POV Rae Lupin.Ik sta van top tot teen te trillen, Ron lijkt het op te merken want hij blijft maar naar me staren.
Dumbledore kijkt Ron doordringend aan en hij lijkt de hint te snappen en loopt het kantoor uit.
'Mr. Miller heeft mij zojuist uitgelegd dat hij je heeft geholpen in het weeshuis elke maand met je harige probleempje' zegt Dumbledore met een grote glimlach. Ik slik en kijk naar mijn schoenen.
Ik knik met tegenzin en ik zie de grijns op mr.Miller zijn gezicht verbreden.
'Ik laat jullie wel even alleen' zegt Dumbledore en hij loopt de trap op naar de astronomy tower. Ik slik Mr.Miller loopt op me af, hij stop recht voor mij en hij bekijkt mij van top tot teen.
'H-hoe?' Vraag ik heb nerveus.'Ik wist al die tijd al dat je een heks was, ik hoefde me alleen voor te doen als een squib om binnen te komen' zegt hij met een grijns.
Ik slik en voor de eerste keer durf ik hem aan te kijken. Zijn gezicht is enger dan normaal, er zit een snee op zijn wang en zijn ogen zijn donkerder.
'Waarom ben je hier' vraag ik iets zelfverzekerder.'Ik wou je zien' zegt hij zwoel en hij streelt langzaam met zijn hand over mijn wang.
'Ga alsjeblieft weg' zeg ik met een trillende stem.
'Oh, ik ga ook, als je dit papier ondertekend' zegt hij grijnzend. Hij drukt een papier in mijn handen en ik lees de eerste regel en mijn mond valt open van verbazing:
Adoptie papieren.
'Wat is dit??' Vraag ik verward.
'Ik ga je adopteren'
'M-maar dat kan niet, ik heb een vader en-'
'Een vader die niet voor je kan zorgen?' Onderbreekt hij mij.
Ik open mijn mond om wat te zeggen maar ik sluit hem al weer omdat ik niks weet uit te brengen.
'Ik wil niet dat je me adopteert' zeg ik na een lange stilte.
Mr. Miller kijkt me met een boze blik aan, 'je wilt toch niet dat er iets gebeurd met je vrienden? Of wel'Ik slik, 'je bent geen tovenaar, wat kan jij nou weer dat zei niet kunnen?' Snauw ik.
'Ik heb zo mijn trucjes, wat zou ik als eerst doen? Levend verbranden of een mes door het hart?' Vraagt hij en hij kijkt me woedend aan.
Ik schud mijn hoofd, 'doe ze alsjeblieft niks..' mompel ik zachtjes en Miller grinnikt zachtjes.
'Teken' zegt hij streng met een doordringende blik.
Ik knik en ik kijk hem angstig aan, ik pak een veer van Dumbledore's bureau en ik teken met tegenzin het papier.
'Hier' ik druk het papier weer in zijn handen.
Zijn grijns verbreed, 'tot in de zomervakantie lieverd'
Op dat moment komt Dumbledore weer naar binnen, 'ik zal u wel naar buiten leiden mr. Miller' zegt Dumbledore en de twee verlaten het kantoortje. Miller geeft me nog een knipoog voordat hij de deur uit loopt.
Ik blijf voor een tijdje doodstil staan en als ik terug kom naar de realiteit ren ik zo snel als ik kan het kantoor uit. Ik ren door de gangen en ik word meerdere keren verbaast aangekeken. Ik ren tot ik in een doodlopende gang terecht kom, ik laat mezelf op de grond zakken en de tranen rollen over mijn wangen. Ik snik zachtjes en er rollen nog meer tranen over mijn wangen tot mijn nek.
POV Draco Malfoy
Ik loop door de gangen met Crabbe and Goyle achter me aan. Ik stop gelijk met lopen als ik een man naast Dumbledore zie lopen. Ik herken die man, zwart haar, donkere ogen en een griezelig gezicht.
JE LEEST
The Hated Gryffindor ((Dutch))✔️
Fanfiction(Sequel/vervolg op The Hated Slytherin) je hoeft niet perse het eerste deel te lezen om deze te lezen maar ik raad het je wel aan) Rae Winter Lupin-White beland na de tragische dood van haar moeder bij haar vader Remus terecht. Volgens het Ministeri...