gevolgd door een huil.

Harry kijkt bezorgt naar Hermione en Ron. Hermione haalt haar schouders op en loopt met de professor mee maar Harry bedenkt zich en rent het gras op naar het geluid toe.

'POTTER, KOM TERUG!' roept Mcgonagall maar Harry is vastbesloten om Rae te beschermen.

Hij rent het bos in en ziet het groepje wolven, een paar centaurs lijken erg kwaad en ze gooien speren naar de wolven. Harry kijkt van een afstandje, hij weet dat hij weinig kan doen maar hij moet en zal er voor zorgen dat Rae veilig blijft.

De witte wolf is een stuk groter dan de anderen, de andere wolven staan aan haar zijde  en door de extra kracht deze avond doen de speren hun weinig. De wolven vallen de centaurs aan en de centaurs kijken geen kans te hebben tegen hun.

Tot Harry's verbazing rennen de centaurs opeens weg en de groep wolven volgt de groep centaurs maar de witte blijft over. Er komt een pikzwarte weerwolf tegenover de witte te staan. De wolf lijkt erg boos en het lijkt alsof hij de witte uit daagt voor een gevecht.

The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu